تور مکزیک ارزان: راهنمای سفر به مکزیکو سیتی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، راهنمای مسافرتی به مکزیکو سیتی | Travel Guide To Mexico City

مکزیکو سیتی، بزرگترین شهر و بعلاوه مرکز سیاسی کشور مکزیک است. این شهر به طور کلی مجموعه ای شگفت انگیز از تاریخ و فرهنگ است و گردشگرانی که به فرهنگ و تماشای بناهای تاریخی علاقمند هستند، مکزیکو سیتی می تواند گزینه بسیار خوبی برای سفرشان به خارج از کشور باشد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به مکزیکو سیتی خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور مکزیک همراهی کنید.

تور مکزیک ارزان: راهنمای سفر به مکزیکو سیتی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

موقعیت جغرافیایی مکزیکو سیتی

شهر مکزیکو سیتی از لحاظ جغرافیایی در دره مکزیک واقع شده و دارای 16 بخش مختلف می باشد. این شهر پرجمعیت ترین شهر در نیم کره غربی و بعلاوه در میان کشورهای اسپانیایی زبان به شمار می آید. مساحت این شهر مکزیکی 1485 کیلومترمربع است و بعلاوه مطابق با آمار سرشماری که در سال 2015 در این کشور اجرا شده حدود 8 میلیون نفر در آن سکونت دارند.

اطلاعات کلی کشور مکزیک

زبان رسمی: اسپانیایی

واحد پول رسمی: پزو (MXN)

اختلاف ساعت با تهران: 9 و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

شماره های اضطراری:

  • شماره پلیس: 911
  • شماره آتش نشانی: 066 یا 080

فرودگاه: فرودگاه بین المللی مکزیکو سیتی

آب و هوای شهر مکزیکو سیتی

با توجه به موقعیت جغرافیایی که شهر مکزیکو سیتی داراست، باید بدانید که آب و هوای این شهر گرمسیری است و در اغلب اوقات سال در دمای بالا قرار گرفته است. اما به طور کلی این شهر در تمام طول سال با آب و هوای تقریبا معتدلی روبرو هستید یعنی در زمستان آنچنان هوا سرد نمی شود. با توجه به این که این شهر یکی از شهرهای پرمسافر است بنابراین بیشتر ماه های سال با تراکم جمعیت بالایی روبرو هستید و به مراتب نیز هزینه ها هم بالا هستند. امام ارزان ترین زمانی که می توان پیدا کرد در ماه مه، ژوئن، سپتامبر، اکتبر و نوامبر است که در این ماه ها معمولا هوا بسیار مطلوب خواهد بود.

هزینه اقامت در شهر مکزیکو سیتی

به منظور اقامت در این شهر توریستی آنچنان نیازی به نگرانی نمی باشد، زیرا هتل های زیادی در این شهر مکزیکی وجود دارد که می توانید به راحتی هتلی که مدنظرتان است را انتخاب کنید. اقامت در هاستل هم می تواند گزینه خوبی برای در این شهر باشد اما خوب باید در خصوص موضوع امنیت و امکانات هم با خودتان کنار بیایید که آن انتظاراتی که در هتل دارید را نمی توانید هاستل داشته باشید.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید

هتل های پیشنهادی در مکزیکو سیتی

  • هتل بریستول | Hotel Bristol

هتل های 4 الی 5 زیادی در شهر مکزیکو سیتی مکزیک وجود دارد که می توانید با اقامت در آنها اوقات خوشی را در این شهر داشته باشید اما اگر می خواهید در هزینه های مربوط سفرتان ارزان عمل می توانید هتل 2 ستاره بریستول را نیز انتخاب نمایید. این هتل نیز مجهز به رستوران، باشگاه بدنسازی، رم سرویس و اینترنت رایگان پرسرعت است.

آدرس: Plaza de Cibeles، Plaza Villa de Madrid، Roma Nte.، 06700 Ciudad de México، D.F.، Mexico

  • هتل فور سیزن | Four Seasons Mexico City

با توجه به آنچه در قسمت هزینه های مربوط به اقامت در این شهر بیان کردیم، هتل های زیادی در شهر مکزیکو سیتی وجود دارد اما هتل 5 ستاره ای که می خواهیم در راهنمای سفر به مکزیکو سیتی آن را معرفی نماییم هتل 5 ستاره فور سیزن است. این هتل در دارای امکاناتی نظیر استخر، رستوران، سالن ماساژ و باشگاه بدنسازی نیز است.

شماره تلفن: 00525552301919

وب سایت: fourseasons.com

آدرس: Paseo de la Reforma 500، Juárez، 06600 Ciudad de México، D.F.، Mexico

هزینه خورد و خوراک در شهر مکزیکو سیتی

غذاهای مکزیکی معروف هستند به این که همیشه تند و تیزند. بنابراین اگر به غذاهای تند حساسیت دارید و در رژیم غذاییتان طعم تند نباید باشد نیز گفتنی است که این موضوع را بدانید تا برایتان مسئله ای پیش نیاید. چند مورد از معروف ترین غذاهای این شهر شامل تاکو، بوریتو، تورتیلا، جوجه مکزیکی، املت مکزیکی و خوراک گوشت مکزیکی نیز می باشند که می توانید هنگامی که به رستوران های این شهر رفتید آنها را سفارش دهید. در ادامه راهنمای سفر به مکزیکو سیتی به هزینه های مربوط به غذاها و بعلاوه رستوران های خوبی که در این جزیره وجود دارد، اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 8 پزو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 500 پزو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر مکزیکو سیتی به نسبت ارزان تر است و مبلغ 90 پزو می باشد.

برای تهیه آب معدنی 10 پزو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 38 پزو بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در مکزیکو سیتی

  • رستوران Restaurante Antiguo San Angel Inn

البته ما پیشنهاد می کنیم که تا جایی که برایتان امکان دارد خودتان اقدام به تهیه غذا بنمایید و کمتر به رستوران های این شهر بروید اما اگر می خواهید غذاهای این شهر را تست کنید رستوران آنتیگو سان انجل می تواند گزینه خوب و مناسبی برایتان باشد . کیفیت غذاها و بعلاوه هزینه ای که بابت آن می پردازید بسیار مناسب است.

آدرس: Diego Rivera 80، San Ángel Inn، 01060 Ciudad de México، D.F.، Mexico

  • رستوران La Casa de Tono

دیگر رستوران پیشنهادی در این شهر رستوران لا کاسا د تونو است. این رستوران برای تست غذاهای مکزیکی برترین مکان است.

آدرس: Londres 142، Juárez، 06600 Col Juárez، D.F.، Mexico

هزینه حمل و نقل در مکزیکو سیتی

هزینه بلیط تک سفره 5 پزو

هزینه بلیط ماهانه 220 پزو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 10 پزو و به ازای هر یک کیلومتر 8.5 پزو به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 100 پزو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 67 پزو

جاذبه های گردشگری در مکزیکو سیتی

  • کلیسای متروپولیتان | Metropolitan Cathedral

کلیسای متروپولیتان از بزرگترین کلیساهای جامع در کل ایالات متحده است و بعلاوه محل استقرار اعظم کاتولیک روم در مکزیک است. این کلیسا در مرکز شهر مکزیکو سیتی قرار گرفته است و در سال 1813 از طریق معماری اسپانیایی و با الهان از کلیساهای گوتیک نیز ساخته شد.

آدرس: Calle República de Guatemala 18، Centro Histórico، Centro، 06000 Ciudad de México، D.F.، Mexico

  • پارک چاپولتپک | Chapultepec Park

پارک چاپولتپک با داشتن مساحت 4 کیلومتر مربع، پارک اصلی و بزرگ ترین پارک مکزیکو سیتی به شمار می آید. در گذشته این پارک دژ سرخپوست های تولتک بود وآزتک ها 1200 سال بعد از میلاد به این مکان کوچ کردند و بر طبق افسانه ها در اوایل قرن 15 این پارک را بنا نهادند. با گذر زمان، این تپه تبدیل به مکانی ییلاقی برای حکمرانان آزتکی شد؛ جایی که آب ها از چشمه ها از طریق لوله های آب رسانی بر روی محوطه معبد در مرکز سرازیر می شدند که هنوز هم بقایای آن در خیابان چاپولتپک به جای مانده است. تصویر قانون گذاران آزتکی بر روی سرازیری این تپه حکاکی شده که بقایای آن نیز قابل مشاهده است. امروزه این پارک به علت داشتن دریاچه، امکانات ورزشی، باغ گیاه شناسی، موزه تاریخ ملی و موزه ملی مردم شناسی و تفریحات بی شمار دیگر از قبیل کنسرت و اجرای تئاتر، از محبوبیت خاصی برخوردار است

آدرس: Mexico City, CDMX, Mexico

  • کاخ چاپولتپک | Chapultepec Castle

کاخ چاپولتیک یکی از دیدنی ترین جاذبه های شهر مکزیکو سیتی است و به دستور ماکسیمیان ساخته شده استو این کاخ تا مدت ها محل ریاست جمهور مکزیک بوده و سپس به دستور رییس جمهور کاردناس قرار شد که آن را به عنوان یک بنای تاریخی حفظ نمایند.

آدرس: Monumento a Los Niños Heroes، Av Juventud Heroica، Bosque de Chapultepec I Secc، 11100 Ciudad de México، D.F.، Mexico

  • کاخ موزه ملی | National Palace

این کاخ در میدان اصلی شهر مکزیکو سیتی واقع شده است و مکانی اجرایی برای فدرال مکزیک نیز محسوب می شد. این کاخ نیز دارای نمایی تاریخی با دیوارهای بسیار زیبا است. چند مورد از نقاشی های دیگو ریورا بر روی دیوارهای این کاخ نیز نصب شده است و باعث جلوه بی نظیر این کاخ موزه ملی شده است.

آدرس: Palacio Virreinal، Centro Histórico، Centro، 06000 Ciudad de México، D.F.، Mexico

  • کاخ هنرهای زیبا | Palacio de Bellas Artes

کاخ هنر های زیبا یکی از برجسته ترین مراکز فرهنگی در مکزیکو سیتی است، که در سمت غربی منطقه تاریخی شهر کنار پارک مرکزی آلمدا قرار گرفته است. اولین تئاتر ملی که در کشور مکزیک در اواخر قرن نوزده ساخته شده بود و بعدا تصمیم گرفتند ساختمون آن را مجلل تر و بزرگتر بسازند و در سال 1910 این کاخ زیبا رو جایگرین آن نیز کردند. کاخ هنر های زیبا یکی از توریستی ترین اماکن مکزیک به حساب میاد.

آدرس: Lázaro Cárdenas 4، Centro Histórico، Centro، 06000 Ejido del Centro، D.F.، Mexico

  • میدان زوکالو | Zocalo Square

زوکالو میدان اصلی شهر مکزیکو سیتی است که در قلب این شهر مکزیکی قرار گرفته است. وسعت این میدان در شهر مکزیکو سیتی 57600 مترمربع است. میدان زوکالو سالانه 85 میلیون بازدیدنماینده دارد و مردم آن را از هر دو طرف احاطه نموده اند. تمامی خطوط حمل و نقل از این میدان می گذرند بعلاوه فروشندگان دوره گرد در این میدان، همه چیز، از توله سگ و بلیت بخت آزمایی گرفته تا حبوبات و جواهرات گران قیمت نیز می فروشند، دیگر کافه ها و رستوران های این میدان که زبان زد تمام مردم مکزیک است. در کل می توان میدان زوکالو را قلب تپنده و چشم و چراغ شهر مکزیکو سیتی دانست.

آدرس: Plaza de la Constitución 29، Centro Histórico، Centro، 06000 Ciudad de México، D.F.، Mexico

  • قصر سلطنتی بانو گوادالوپ | The Basilica of Guadalupe

گفته شده که در سال 1531 این قصر هم زمان با افتتاح، اولین بازدیدنمایندگان را به خود جلب نموده است. هر سال علی الخصوص در روز جشن 12 دسامبر، قصر کاتولیک بانو گوادالوپ میلیون ها بازدید نماینده و عابد را به سمت خود می کشاند. این کاخ در مجاورت تپه ای ساخته شده که گفته می شود مریم مقدس در آن ظاهر شده است! این مکان شامل مجموعه ای از ساختمان ها می باشد که مشرف به میدان عمومی پهناوری است که از طریق مجسمه های مدرن و جالب، مانند صلیب بتونی بزرگی که ساعت و ناقوس منحصر به فردی بر روی آن قرار دارند مزین شده است. از نکات جالب این مکان می توان به محراب پر زرق و برق قصر قدیمی در قرن 16 میلادی که مختص به مریم مقدس است و قصر تازه گوادالوپ با ظاهر متمایز خمیده و مدرن که در سال 1976 ساخته شده اشاره نمود.

آدرس: Plaza de las Américas 1, Villa de Guadalupe, Villa Gustavo A. Madero, 07050 Ciudad de México, CDMX, Mexico

مراکز خرید در شهر مکزیکو سیتی

  • مرکز خرید سانتا فه | Centro Santa Fe

آدرس: Av. Prol. Vasco de Quiroga 3800، Lomas de Santa Fe، Antigua Mina de Totoloapa، 05109 Ciudad de México، D.F.، Mexico

  • مرکز خرید پریسور | Centro Comercial Perisur

آدرس: Anillo Perif. Blvd. Adolfo López Mateos 4690، Ote Jardines del Pedregal، Insurgentes Cuicuilco، 04500 Ciudad de México، D.F.، Mexico

  • ال بازار سابادو | El Bazar Sabado

آدرس: San Jacinto 9، San Ángel TNT، San Ángel، 01000 Ciudad de México، D.F.، Mexico

  • بازار صنایع دستی | Mercado de Artesanias de la Ciudadela

آدرس: Emilio Donde 98، Colonia Centro، Centro، 06000 Ciudad de México، D.F.، Mexico

راهنمای سفارت مکزیک

  • سفارت مکزیک در تهران

تلفن: 22057586

آدرس: آفریقا(جردن)، خیابان گلفام، پلاک 12

  • سفارت ایران در مکزیک

تلفن: 00525591722692

آدرس: Paseo de la Reforma 2350, Lomas Altas, 11950 Ciudad de México, D.F., Mexico

بایدها و نبایدها در شهر مکزیکوسیتی

  • در روز از حمل و نقل عمومی و در شب از حمل و نقل خصوصی بهره ببرید.
  • سعی کنید کمی اسپانیایی یاد بگیرید.
  • از نواحی خطرناک دور شوید.
  • وسایل باارزش خود را پنهان کنید.
  • کپی مدارک مهم (نه اصل آن ها) را همراه داشته باشید.
  • حواستان به آب آشامیدنی و غذا باشد.
منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1923

به "تور مکزیک ارزان: راهنمای سفر به مکزیکو سیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک ارزان: راهنمای سفر به مکزیکو سیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید