سفیر آمریکا در روسیه استعفا کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، در پی انتشار اخباری مبنی بر گفت وگوی تلفنی رؤسای جمهور دو کشور روسیه و آمریکا مبنی بر لزوم مشخص یک سفیر جدید آمریکا در روسیه، سفیر کنونی آمریکا در مسکو استعفا کرد.

سفیر آمریکا در روسیه استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی جنجال های اخیر در روابط واشنگتن-مسکو، جان هانتسمن سفیر آمریکا در روسیه نیز استعفای خود را به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد.

روزنامه انگلیسی سان در این خصوص گزارش کرد، استعفای هانتسمن پس از آن اجرا شده است که اخباری منتشر شد مبنی بر آنکه هفته گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی یک تماس تلفنی در خصوص لزوم تعیین یک سفیر جدید آمریکا در مسکو با یکدیگر بحث و گفت وگو کردند.

گزارش ها حاکی از آن است که سفیر آمریکا در روسیه رابطه چندان خوبی با دولت مسکو نداشته است و در نامه استعفای خود از ترامپ خواسته است تا مقابل پوتین بایستد و به وی اعتماد نکند.

هانتسمن در نامه خود به ترامپ نوشت: در روزهای پیش رو، باید همچنان روسیه را برای رفتارهای تهدیدآمیزش علیه ما و همپیمانانمان مسئول و پاسخگو بدانیم.

وی اعتراف کرد که دو کشور آمریکا و روسیه گرچه منافع مشترکی با یکدیگر دارند اما اختلافاتی دارند که سازش در خصوص آنها امکانپذیر نیست.

طبق این گزارش، استعفای هانتسمن از تاریخ 3 اکتبر (11 مهرماه) اجرایی می شود و ظاهراً وی قصد دارد به زادگاه خود یعنی ایالت یوتا بازشود و در رقابت های فرمانداری شرکت کند.

روابط مسکو و واشنگتن از آغاز به کار ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دستخوش یکسری فراز و فرودهایی شده است و بعد از پیروزی ترامپ، بسیاری از مقامات آمریکایی از جمله دموکرات ها، روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا متهم کردند که مسکو تمامی این ادعاها را رد کرده است.

روز جمعه هفته گذشته نیز، علیرغم مخالفت های بین المللی، واشنگتن از پیمان موشک های هسته ای میان برد با روسیه (INF) خارج شد و پس از آن مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا بر لزوم استقرار فوری موشک های میان برد واشنگتن در آسیا تأکید کرد که با مخالفت شدید پکن روبرو شد.

هوآ چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اظهارات رئیس پنتاگون، به آمریکا هشدار داد: چین همینطور بدون حرکت نمی نشیند و شاهد به خطر افتادن منافعش باشد. بعلاوه آنکه ما به هیچ کشوری اجازه نمی دهیم در نزدیکی ما آتش افروزی کند و تمامی اقدامات لازم را برای حفظ منافع امنیت ملی خود، به کار می گیریم. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 190

به "سفیر آمریکا در روسیه استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در روسیه استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید