کره شمالی ادعاهای ترامپ را رد کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، پکن- خبرنگاران- وزیر امور خارجه کره شمالی اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در خصوص دلایل عدم توافق سران در نشست هانوی را رد کرد.

کره شمالی ادعاهای ترامپ را رد کرد

به گزارش خبرنگاران شینهوا روز آدینه نوشت؛ ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی این ادعای ترامپ که کره شمالی می خواست تمامی تحریم های این کشور لغو گردد را نادرست خواند و گفت: کره شمالی در نشست سران فقط خواستار لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بود که در اقتصاد این کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد نموده اند.

وی اضافه کرد: در مقابل کره شمالی از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کرد.

وزیر امور خارجه کره شمالی گفت: از این رو که ایالات متحده آمریکا می خواست که کره شمالی در جهت غیر هسته ای شدن اقدامات بیشتری اتخاذ کند، دو کشور نتوانستند به توافقی دست یابند.

رییس جمهوری آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) در کنفرانس خبری پیش از ترک هانوی گفت: آنها در اصل می خواستند تحریم ها بطور کامل برداشته گردد اما ما نمی توانستیم این کار را بکنیم، ما باید از این موضوع دوری می کردیم.

او اضافه کرد: گاهی ضروری است از مذاکره خارج شد، آنها خواسته های زیادی داشتند و به همین دلیل من تصمیم گرفتم که توافق نکنم چون معتقدم یک توافق بد بسیار بدتر از توافق نکردن است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: اگر می خواستم، می توانستم امروز یک توافق را با رهبر کره شمالی امضا کنم اما حاضر نشدم یک توافق بد را امضا کنم.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به مدت دو روز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید، ترامپ این نشست را عصر روز گذشته نیمه کاره رها کرد و ادعا نمود که کره شمالی به دنبال زیاده خواهی بوده است موضوعی که امروز وزیر خارجه کره شمالی آن را رد کرد.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 97

به "کره شمالی ادعاهای ترامپ را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی ادعاهای ترامپ را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید