ووپی پای شکلاتی ، میان وعده مدرسه 15 دقیقه ای به سبک آمریکایی ها

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، ووپی پای (Whoopie Pie) که بعضی آن را به نام اوریوی چاق گنده (Big Fat Oreo) می شناسند یکی از محبوب ترین شیرینی های ساندویچی آمریکایی است که از 2 عدد کیک نرم و لطیف با لایه ای از خامه سفید یا شکلاتی تشکیل می گردد. این شیرینی ساندویچی به ویژه در بین بچه ها هواداران بسیار زیادی دارد و می تواند گزینه خوبی برای باشد. بعلاوه، این دسر فوری و متفاوت را می توانید در کمتر از یک ساعت آماده نموده و در مهمانی ها و دورهمی ها نیز سرو کنید. اگر شما هم به درست کردن دسرها و خوراکی های متنوع علاقه دارید، در این مقاله از در با ما همراه باشید تا طرز تهیه ووپی پای شکلاتی و فوت و فن های آن را به شما آموزش دهیم.

ووپی پای شکلاتی ، میان وعده مدرسه 15 دقیقه ای به سبک آمریکایی ها

مواد لازم برای تهیه ووپی پای شکلاتی (برای 5 نفر)

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
کره یا روغن مایع115 گرم
تخم مرغ1 عدد
شکر1 لیوان فرانسوی دسته دار
ماست پرچرب یا باترمیلک1 لیوان فرانسوی دسته دار
پودر کاکائو3/4 لیوان فرانسوی دسته دار
آرد قنادیتقریبا 1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار
وانیل1 قاشق چای خوری
بیکینگ پودر1 قاشق مرباخوری
خامه (زده شده و فرم گرفته)به میزان لازم

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه: 30 دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت ووپی پای: حدود 15 دقیقه

میزان کالری موجود در هر 100 گرم ووپی پای شکلاتی: حدود 320 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه ووپی پای شکلاتی

اگر طرز تهیه ووپی پای شکلاتی را بلد باشید می توانید این شیرینی ساندویچی را برای میان وعده مدرسه بچه ها در مدرسه یا در خانه و برای دسر مهمانی و دورهمی درست کنید.

مرحله اول: مقدمات کار را فراهم کنید

قبل از آغاز مراحل طرز تهیه ووپی پای شکلاتی، کره، تخم مرغ و ماست را از یخچال بیرون بیاورید تا برای نیم ساعت در اتاق باقی بمانند و به دمای محیط برسند.

فر را روشن نموده و روی دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. آرد را هم 3 مرتبه الک کنید و کنار بگذارید. وانیل، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم ترکیب نموده و 2 مرتبه الک کنید. این ترکیب را نیز کنار بگذارید تا در زمان مناسب به مایه شیرینی شکلاتی خوشمزه خود اضافه کنید.

برای خرید کره، ماست، تخم مرغ، پودر کاکائو، بیکینگ پودر، وانیل و آرد می توانید به روش های یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله دوم: مایه اولیه ووپی پای را درست کنید

پس از گذشت نیم ساعت، کره کاملا نرم شده و همه مواد به دمای محیط رسیده اند. حالا وقت آن است که کره، شکر و تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به خوبی هم بزنید. برای تهیه ووپی پای شکلاتی، شما به جای کره می توانید از روغن مایع هم بهره ببرید. این مواد را به میزان ای هم بزنید تا به طور کامل با یکدیگر ترکیب شوند و بافت یکدست و کشداری پیدا نمایند.

برای خرید روغن مایع می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله سوم: ماست پر چرب یا باترمیلک را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه ووپی پای شکلاتی، باید ماست یا باترمیلک را به تدریج به مایه اولیه شیرینی اضافه کنید و این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست گردد. در صورت تمایل، می توانید برای تهیه این کیک پای شکلاتی به جای ماست یا باترمیلک از شیر یا آب ولرم هم بهره ببرید.

برای خرید شیر می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله چهارم: مواد خشک را به ترتیب اضافه کنید

حالا، وانیل، پودر کاکائو و بیکینگ پودر که قبلا ترکیب و الک نموده بودید را به مایه ووپی پای اضافه کنید. دوباره همه مواد را با همزن به خوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

سپس، آرد را به صورت کنترل شده و در 3 مرحله به این مواد اضافه کنید و با یاری لیسک مایه را فولد کنید (در فولدینگ باید با لیسک را به حالت دورانی در جهت عقربه های ساعت حرکت دهید؛ تنها مواد را از ته ظرف به روی ظرف بیاورید و آن قدر این کار را انجام دهید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند).

ممکن است احتیاجی به افزودن همه آرد نداشته باشید. شاید هم ناچار باشید آرد بیشتری بریزید. بنابراین، در هنگام اضافه کردن آرد دقت کنید تا خمیر ووپی پای شما بیش از میزان سفت یا خیلی شل و وارفته نباشد. وقتی غلظت و قوام خمیر به میزان مناسب رسید، دست از اضافه کردن آرد بردارید.

مرحله پنجم: ووپی پای شکلاتی را بپزید

کف سینی فر را با روغن مایع یا کره کاملا چرب کنید یا با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس، مایه ووپی پای را در کیسه قیف بریزید یا با یاری اسکوپ، به صورت دایره های فاصله دار روی سینی فر منتقل کنید. لازم نیست نگران منظم بودن شکل و ابعاد شیرینی ها باشید؛ چون در حین پخت کاملا پف می نمایند و در نهایت، به صورت دلخواه درمی آیند.

در این مدت، فر هم مطمئنا گرم شده است. حالا، سینی را در طبقه میانی فر قرار دهید و بسته به قدرت فر، بین 10 تا 12 دقیقه منتظر بمانید تا شیرینی شما آماده گردد.

مرحله ششم: خامه را اضافه کنید

پس از آماده شدن کوکی های شکلاتی، سینی را از فر بیرون بیاورید و مدتی صبر کنید تا خنک شوند. حالا، میزانی را روی یکی از کیک ها بریزید و روی آن را با یک کیک دیگر بپوشانید تا ساندویچی گردد.

برای خرید خامه می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله آخر: ووپی پای شکلاتی را سرو کنید

حالا شما می توانید روی ووپی پای ساندویچی را با پودر قند، سس شکلات یا شکلات تخته ای ذوب شده به ، تزیین نموده و آن را سرو کنید. ضمناً، برای تزیین ووپی پای شکلاتی می توانید از شکلات رنده شده، انواع دراژه، انواع میوه مثل تمشک یا توت فرنگی، پودر پسته و مغز گردوی خرد شده هم بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

ارزش غذایی ووپی پای شکلاتی به عنوان میان وعده مدرسه و زنگ سرگرمی

ووپی پای شکلاتی با استفاده از مواد مغذی و مفیدی مانند ماست و تخم مرغ تهیه می گردد. ضمناً، این دسر ساندویچی حاوی میزانی کره، آرد و شکر است. بنابراین، در مجموع می تواند یک میان وعده خوشمزه، مقوی و سیر نماینده برای مدرسه و زنگ سرگرمی بچه ها باشد.

برای مثال، تخم مرغ منبع سرشار پروتئین، ویتامین های B12، D و E و بعلاوه، مواد معدنی متنوعی مانند مس، روی، سلنیوم، کلسیم و آهن است. از سوی دیگر، تخم مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب ضروری غیر اشباع مثل اسید چرب امگا 3 و اسید فولیک است. همه این مواد برای رشد جسمی و ذهنی بچه ها مفید هستند.

از سوی دیگر، ماست نیز حاوی کلسیم، پروتئین، ریبوفلاوین، فسفر، قند طبیعی لاکتوز و مجموعه ای از انواع مواد مغذی دیگر است که همگی نقش موثری در بهبود سلامت و استحکام استخوان های بچه ها دارند.

جالب است بدانید، کره هم با برخورداری از ویتامین های A، D، E و K2 می تواند برای رشد و سلامت استخوان ها، دندان ها، افزایش اشتها و تقویت بینایی بچه ها مفید باشد.

البته، با توجه به میزان شکر، خامه و کره به کار رفته در این دسر خوشمزه ساندویچی و برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی بچه ها، بهتر است مراقب باشید بچه ها در خوردن ووپی پای شکلاتی زیاده روی ننمایند. بهتر است بچه ها ووپی پای را با تکه های میوه مثل سیب یا توت ها و … میل نمایند.

نکات مهم در طرز تهیه ووپی پای شکلاتی

  • برای تهیه ووپی پای به جای ماست پر چرب یا باترمیلک می توانید از شیر پرچرب یا آب ولرم بهره ببرید.
  • در طرز تهیه ووپی پای شکلاتی اصلا احتیاجی نیست همه آرد را اضافه کنید. در واقع، باید به میزان ای آرد بریزید که غلظت مایه کیک مناسب باشد و سفت یا رقیق نگردد.
  • در بعضی از دستورهای پخت، نوک قاشق چای خوری نمک نیز به مایه ووپی کیک شکلاتی اضافه می گردد.
  • در صورت تمایل، به جای خامه فرم گرفته می توانید ووپی پای را با کرم پنیری (طرز تهیه کرم پنیری)، شکلات صبحانه (طرز تهیه شکلات نوتلا)، گاناش شکلاتی یا کرم کاستارد پر کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن ووپی پای شکلاتی

باترمیلک را چطور درست کنیم؟

برای تهیه باترمیلک کافی است یک قاشق چای خوری آبلیموی تازه یا سرکه را به یک لیوان شیر اضافه کنید تا شیر بریده گردد.

از کجا بفهمیم کوکی های ووپی پای پخته و آماده شده اند؟

پس از گذشت 10 دقیقه، حتما درب فر را باز نموده و روند پخت کوکی ها را آنالیز کنید. اگر شیرینی ها به میزان کافی پف نموده و چسبندگی خود را از دست داده باشند معلوم می گردد پخته اند. توجه داشته باشید، سطح زیرین کیک های ووپی پای باید کاملا طلایی شده باشند.

محصولات مرتبط

پودر کیک پرتقالی 500 گرمی رشد

69,300 تومان 70,000 تومان 1% تخفیف

بیکینگ پودر پت صادراتی 140 گرم گلها

59,900 تومان 68,950 تومان 13% تخفیف

وانیل خرس نشان اصل 3 گرمی گلها

42,900 تومان 45,800 تومان 6% تخفیف

آرد سفید 900 گرمی رشد

32,500 تومان 32,900 تومان 1% تخفیف

آرد نخودچی جعبه 200 گرمی گلها

51,900 تومان 57,400 تومان 10% تخفیف

آرد سفید 500 گرمی تک

24,500 تومان 24,900 تومان 2% تخفیف

روغن ذرت 1.8 لیتر گلدن مایز(مات)

295,900 تومان 299,000 تومان 1% تخفیف

شکر بسته بندی 3 کیلویی شووکام

145,550 تومان 147,000 تومان 1% تخفیف

خامه عسل 100 گرمی پاکبان

17,900 تومان 18,000 تومان 1% تخفیف

کره گیاهی 50 گرم مهگل

4,600 تومان 4,960 تومان 7% تخفیف

ماست دبه ای سوئیسی 1500 گرمی دومینو

83,900 تومان 85,000 تومان 1% تخفیف

تخم مرغ بسته بندی 6 عددی تلاونگ

35,520 تومان

تخم مرغ 30 عددی شقایق سرخه سار

127,000 تومان

شکلات داغ 20 عددی مادلین

189,900 تومان 205,000 تومان 7% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 26 شهریور 1403 بروزرسانی: 26 شهریور 1403 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2242

به "ووپی پای شکلاتی ، میان وعده مدرسه 15 دقیقه ای به سبک آمریکایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ووپی پای شکلاتی ، میان وعده مدرسه 15 دقیقه ای به سبک آمریکایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید