روش های استعلام غیرحضوری دفترچه های بیمه، پاسخ به 700 درخواست در هر ثانیه

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح روش های استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه های بیمه درمان گفت: سیستم را به گونه ای طراحی کردیم که در هرثانیه به 700 درخواست پاسخ دهیم. از ابتدای خرداد تا هفته آخر تیرماه بیش از پنج میلیون استحقاق به وسیله کددستوری و بیش از دو میلیون و 800 هزار استعلام به وسیله اینترنت انجام و بیش از هشت میلیون سفر درون شهری در شرایط کرونا کمتر شده است.

روش های استعلام غیرحضوری دفترچه های بیمه، پاسخ به 700 درخواست در هر ثانیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی اکبر ربیع زاده درباره استعلام غیرحضوری دفترچه های بیمه درمان توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: بیش از 97 میلیون مراجعه به شعب بیمه ای طی سال داریم که از این بین یکی از پرمراجعه ترین سرویس های ما مربوط به دفترچه بیمه درمان است؛ تامین اعتبار، چاپ، تعویض و صدور دفترچه 55 درصد مراجعات را شکل می داد.

وی اضافه کرد: از 97 میلیون مراجعه، 38 میلیون مربوط به تمدید اعتبار دفترچه ها بود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سال جاری تصمیم گرفتیم تمدید اعتبار دفترچه ها را به عنوان پرتکرارترین خدمت به شکل غیر حضوری عملیاتی کنیم اظهار کرد: از ابتدایی خرداد سامانه های مختلفی راه اندازی شد که بیمه شدگان، مراکز درمانی و پزشکان می توانند اعتبار دفترچه بیمه شدگان را استعلام نمایند.

ربیع زاده اضافه کرد: قبلا باید پای دفترچه مُهر تاریخ می خورد، در واقع بیمه شدگان به کارگزاری مراجعه و همکاران ما استحقاق و اعتبار را کنترل می کردند و مهری را درج می کردند. اکنون دیگر احتیاجی به این کار نیست و اگر فرد به مراکز درمانی مراجعه کند آنجا به وسیله روشهای اعلام شده استحقاق درمانش را می سنجند. ضمن اینکه خود بیمه شده هم می تواند این کار را برای خودش انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه برای سرویس دهی مطلوب به 45 میلیون بیمه شده، شش روش مختلف را تعریف و اعلام کردیم گفت: سه روش بدون احتیاج به اینترنت و با استفاده از کدهای دستوری است که با گوشی های ساده قابل انجام است و سه روش به وسیله سامانه های اینترنتی انجام می گردد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی این نکته را متذکر شد که اگر بیمه شدگان مراکز طرف قرارداد قصد استعلام اعتبار دارند زبان گوشی شان نباید فارسی باشد.

ربیع زاده در ادامه به معرفی روش های اعلام شده پرداخت و گفت: روش اول شماره گیری کد دستوری ستاره 4 ستاره 1420 مربع (#1420*4*) است. با شماره گیری این کد دستوری منویی نمایش داده می گردد که باید در آن کدملی را وارد کرد. به محض ورود کد ملی سیستم پاسخ می دهد و پیامی با این مضمون که شما از حمایت درمانی برخوردار می باشید. نمایش داده می گردد.

وی اضافه کرد: روش دوم شماره گیری کد دستوری ستاره 4 ستاره 1420 ستاره یک مربع (#1*1420*4*) است که در اینجا هم کدملی را وارد می کنیم. روش سوم کددستوری ستاره 1666 مربع (#1666*) است که با بیمه سلامت مشترک است. بیمه شده گزینه یک را انتخاب وبا ورود کدملی، اعتبار دفترچه را دریافت می نماید.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سه روش هم داریم که با استفاده از اینترنت است گفت: به اینترنت وصل می شویم و در مرورگر pwa.tamin.ir را نوشته و در منو هم کدملی به وسیله صفحه کلید قابل ورود است و اگر از موبایل استفاده می کنید می توانید بارکد دفترچه را جلوی موبایل بگیرید که اسکن می نماید و اعتبار دفترچه را نمایش می دهد.

ربیع زاده اضافه کرد: روش آخر به وسیله آدرس medical.tamin.ir اعتبار دفترچه را استعلام می نمایند. اگر هرکدام از بیمه شدگان دچار مشکل شده و با خطایی برخورد کردند می توانند با 1420 تماس بگیرند، آنجا استحقاق درمان را کنترل می نمایند.

وی با بیان اینکه سیستم را به گونه ای طراحی کردیم که در هرثانیه به 700 درخواست پاسخ دهیم گفت: به این ترتیب در هرساعت به 2.5 میلیون درخواست پاسخ داده و پشت نوبتی و معطلی نداریم. از ابتدای خرداد تا هفته آخر تیرماه بیش از پنج میلیون استحقاق به وسیله کددستوری و بیش از دو میلیون و 800 هزار استعلام به وسیله اینترنت انجام و بیش از هشت میلیون سفر درون شهری در شرایط کرونا کمتر شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1045

به "روش های استعلام غیرحضوری دفترچه های بیمه، پاسخ به 700 درخواست در هر ثانیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "روش های استعلام غیرحضوری دفترچه های بیمه، پاسخ به 700 درخواست در هر ثانیه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های استعلام غیرحضوری دفترچه های بیمه، پاسخ به 700 درخواست در هر ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید