توافق اولیه آمریکا و روسیه بر سر تسلیحات هسته ای

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران : یک رسانه آمریکایی از توافق اولیه آمریکا و روسیه بر سر تداوم کاهش تسلیحات هسته ای دوجانبه میان دو کشور خبر داده است.

توافق اولیه آمریکا و روسیه بر سر تسلیحات هسته ای

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس: یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه از توافق اولیه مذاکره نمایندگان آمریکا و روسیه بر سرتداوم کاهش زرادخانه های هسته ای دو کشور خبر داده است.

وبگاه شبکه خبری ای بی سی نیوز، این توافق را در راستای کوشش مسکو-واشنگتن برای نجاتِ تنها توافق کنترل تسلیحاتی موجود میان دو کشور قبل از انقضای آن در سال آینده میلادی دانسته است.

منبع آگاه مورد استناد ان بی سی گفته هنوز معین نیست این توافق اولیه به تمدید پیمان موسوم به استارت نو (New START treaty) میان دو کشور منجر خواهد شد یا خیر.

این منبع، با وجود این گفته چنانچه روال کار به خوبی پیش رود ممکن است توافق میان آمریکا و روسیه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز 3 نوامبر اعلام گردد. چشم انداز دولت ترامپ این است که چین هم در نهایت، به این توافق ملحق گردد.

گزارش ها حاکی است دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه توافق کاهش تسلیحات را امضا نموده اند، اما ضروری است مذاکره نمایندگان جزئیات در زمینه هایی مانند راستی آزمایی توافق و شرایط پایبندی به آن را معین نمایند.

منبع ان بی سی که مجاز به فاش کردن هویتش نبوده گفته رایزنی های تکمیلی میان واشنگتن و مسکو در این خصوص هفته آینده انجام خواهد شد. به طرف روس گفته شده چنانچه طی هفته های آینده به توافق نرسند، ایالات متحده شرایطش را سخت تر خواهد نمود.

این خبر در شرایطی گزارش شده که دونالد ترامپ به دنبال به دست آوردن دستاوردهای سیاست خارجی در فاصله چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری است.

اعلام توافق میان آمریکا و روسیه قبل از انتخابات احتمالاً با واکنش های مختلف در آمریکا روبه رو خواهد شد زیرا دستگاه های اطلاعاتی آمریکا گفته اند روسیه به دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1161

به "توافق اولیه آمریکا و روسیه بر سر تسلیحات هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اولیه آمریکا و روسیه بر سر تسلیحات هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید