از ویژگی نو واتساپ تا پیروزی اپل بر شیائومی؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر دوشنبه 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از ویژگی نو واتساپ تا پیروزی اپل بر شیائومی؛ برترین های علم و تکنولوژی

پیروز نبرد حساس سامسونگ، گوگل و اپل در هفته آینده چه کسی خواهد بود؟

در هفته ای که پیش رو داریم، اتفاقات هیجان انگیز زیادی رخ خواهد داد. در رابطه با رویداد شرکت های بزرگی (سامسونگ و گوگل و اپل) صحبت می کنیم که به شدت با یکدیگر در حال رقابت هستند و هر یک قصد دارند صندلی خود را از قبل مستحکم تر نمایند. اما کدام یک از آن ها پیروز می گردد بیشتر از دیگری توجه کاربران را به خود جلب کند؟ اپل با معرفی و رونمایی از مک بوک پروهای تازه، گوگل با معرفی و رونمایی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو یا سامسونگ با نوآوری هایی که در گوشی های تاشوی خود به کار می برد؟ به زودی خواهیم دید.

جعبه گشایی و آنالیز آیپد مینی 2021؛ برترین تبلت کوچک اپل

آیپد مینی در واقع همان آیپد Air است که این بار در سایز کوچکتر، یعنی 8,3 اینچی فراوری شده و طراحی نسبتا مشابهی با این سری دارد، ضمن اینکه از پردازنده M1 بهره نمی برد. در عوض اپل از پردازنده A15 در آیپد مینی 2021 استفاده نموده است. طراحی آیپد مینی سال ها بود که دست نخورده بود و این موضوع انتقاداتی را از سوی کاربران به همراه داشت. همین باعث شد که اپل بعد از چندین سال طراحی تازهی برای آیپد مینی در نظر بگیرد و این دیوایس را از لحاظ ظاهری به آیپد پروهای 2021 با ظاهر تخت نزدیک تر کند.

واتساپ روی ویژگی تازهی به نام کامیونیتی کار می نماید

به نظر می رسد که واتساپ در حال کار کردن بر روی ویژگی تازهی به نام اجتماع (Community) است. این ویژگی تازه به وسیله سایت XDA-Developers بعد از آنالیز فایل APK نسخه بتای 2.21.21.6 این اپ کشف شده است. نگاهی به جزئیات مربوط به این ویژگی تازه که در چندین رشته شرح آمده، نشان می دهد که این ویژگی یک عنصر اجتماعی تازه در چارچوب بزرگ تری در پیغام رسان واتساپ است. با این وجود هنوز هیچ مدارک دقیقی وجود ندارد که با توجه به آن بتوان فهمید که این ویژگی چیست یا این ویژگی در اپ واتساپ به چه شکل خواهد بود.

آنالیز اولترابوک MSI MODERN 15-E؛ سبک و زیبا با عملکرد قابل قبول

اولترابوک تازه ام اس ای، از همه نظر جوابگوی نیازمند کاربری روزانه است و در عین حال هم طراحی بسیار زیبایی دارد. در این آنالیز ویدیویی، به سراغ اولترابوک MSI MODERN 15-E رفته ایم و به آنالیز و جعبه گشایی این کامپیوتر مشغول می شویم. لپ تاپ سبک و فوق باریک ام اس آی، از نظر سخت افزاری قرار نیست معینات عجیب و غریبی داشته باشد و این موضوع کاملا از ظاهرش پیداست، ولی کیفیت ساخت این لپ تاپ، از بدنه فلزی اش گرفته تا کیبورد عالی و پورت های متعدد و شگفت انگیزش از همه نظر بالا و عالی است. در این ویدیوی آنالیز، از همه لحاظ لپ تاپ را تحت آزمایش قرار می دهیم و از عملکرد بازی گرفته تا دمای آن و فن ها و صدای لپ تاپ را به خوبی تست خواهیم کرد.

آنالیز هدفون بی سیم سونی مدل WF-1000XM4؛ برای حرفه ای ها

هدفون بی سیم سونی مدل WF-1000XM4 انتخابی مناسب برای افرادی است که دوست دارند کوچکترین جزئیات را در گوش دادن به موسیقی از دست ندهند. در این ویدیو به جعبه گشایی و آنالیز این محصول پرداخته ایم. سونی در این هدفون بی سیم از پردازنده Integrated Processor V1 استفاده نموده که موجب بهبود عملکرد نویز کنسلینگ می گردد و در کاهش مصرف انرژی هدفون نیز تأثیرگذار است. بعلاوه به لطف این پردازنده کیفیت صدای بسیار خوبی را از این هدفون شاهد خواهید بود.

چطور ماده تاریک را ببینیم؟

ماده تاریک یا همان Dark Matter چیست؟ زمانی که سراغ آنالیز جرم جهان بر اساس فرمول های حال حاضر می رویم، می بینیم که نمی توانیم نتیجه درستی از معادلات بگیریم. مشکل این جاست که جرم آن چه می بینیم، کمتر از آنچه در فرمول باید باشد از آب در می آید. اینجاست که سوالی مطرح می گردد: آیا چیزی بین اجرام در جهان وجود دارد که ما از تماشا و آنالیز آن ناتوان هستیم؟ جهانیی را تصور کنید که داخلش، سیارات، موجودات و اجرامی وجود دارند که دیده نمی شوند. این بخش که دیده نمی شوند و جهانیی بزرگ و کامل هستند را ماده تاریک نامیده ایم. در این قسمت تازه از سری ویدیوهای علمی، به آنالیز ماده تاریک پرداخته ایم.

ارتباطی مرموز؛ آیا شبکه های کوانتومی جای اینترنت را می گیرند؟

درهم تنیدگی کوانتومی، راه حل ارتباطی تازهی است که پژوهشگران روی آن کار می نمایند. تصور کنید دو نقطه معین را طوری به هم متصل کنیم و برنامه ای به آن ها بدهیم که نتیجه اش قابل پیش بینی باشد. طوری که اگر یک نقطه، داده ای خاص را داشته باشد، در همه حال بتوان شرایط نقطه دیگر را پیش بینی کرد. حال باید این حرکت را روی ارتباط کوانتومی تعبیه کنیم. به نظرتان پیچیده است؟ پیشنهاد می کنیم ویدیو را ببینید تا با چگونگی کار این ایده بیشتر آشنا شوید.

کارگردان معروف انگلیسی یک فیلم کامل را با گلکسی S21 اولترا فیلم برداری می نماید

در حالی که گلکسی S21 اولترا از لحاظ کیفیت دوربین امتیاز خوبی از وب سایت Dxomark دریافت نکرد اما به نظر می رسد سامسونگ می خواهد با همکاری یک کارگردان از آن برای فیلم برداری یک فیلم کامل استفاده کند. جو رایت، یکی از معروف ترین کارگردانان انگلیسی است که به خاطر فیلم هایی نظیر Pride and Prejudice و Atonement در بین مخاطبین شناخته می گردد، قرار است طی همکاری با سامسونگ، برای فیلم برداری فیلم تازهش که Princess & Peppernose نام دارد از گلکسی S21 اولترا استفاده کند. این فیلم موزیکال که از جلوه هایی نظیر حرکات لایو اکشن بهره می برد و تمام این حرکات هم با پرچم دار قدرتمند سامسونگ ضبط شده اند.

سفر تاریخی بازیگر پیشکسوت آمریکایی به فضا پیروزیت آمیز بود

فضاپیمای سرنشین دار نیو شپرد (New Shepard) که برای پروازهای گردشگری فضایی طراحی شده است، برای دومین بار با پیروزیت به مرز فضا دست یافت و طبق برنامه ریزی حدود 11 دقیقه بعد به سلامت به زمین نشست. اما این پرواز اما از نظر دیگری هم اهمیت داشت. ویلیام شاتنر (William Shater) بازیگر پیشکسوت آمریکایی که بیشتر با نقش کاپیتان کرک (Captain Kirk) سریال پیشتازان فضا یا سفر ستاره ای (Star Trek) شناخته می گردد، مسافر ویژه این سفر فضایی بود. او که اکنون 90 سال سن دارد، نه تنها رکورد مسن ترین انسانی که به فضا رفته را از آن خود کرد، بلکه اکنون نخستین بازیگر آمریکایی لقب گرفت که به فضا رفته است.

اپل با کنار زدن شیائومی به رتبه دوم بازار موبایل جهان رسید

بر اساس تازهترین گزارش شرکت کانالیس، آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 6 درصدی روبه رو شده است. این در حالی است که در سه ماهه نخست شاهد رشد 27 درصدی بودیم و در سه ماهه دوم هم رشد 11 درصدی ثبت شد. بنا به این گزارش، شیائومی بزرگ ترین بازنده بازار موبایل در سه ماهه سوم امسال است. از طرف دیگر، سال گذشته سهم بازار گوشی های اپل در همین مدت 12 درصد بوده ولی حالا این گوشی ها 15 درصد از بازار را از آن خود نموده اند و به همین دلیل این شرکت به رتبه دوم دست یافته است. بعلاوه در سه ماهه سوم 2021 سامسونگ با داشتن سهم بازار 23 درصدی همچنان با فاصله زیادی رتبه اول را در اختیار دارد.

برای دسترسی به تازهترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1772

به "از ویژگی نو واتساپ تا پیروزی اپل بر شیائومی؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ویژگی نو واتساپ تا پیروزی اپل بر شیائومی؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید