روسیه سیستم انتخاباتی آمریکا را ناقص خواند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که سیستم انتخاباتی آمریکا نواقصی دارد و انتخابات ریاست جمهوری این کشور این نواقص را نشان داد.

روسیه سیستم انتخاباتی آمریکا را ناقص خواند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه مسکو به دقت جمع بندی نتایج انتخابات در آمریکا را زیر نظر دارد گفت که در شرایط تقریبا برابری رقیبان برای کرسی رییس جمهوری آمریکا، نواقص و کمبودها در سیستم انتخاباتی این کشور نمایان می گردد که بارها ناظران بین المللی از جمله دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا و کارشناسان مطرح به این موارد اشاره نموده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص علت این مسائل بیان نمود: تاحدودی به دلیل کهنه بودن قوانین انتخاباتی آمریکا و تنظیم نشدن بعضی موارد اصولی در آن بروز نموده است که بارها به آن اشاره کردیم.

وی اضافه نمود: تا آنجا که اطلاع داریم تا به امروز نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نشده است و 2 نامزد بطور برابر و با فاصله اندک پیش می فرایند. ما به این نکته توجه کردیم که دونالد ترامپ و جو بایدن با اطمینان از پیروزی خود سخن می گویند و رئیس جمهور فعلی (ترامپ) بطور علنی از احتمال تقلب در انتخابات سخن می گوید میخواهد در خصوص شمارش آرا در چندین ایالت به دادگاه شکایت کند.

زاخارووا گفت: ما امیدواریم که ساز و کارهای قانونی در آمریکا امکان بدهد که مطابق با قانون اساسی رئیس جمهوری آینده این کشور معین گردد و مهم تر اینکه از وقوع ناآرامی ها در آمریکا پیشگیری گردد.

وی با بیان اینکه انتخاب رئیس جمهور حقی است که فقط به مردم این کشور تعلق دارد گفت: مردم آمریکا حق دارند که آرای آنها بطور شایسته مورد توجه قرار گیرد.

زاخارووا گفت: انچه که در رابطه با برگزاری انتخابات در آمریکا مربوط به روابط مسکو و واشنگتن می گردد، روسیه همان طور که بارها سران این کشور گفته اند برای همکاری سازنده با رئیس جمهوری آمریکا صرف نظر از اینکه هر کس به این مقام انتخاب گردد، آمادگی دارد.

رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه 13 آبان به اتمام رسید و در حالی که هنوز نتیجه انتخابات به طور رسمی تعیین نشده، دونالد ترامپ و جو بایدن دو رقیب انتخاباتی اعلام پیروزی نموده اند.

دعوت از طرف های مناقشه قره باغ برای مذاکره

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه از طرف های مناقشه در قره باغ دعوت به حداکثر خویشتنداری و جلوگیری از امکان مداخله نیروهای خارجی و برقراری آتش بس می نماید تا مذاکرات ازسرگرفته گردد.

وی اعلام کرد که در طول یک هفته اخیر شرایط در منطقه قره باغ پرتنش و متشنج بود و تیراندازی ها از دو طرف در امتداد خطوط حائل ادامه داشت و اهداف غیرنظامی نیز گلوله باران شد.

زاخارووا همچنین گفت که روسیه اطلاعاتی کسب نموده است که گروهی از ستیزه جویان از منطقه خاورمیانه به قره باغ منتقل شده اند و این افراد از ایدئولوژی افراط گرایانه پیروی می نمایند.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 6 مهرماه گذشته شروع شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار انتها اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق معین سرنوشت خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است

روسیه خواستار تحرک در مذاکرات آستانه است

زاخارووا گفت که روسیه با شرکای خود در فرمت مذاکرات آستانه شامل ایران و ترکیه به این موضوع فکر می نماید که در شرایط وقفه اجباری که در این مذاکرات برای حل مسائل سوریه ایجاد شده است، چگونه به این فرایند تحرک تازه بخشد.

وی اعلام کرد که گردهمایی برای بازگشت مهاجران سوری به خانه های خود روزهای 11 و 12 ماه نوامبر (چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده) در ژنو برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه سطح همکاریهای سه کشور روسیه، ایران و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن مذاکرات آستانه را عالی ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ایجاد موج جدید شیوع کرونا، تاریخ برگزاری پانزدهمین دور مذاکرات در فرمت آستانه به زمان دیگری موکول می گردد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1218

به "روسیه سیستم انتخاباتی آمریکا را ناقص خواند" امتیاز دهید

1 کاربر به "روسیه سیستم انتخاباتی آمریکا را ناقص خواند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه سیستم انتخاباتی آمریکا را ناقص خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید