مدیرکل موسیقی نیامده باید پاسخ تصمیم دیگران برای گرانی کنسرت ها را بدهد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران (پانا) - علی رغم اینکه مدت هاست دفتر موسیقی وزارت ارشاد مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی شده است اما همچنان این نهاد مهم با سرپرست، مدیریت می گردد و این درحالی است که دفتر موسیقی خبر از آغاز دوباره برگزاری کنسرت ها داده است و احتمال بالا رفتن قیمت بلیت ها و اعتراض ناشی از این پیامد وجود دارد اما مدیرکلی که به گفته شالویی به زودی معرفی خواهد شد، در معین تکلیف این اتفاق مهم نقشی ندارد و فقط بعد از حضورش باید برای تصمیم های درست یا غلط دیگران جوابگو باشد.

مدیرکل موسیقی نیامده باید پاسخ تصمیم دیگران برای گرانی کنسرت ها را بدهد

دفتر موسیقی اعلام نموده است که سالن ها شرایط خود را برای برگزاری کنسرت های موسیقی اعلام نمایند. موضوعی که به یک چالش بزرگ میان مدیران سالن ها، برگزارنمایندگان کنسرت ها و تهیه نمایندگان تبدیل شده و این چالش بزرگ، قیمت بلیت هایی است که با شرایط امروز افزایش زیادی خواهد داشت. کنسرت هایی که از آذرماه شروع خواهند شد اما نکته مهم اینجاست که در رقم خوردن این اتفاق مهم مدیرکل آینده دفتر موسیقی وزارت ارشاد هیچ سهمی ندارد و به محض اینکه مدیرکل نو معرفی گردد باید جوابگوی حاشیه های ایجادشده در این موضوع مهم باشد.

با حضور محمدمهدی اسماعیلی در سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم و تعیین تکلیف معاونت های مختلف زیرمجموعه این وزارتخانه نوبت به تعیین شدن مدیرکل های زیرمجموعه هرکدام از این معاونت ها رسید. تا بوده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از پر حاشیه ترین و پرخطرترین حوزه های فعالیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های مختلف تعریف شده است و حالا موضوع تعیین تکلیف اداره های زیرمجموعه این نهاد نقل محافل فرهنگی مختلف شده است.

دفتر هنرهای تجسمی، دفتر امور موسیقی، اداره کل هنرهای نمایشی، دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری ازجمله نهادهای مهم زیرمجموعه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که طی این سال ها با مسائل و رویدادهای مختلفی روبه رو بوده و مدیران هریک را با چالش ها و حاشیه های متعددی روبه رو ساخته اند. این در حالی است که در کنار این مجموعه ها، بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز جزو نهادهایی است که در ارتباط مستقیم با فعالیت های معاونت هنری یکی از کلیدی ترین و البته پر حاشیه ترین مجموعه هایی است که می توانیم در ارتباط با فعالیت های این معاونت به آن اشاره کنیم.

چه کسی مدیرکل نو دفتر امور موسیقی می گردد؟

از همان ابتدای حضور شالویی، مدیرکل دفتر موسیقی به دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی رفت و علی رغم جای خالی مدیرکلی در این نهاد مهم همچنان با سرپرستی الهیار اداره می گردد. بسیاری معتقدند این انتخاب دیرهنگام مدیرکل دفتر موسیقی یا می تواند نشان از تغییرات زیربنایی در این حوزه باشد و یا همان فرایند خنثی زمان الهیار ادامه پیدا خواهد نمود.

محمود شالویی در گفت وگو با پانا درباره تعیین تکلیف شرایط مراکز زیرمجموعه معاونت هنری گفت: در شرایط فعلی اداره کل هنرهای تجسمی و بعلاوه اداره کل هنرهای نمایشی مدیرکل دارند. بعلاوه اداره کل آموزش هم تکلیفش تعیین است و مدیرکل دارد.

شالویی با اشاره به اینکه تنها مجموعه ای که با سرپرست اداره می گردد دفتر امور موسیقی است، اضافه کرد: آنچه اکنون در حوزه معاونت هنری در دست اقدام است این است که برای مرکز موسیقی در شرف تأمین مدیرکل هستیم.

کارنامه الهیار در دفتر موسیقی وزارت ارشاد

محمد الهیار که هم اکنون سرپرست دفتر موسیقی است به تازگی دوباره مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی شده است. در زمان مدیرکلی وی موسیقی شرایط خنثی را تجربه کرد که البته شرایط کرونا و تعطیلی کنسرت ها در این مهم بی تأثیر نبود. در زمان الهیار شاهد افزایش قیمت سالن های برگزاری کنسرت بودیم.

محمد الهیاری پیش تر نیز در 14 آبان 1388 از سوی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل امور کتاب منصوب شده بود. ازجمله سوابق اجرایی الهیاری می توان به مدیرکل دفتر موسیقی، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر هفدهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی، دبیر شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب تهران، مدیر بخش خارجی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، معاون توسعه کتابخانه ها و کتاب خوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و ... اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1824

به "مدیرکل موسیقی نیامده باید پاسخ تصمیم دیگران برای گرانی کنسرت ها را بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل موسیقی نیامده باید پاسخ تصمیم دیگران برای گرانی کنسرت ها را بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید