مطالعه این رمان ها می تواند باعث بهبود روابط عاطفی شما گردد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، هر رمان و هر شخصیت و پلاتی که در آن است؛ بخشی از یک کارگاه آموزشی عظیم است که می تواند به خواننده اش مهارت های کاربردی زیادی هدیه کند؛ البته به شرط منطبق بودن بر تعادل، منطق و انسانیت؛ در غیر این صورت یک فضای سوررئال نمی تواند راهنمای خوبی برای پرداختن به برخی موارد باشد.

مطالعه این رمان ها می تواند باعث بهبود روابط عاطفی شما گردد

در این مقاله سه رمان بسیار پرفروش را به شما معرفی می کنیم که تم اصلی روایت هایشان عاشقانه است؛ اما با مضامین ژانرهای مختلفی ترکیب شده که آن ها را خواندنی تر می نماید. درس هایی که در این کتاب ها وجود دارد و نوع پرداخت شخصیت ها می تواند منجر به بهبود دیدگاه شما نسبت به روابط عاطفی گردد.

  1. ملت عشق

هر انسانی در زندگی به دنبال خواسته هایی است که بسیاری از آن ها را جامعه به او دیکته نموده است؛ اینکه درس بخواند، سر کار برود، ازدواج کند، بچه دار گردد و ... درست است که اگر خود به خود و بدون فشار جامعه اتفاق بیفتد، حتما خوب است؛ اما اگر کسی بدون اینکه خودش را بشناسد و صرفا برای برآورده کردن توقع جامعه به این موارد تن دهد، ممکن است جایی از زندگی به خودش بیاید و متوجه گردد یک جای خالی عظیم در زندگی اش دارد. اللا روبینشتاین، یکی از شخصیت های اصلی رمان عشقی ملت عشق چنین شرایطی دارد.

اللا یک زن تحصیل نموده است، با یک دندانپزشک پیروز ازدواج نموده، خانه مرفهی دارد و به مراقبت از اعضای خانواده اش مشغول است؛ اما شادمان نیست. به همین دلیل سعی می نماید تا سر خودش را با برگشتن به کار ویراستاری دوباره گرم کند و همین تصمیم راستا زندگی او را برای همواره تغییر می دهد. کتابی برای ویرایش به دست اللا می افتد به نام کفر شیرین که داستان زندگی شمس تبریزی و مولانا جلال الدین بلخی است و مردی به نام عزیز زاهارا آن را نوشته است. اللا که شیفته داستان شمس و مولانا شده با نویسنده این کتاب تماس می گیرد و همین مسئله باعث می گردد احساس کند گم شده اش را پیدا نموده است.

در رمان ملت عشق، نوشته الیف شافاک شما در حقیقت دو داستان را به صورت هم زمان می خوانید، یکی داستان اللا و عزیز است و دیگری داستان شمس و مولانا. ضمن اینکه در خلال داستان شمس و مولانا چهل قاعده عشق از دید شمس هم مطرح می گردد که می تواند تاثیر شگرفی روی دیدگاه شما به روابط عاطفی و مفهوم عشق به صورت کلی داشته باشد. پیشنهاد می کنیم خواندن این رمان را به تعویق نیندازید و کتاب ملت عشق را هر چه زودتر به فهرست کتاب های رمان عاشقانه که باید بخوانید اضافه کنید. این کتاب را می توانید به صورت نسخه الکترونیکی دانلود کنید و روی لپ تاپ، گوشی یا تبلت تان مطالعه کنید.

  1. ربکا

اگر اخیرا در میان فیلم های سینمایی ساخته 2020 گوشتان به اسم فیلم ربکا خورده است؛ خوب است بدانید که این کتاب بعد از اقتباس بی نظیر آلفرد هیچکاک از رمان ربکا، اقتباسی جدیدتر و خوش رنگ و لعاب به شمار می آید. هر دوی این فیلم ها؛ چه نسخه جددی و چه نسخه هیچکاک؛ به ما یادآوری می نمایند ربکا کتابی است که هنوز هم بعد از گذشت حدود هشتاد سال از انتشار آن در زمره بهترین رمان های عاشقانه و معمایی تاریخ قرار گرفته است و هنوز هم در زمره کتاب های پرفروش تاریخ قرار می گیرد.

ربکا روایت دختری جوان است که به مردی ثروتمند و میان سال به نام ماکسیم دوینتر علاقمند می گردد. دختر به عنوان ندیمه به هتل محل اقامت ماکسیم رفته و این سفر منجر به ازدواج او و ماکسیم می گردد. او بعد از ازدواج به عمارت اشرافی ماکسیم منتقل می گردد تا زندگی جدیدش را در کنار همسرش آغاز کند که متوجه می گردد در تمام خانه رد پای ربکا، همسر قبلی ماکسیم به چشم می خورد. او به قدری تحت تاثیر توصیف خدمتکار اصلی خانه از شخصیت ربکا قرار می گیرد که کم کم بدون اینکه متوجه باشد، هویت خودش را از دست می دهد و کوشش می نماید به ربکا شباهت پیدا کند. اشتباهی که منجر به اتفاقات عجیبی می گردد.

ربکا با اینکه یک رمان عاشقانه به شمار می آید؛ اما رد پای ژانر معمایی و جنایی به خوبی در آن دیده می گردد و خواننده را به همراه تعلیق های بسیار خوبش به دنبال خود می کشاند. این کتاب علاوه بر ایجاد احساس کنجکاوی اهمیت حفظ هویت منحصر به فرد را به زنان یادآور می گردد و به آن ها نشان می دهد لزومی برای تبدیل شدن به آنچه از دیدگاه دیگران ایده آل است، وجود ندارد؛ در غیر این صورت ممکن است اتفاقات خوبی در راه نباشد. اگر میخواهید درباره داستان رمان عاشقانه ربکا بیشتر بدانید این مطلب را بخوانید.

  1. سال بلوا

اینکه یک نویسنده مرد بتواند وصف حال یک زن را درک کند و از آن سخت تر به رشته تحریر دربیاورد، به نبوغ زیادی احتیاج دارد و عباس معروفی با نوشتن رمان بی نظیر سال بلوا نشان داده که این نبوغ را به طور تمام و کمال دارد. معروفی در اثر زنانه اش که آن را با ادای احترام به سیمین بهبهانی و سیمین دانشور، دو نویسنده و شاعر کم نظیر ایرانی، به مادرش تقدیم نموده است، دنیایی شگفت از زندگی دختری به نام نوشا را خلق می نماید که سرگذشت غریبی دارد.

معروفی زندگی نوشا، دختر سرهنگ نیلوفری را از دو زاویه روایت می نماید، یکی از زبان خود نوشا و دیگری از زبان نویسنده که راوی دانای کل است و در خلال این روایت ها به توصیف روایت عشق این دختر هفده ساله به جوانی کوزه گر به نام حسینا می پردازد و برخی جریان های اجتماعی زمان را هم در کنار این روایت قرار می دهد. نوشا عاشق حسینا است؛ دلش برای او ضعف می نماید؛ اما حسینا مردی نیست که خانواده اش نوشا را به او بدهد و این اولین ظلمی است که در حق نوشا می گردد. نوشا را می دهند به دکتر معصوم، مردی میان سال و پیروز که وجهه خوبی بین مردم دارد؛ اول هم نسبت به نوشا خیلی مشتاق است؛ اما رفته رفته فرایند داستان عوض می گردد.

درست است که کتاب سال بلوا یک روایت اجتماعی و عاشقانه را با هم ترکیب نموده است؛ اما توصیف عباس معروفی از احساسات زنانه دریچه ای باز می نماید به شناخت دنیای زنانی که در جامعه مورد ظلم واقع می شوند و همین مسئله می تواند خواننده را نسبت به آنچه در اطرافش اتفاق می افتد، حساس کند. پیشنهاد می کنیم خواندن یا گوش دادن به کتاب صوتی سال بلوا را از دست ندهید و هر چه زودتر این از خواندن این شاهکار ادبیات فارسی حظ ببرید.

منبع: فرارو
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1231

به "مطالعه این رمان ها می تواند باعث بهبود روابط عاطفی شما گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه این رمان ها می تواند باعث بهبود روابط عاطفی شما گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید