دموکرات های کنگره با ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا مخالفت کردند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران (پانا) - رهبران دموکرات ها سنا و مجلس نمایندگان آمریکا با ادعای مدیر اطلاعات ملی این کشور مبنی بر دخالت ایران در انتخابات مخالفت کردند.

دموکرات های کنگره با ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا مخالفت کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز، نانسی پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه با اشاره به نشست توجیهی که با مقام های اطلاعاتی کشورش داشت، اظهارات این مقام ها درباره کوشش ایران برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را رد کرد.

پلوسی مدعی شد که ایران در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازیگری بد است، اما او در عین حال روسیه را متهم اصلی دخالت در انتخابات ایالات متحده دانست.

وی گفت: همه آنچه ما اینجا در عرصه عمومی شاهد بوده ایم، اظهاراتی را که دیروز [از زبان مقام های اطلاعاتی] شنیدیم، توجیه نمی نماید. اینجا روسیه متهم اصلی است. براساس آنچه ما در عرصه عمومی می بینیم، ایران بازیگری بد است، اما به هیچ وجه همتراز [روسیه] نیست.

همچنین نشریه هیل گزارش داد که چارلز شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا گفت که اطلاعات طبقه بندی شده ای که ریچارد رتکلیف مدیر اطلاعات ملی این کشور در نشست روز چهارشنبه در اختیار کنگره گذاشت، نشان می دهد که ایران در پی آسیب زدن به دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی نیست.

شومر گفت: من عصر چهارشنبه اطلاعات طبقه بندی شده را دریافت کردم و نمی توانم جزئیات آن را توضیح بدهم، اما می توانم بگویم که برای مشخص شد که نیت ایران در این مورد، و روسیه در موارد بسیاری، اساسا تضعیف اعتماد به انتخابات آمریکا است.

به گزارش ایرنا، جان رتکلیف مدیر اطلاعات ملی و کریس ری مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کردند: هر کشوری که در انتخابات 2020 آمریکا دخالت کند هزینه اش را پرداخت می نماید.

آنها گفتند که به رغم اقدامات ایران و روسیه، آمریکایی ها یقین داشته باشند که آرای آنها شمارش خواهد شد. این مقام های آمریکایی همچنین ادعا کردند که ایران مسئول ارسال ایمیل هایی برای مرعوب کردن رای دهندگان و ایجاد تفرقه در چند ایالت آمریکا است.

این کنفرانس خبری در حالی برگزار گشت که گفته می گردد رای دهندگان دموکرات در دستکم چهار ایالت از جمله فلوریدا و پنسیلوانیا ایمیل های تهدیدآمیز دریافت نموده اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: در پی انتشار بعضی ادعاهای بی اساس مقامات رژیم آمریکا در مورد دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور، سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران صبح امروز از سوی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه احضار شد.

در ماه های اخیر، آمریکایی ها بارها بدون ارائه اسناد ایران، چین و روسیه را به کوشش برای دخالت در انتخابات سوم نوامبر (13 آبان) متهم نموده اند.

پیشتر چاد ولف سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا به سناتورها گفته بود که ایالات متحده با تهدید دخالت روسیه، چین و ایران در انتخابات روبرو است.

بیل اوانینا مدیر مرکز ملی ضدتروریسم و امنیت نیز در بیانیه ای اعلام نموده بود که چین، ترامپ را غیرقابل پیش بینی می داند و امیدوار است وی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز نگردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1185

به "دموکرات های کنگره با ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا مخالفت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات های کنگره با ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا مخالفت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید