برطرف مسائل سرویس مدارس ظرف 48 ساعت آینده

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت با همکاری و ضمن پیگیری به وسیله شهرداری و وزارت کشور، ظرف یکی دو روز آینده موضوع سرویس تردد مرتفع می گردد و نسبت به تسهیل تردد همکاری لازم را خواهیم داشت.

برطرف مسائل سرویس مدارس ظرف 48 ساعت آینده

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مورد برپایی حضوری مدارس به برنامه رویداد گفت: نظام آموزشی طی سه سال با چالش روبه رو شده است. سه سال تحصیلی متأثر از کرونا و در این بازه زمانی، شاهد افت تحصیلی دانش آموزان بودیم و یادگیری آن ها در حوزه آموزش، ورزش و پرورش دچار نقصان شد.

وی انزوا، اضطراب و افسردگی را از دیگر چالش های دانش آموزان برشمرد و گفت: مثل همه جای جهان که آموزش به سمت مجازی راهنمایی شد، ما نیز باید مقدمات این امر را فراهم می کردیم اما این اتفاق صورت نگرفت.

ستاری فرد ادامه داد: در دی ماه 1401 ستاد ملی کرونا تصمیم گرفت آموزش حضوری باشد و آموزش وپرورش نیز بدین سمت رفت. ترم گذشته همه آزمون های پایانی حضوری برگزار گردید و دانش آموزان روستایی و نقاط کم جمعیت، به صورت کلاً حضوری به مدرسه رفتند.

وی با اشاره به این که اُمیکرون برنامه قبلی را به طور کلی دچار اختلال کرد، اضافه نمود: در روزهای پایانی سال کوشش نمودیم بعضی موانع از جمله سرویس تردد، مراقبت های بهداشتی و اقلام مورد احتیاج مدارس را پیش بینی کنیم.

معاون وزیر اضافه نمود: باید به نحوی برنامه ریزی گردد که میزبان همه دانش آموزان باشیم و صبح امروز همه همکاران به مدارس سر زدند؛ نخست این که به معلمان تبریک بگویند و از آن ها تقدیر نمایند و دیگر آن که موانع مدارس را آنالیز نمایند.

وی گفت: بر اساس گزارش های واصله، استقبال دانش آموزان و خانواده ها خوب بود ولی بعضی خانواده ها در سفر بوده و یا در راه بازگشت بودند.

ستاری فرد اضافه نمود: از تریبون رادیو گفت وگو استفاده می کنم و نسبت به کوشش معلمان قدردانی می نمایم و بعلاوه از خانواده های که رنج آموزش از راه دور را بر جان خریدند.

وی مهم ترین مسئله را ناظر بر سرویس دهی برای تردد دانش آموزان دانست و گفت: با همکاری و ضمن پیگیری به وسیله شهرداری و وزارت کشور، ظرف یکی دو روز آینده موضوع سرویس تردد مرتفع می گردد و نسبت به تسهیل تردد همکاری لازم را خواهیم داشت.

ستاری فرد بعلاوه در مورد حضور واکسن نزده ها در مدارس گفت: توصیه اکید، انجام واکسیناسیون است ولی هیچ شرط و پیش شرطی برای حضور دانش آموزان در مدارس معین نکردیم و دانش آموزان واکسن نزده نیز می توانند از امکان حضوری شدن مدارس استفاده نمایند.

وی درعین حال ابراز خوشنودی کرد 92 درصد دانش آموزان دز اول و 80 درصد نیز دز دوم را دریافت کردند که سنین 12 تا 18 سال را شامل می شوند.

ستاری فرد یادآور شد: آموزش حضوری حق همه دانش آموزان است و هیچ چیز نمی تواند مانع این حق طبیعی گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1971

به "برطرف مسائل سرویس مدارس ظرف 48 ساعت آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف مسائل سرویس مدارس ظرف 48 ساعت آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید