ژاپن ایده خرید پهپادها به جای جنگنده های اف-2 را کنار گذاشت

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرگزاری کیودو گفت، وزارت دفاع ژاپن از تصمیم خود برای خرید پهپادها به عنوان جایگزین جنگنده های بمب افکن قدیمی از نوع اف-2 منصرف شده است.

ژاپن ایده خرید پهپادها به جای جنگنده های اف-2 را کنار گذاشت

به گزارش خبرنگاران، این خبرگزاری ژاپنی به نقل از منابع دولتی گزارش داد، ایده خرید پهپادها متعلق به تارو کونو، وزیر دفاع سابق ژاپن بود و او قبل از هر چیز بنا به مسائل مالی از این ایده حمایت می کرد زیرا قیمت پهپادهای آمریکایی MQ-9 Reaper از 14.2 میلیون دلار فراتر نمی رود و این 10 درصد قیمت جنگنده های اف- 22 می شود.

این خبرگزاری اشاره کرد، ایده کونو به رغم اعتبارات مالی که بالا ذکر شد حمایت زیادی از جانب کابینه و حزب حاکم دریافت نکرد و دولت تصمیم گرفت این ایده را کنار بگذارد. علت رها کردن این ایده این است که ژاپن تکنولوژی های توسعه پهپادهای ساخت داخل را ندارد و این یعنی با تکیه بر واردات اقدام به خرید آنها خواهد کرد؛ مساله ای که تاثیر منفی بر حمایت از صنایع جنگی ملی می گذارد.

در حال حاضر وزارت دفاع ژاپن طرحی را بررسی می کند که مربوط به جایگزین کردن جنگنده های قدیمی اف-4 و نیز جنگنده های بمب افکن از نوع اف-2 می شود که دو شرکت ژاپنی Mitsubishi Heavy Industries و شرکت آمریکایی Lockheed Martin (لاکهید مارتین) آن را طراحی کرده اند.

قرار است این هواپیماها با فرا رسیدن سال 2035 جایگزین شوند از جمله از طریق خرید جنگنده های اف-35 اما مدرن سازی کامل سلاح های نیروی هوایی مستلزم توسعه جنگنده جدید با طراحی داخلی خواهد بود.

پیشتر روزنامه Nikkei نوشته بود، وزارت دفاع ژاپن قصد انعقاد قراردادی با Mitsubishi Heavy Industries جهت توسعه هواپیماهای جدید دارد چراکه این شرکت ژاپنی طراح جنگنده ها و تولید آنهاست. همچنین قرار است این شرکت به نوبه خود قراردادهایی با پیمانکارانی از خود تولیدکنندگان آمریکایی و ژاپنی منعقد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1158

به "ژاپن ایده خرید پهپادها به جای جنگنده های اف-2 را کنار گذاشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "ژاپن ایده خرید پهپادها به جای جنگنده های اف-2 را کنار گذاشت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن ایده خرید پهپادها به جای جنگنده های اف-2 را کنار گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید