گواندونگ چین با 4.5 میلیارد دلار مبادلات، پیشتاز در تجارت با تهران

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو با اشاره به حجم روابط تجاری 4.5 میلیارد دلاری ایران و استان گواندونگ در جنوب چین در سال گذشته میلادی خواهان افزایش همکاری های مالی و تجاری دو طرف با توجه به ظرفیت های فراوان ایران و استان گواندونگ شد.

گواندونگ چین با 4.5 میلیارد دلار مبادلات، پیشتاز در تجارت با تهران

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو، حسین درویشی متولی روز آدینه در ملاقات آشنایی با فنگ لیشو رئیس شورای ترویج تجارت بین المللی (CCPIT) استان گواندونگ از آمادگی سرکنسولگری برای برگزاری جلسات چهره به چهره میان تجار و فعالان مالی دو طرف، برقراری همکاری با نهادهای دولتی و خصوصی در حوزه همکاریهای تجاری ایران نظیر اتاق بازرگانی ایران، سازمان توسعه تجارت، مناطق آزاد و سایر نهادها اطلاع داد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو در این نشست که با هدف آنالیز ارتقاء همکاری های مالی و تجاری و تشویق شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف برگزار گردید، همچنین با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیائی، وجود دسترسی های بالا و متنوع حمل و نقلی و همچنین زیرساخت های مناسب صنعتی، فناوری و نیروی انسانی کارآمد، ایران را محل مناسبی برای ایجاد پایگاه های فراوریی و لجستیکی شرکت های چینی بمنظور فراوری و صادرات به کشورهای منطقه اعم از خاورمیانه، غرب آسیا، آسیای میانه و حتی اروپا برشمرد.

فنگ لیشو رئیس شورای ترویج تجارت بین المللی (CCPIT) استان گواندونگ نیز در این ملاقات باتوجه به اهمیت ایران در منطقه، اعلام آمادگی کرد تا شرکت های این استان را برای حضور و سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله دارو، لوازم خانگی و محصولات الکترونیک تشویق نماید.

وی خاطر نشان کرد: شرکت های استان گواندونگ در چین و دنیا مشهور بوده و می توانیم در ایران پارک های صنعتی با مشارکت شرکت ها و سرمایه گذاران چینی ایجاد کنیم.

رئیس شورای ترویج تجارت بین الملل گواندونگ از تبادل هیات های مالی و تجاری دو طرف نیز استقبال کرد و ضمن معتبر دانستن کالاهای ایرانی بخصوص در بخش های مربوط به محصولات کشاورزی و روشنائی، علاقه مندی خود را بمنظور کوشش جهت تقویت گردشگری بخصوص سفر گردشگران استان گواندونگ به ایران را ابراز داشته است.

در انتها این ملاقات مقرر شد جلسات تخصصی بمنظور آنالیز جزئیات همکاری ها در بخش های مختلف ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1320

به "گواندونگ چین با 4.5 میلیارد دلار مبادلات، پیشتاز در تجارت با تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گواندونگ چین با 4.5 میلیارد دلار مبادلات، پیشتاز در تجارت با تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید