ملاقات سفیر بلاروس با رئیس سازمان سینمایی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سفیر بلاروس با محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در راستای توسعه و تعمیق همکاری های سینمایی بین دو کشور ملاقات کرد.

ملاقات سفیر بلاروس با رئیس سازمان سینمایی

در این ملاقات که روز گذشته انجام شد طرفین ضمن تاکید بر اشتراکات دو کشور، بر توسعه همکاری های سینمایی بویژه، در حوزه فراوریات مشترک و عرضه و پخش آثار سینمایی در بازار های طرفین تاکید کردند.

محمد خزاعی در این ملاقات توسعه ظرفیت های بین المللی سینما، تجاری سازی و بازاریابی محصولات آن را مهم خواند و با تاکید بر نقش سینما در همدل کردن ملت ها و تقویت پیوند های عاطفی و اجتماعی گفت: در جهان دیپلماسی عمومی از مجاری فرهنگی، بویژه سینما محقق می گردد.

وی با بیان اینکه می توان از کارکرد سینما برای تسهیل و تقویت و توسعه روابط دو ملت ایران و بلاروس بهره گرفت، افزود: در کنار توجه به دیپلماسی عمومی و فرهنگی، سینما برای داشتن اقتصاد بهتر نیازمند حضور در بازار های منطقه ای و بین المللی است.

خزاعی با اشاره به نگاه ویژه دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیپلماسی فرهنگی و توسعه روابط منطقه ای و تقویت ارتباط با کشور های دوست، آمادگی سازمان سینمایی را برای توسعه مناسبات و امضای تفاهمنامة همکاری های مشترک سینمایی بیان کرد.

وی با اشاره به محور های مورد نظر برای توسعه همکاری بین دو کشور، فراهم سازی شرایط اکران فیلم های ایرانی در سینما ها و پلتفرم های کشور بلاروس، فراوری مشترک با استفاده از امکانات و شرایط دو کشور بویژه در حوزه سینمای کودک و نوجوان، برگزاری هفته های فیلم به صورت متقابل، استفاده از ظرفیت های آموزشی و دانشگاهی و نیز، حضور در جشنواره های سینمایی دو کشور را از جمله بستر های این همکاری خواند و افزود: در ایران سالانه حدود 100 فیلم سینمایی، بیش از 2000 هزار فیلم کوتاه و صد ها اثر مستند در سال فراوری می گردد و صنعت انیمیشن ایران روند رو به رشد دارد. می توان از آثار انیمیشن ایرانی و فیلم های سینمایی در سینما ها و پلتفرم های بلاروس استفاده کرد.

خزاعی با اشاره به رشد تکینکی و صنعتی سینمای ایران به ظرفیت های آموزشی و دانشگاهی در ایران اشاره نمود و گفت: می توان در قالب تفاهمنامه از این ظرفیت بزرگ در دانشگاه ها و مراکز آموزشی بلاروس استفاده کرد و متقابلا از تجربه اساتید بلاروسی در ایران بهره گرفت.

سفیر بلاروس در این ملاقات با استقبال از توسعة همکاری های سینمایی، ضمن ابراز علاقمندی خویش به کشور و فرهنگ ایران و اهمیت سینما در شناخت متقابل دو کشور از یکدیگر، بر عزم جدی اش برای پیگیری امضای تفاهمنامه سینمایی تاکید کرد.

دیمیتری کالتسوف با بیان اینکه زمینه های فراوانی برای توسعه روابط فرهنگی و سینمایی پیش روی دو کشور واقع شده است، گفت: فرایند همکاری های فرهنگی و سینمایی، دو کشور و دو ملت را به هم نزدیک تر می نماید.

وی خاطر نشان کرد: زمینه های مختلفی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد که همکاری مشترک سینمایی، تبادل فیلم برای بازار، استفاده از ظرفیت استودیوی بلاروس فیلم از جمله آن است.

سفیر بلاروس گفت: با وزیر فرهنگ بلاروس و مسئولان استودیوی بلاروس فیلم پیش از این ملاقات صحبت کردم و آن ها آمادگی خود را برای همکاری های دو جانبه بیان کردند. ما آمادگی همکاری های سینمایی در کنار اکران متقابل فیلم در دو کشور را داریم.

وی ادامه داد: اطلاع دارم سینمای ایران در زمینه صنعت انیمیشن پیشرفت های خیلی خوبی داشته است، می توان از این ظرفیت در سینمای بلاروس استفاده کنیم.

دیمیتری کالتسوف با اشاره به شروع روابط دیپلماتیک بلاروس و ایران در سی سال قبل گفت: به همین مناسبت در ماه مارس سال آینده میلادی، سالگرد دوستی دیپلماتیک میان دو کشور را جشن می گیریم و به همین دلیل اجرای چند برنامه فرهنگی را مد نظر داریم. می توانیم هفته سینمای ایران در بلاروس و سینمای بلاروس در ایران را برگزار کنیم.

در این ملاقات، لوسیانو مارچنکو وابسته فرهنگی سفارت بلاروس در ایران، یزدان عشیری مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، سیدصادق موسوی مدیرکل دفتر جشنواره ها و همکاری های بین الملل سازمان، علیرضا اسماعیلی دستیار و مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی نیز حضور داشتند.

خبرنگاران فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2068

به "ملاقات سفیر بلاروس با رئیس سازمان سینمایی" امتیاز دهید

2 کاربر به "ملاقات سفیر بلاروس با رئیس سازمان سینمایی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سفیر بلاروس با رئیس سازمان سینمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید