گوترش خواهان خروج نیروهای خارجی از لیبی شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، دبیرکل سازمان ملل طی ملاقات با نخست وزیر مامور به تشکیل دولت لیبی و رئیس شورای ریاستی این کشور بر لزوم خروج نیروهای بیگانه و مزدوران از لیبی تاکید نمود.

گوترش خواهان خروج نیروهای خارجی از لیبی شد

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت که وی به صورت جداگانه با محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی و عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر مامور به تشکیل دولت لیبی مصاحبه کرد.

دوجاریک در کنفرانسی خبری عنوان داشت: دبیرکل طی این مصاحبهها بر آمادگی سازمان ملل برای حمایت از انتخابات در لیبی و نظارت بر آتش بس تاکید نمود.

دبیرکل سازمان ملل طی این ملاقاتها همچنین بر لزوم عقب نشینی تمامی نیروهای بیگانه از لیبی تاکید نمود.

در همین حال، یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل به لیبی با خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت و صفوان المسوری، معاون دوم وی در مقر این شورا در طرابلس ملاقات کرد.

این شورا در بیانیه ای گفت که طرفین طی این ملاقات، درخصوص تحولات اوضاع سیاسی در لیبی و نتایج کنفرانس مصاحبهی سیاسی که تحت نظارت سازمان ملل برگزار گردید و نیز چگونگی حمایت از قدرت اجرایی جدید به منظور تکمیل امور مطرح شده در نقشه راه و رسیدن به انتخابات مصاحبه کردند.

طرفین طی این ملاقات دشواری های تشکیل دولت و دادن رای اعتماد به آن و راه های تضمین انتقال آرام به قدرت اجرایی جدید و برطرف دشواری های موجود در جهت آن را مورد آنالیز قرار دادند تا بتواند مسائل دارای اولویت در لیبی از جمله ارائه خدمات بر اساس عدالت، انصاف و تحقق آشتی ملی را حل نماید.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که محمد سیاله، وزیر خارجه لیبی با یان کوبیس درخصوص راه های حمایت از قدرت اجرایی جدید مصاحبه کرد.

این ملاقات در وزارت خارجه لیبی در طرابلس با حضور معاون دبیرکل و هماهنگ کننده هیات سازمان ملل برگزار گردید.

وزارت خارجه لیبی در بیانیه ای گفت که در این ملاقات، آخرین تحولات اوضاع در لیبی و نتایج مصاحبهی سیاسی در تمامی جهتهای آن و انتخاب قدرت اجرایی جدید و راه های برطرف موانع در جهت آن مورد آنالیز نهاده شد.

از سوی دیگر، یان کوبیس بر اهمیت همکاری با وزارت خانه های جدید لیبی در راستای تضمین اهدافی که به منظور آنها تشکیل شده است، تاکید نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1438

به "گوترش خواهان خروج نیروهای خارجی از لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش خواهان خروج نیروهای خارجی از لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید