نخست وزیر عراق به چند کشور اروپایی سفر می نماید

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، منبعی مطلع بیان کرد نخست وزیر عراق طی هفته جاری به کشور های فرانسه، آلمان و انگلیس سفر خواهد نمود.

نخست وزیر عراق به چند کشور اروپایی سفر می نماید

با ما سفر کنید و با ارزانترین قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از الفرات نیوز، منبعی مطلع امروز (دوشنبه) از سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، در ماه میلادی جاری به چند کشور اروپایی اطلاع داد.

این منبع گفت: الکاظمی در هفته جاری سفر خود به پاریس، پایتخت فرانسه را شروع می نماید تا در این سفر بعضی از مسائل سیاسی و امنیتی را آنالیز کند سپس به برلین، پایتخت آلمان سفر و با مقامات این کشور ملاقات و رایزنی می نماید.

این منبع اضافه کرد: نخست وزیر عراق به لندن، پایتخت انگلیس نیز سفر خواهد نمود.

فواد حسین وزیر خارجه عراق، در ماه میلادی گذشته گفت: از جمله مسائلی که در سفر نخست وزیر به فرانسه مطرح می گردد، درخواست عراق برای خرید سلاح های فرانسوی بر اساس احتیاج های ارتش است.

در دوم سپتامبر گذشته نیز امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه سفری به بغداد داشت که طی آن با سران سه گانه عراق و نیز رئیس اقلیم کردستان عراق ملاقات و مصاحبه کرد.

مصطفی الکاظمی هفته گذشته بیان کرد که در مصاحبهی راهبردی با واشنگتن که چند ماه قبل در دو مرحله انجام شد، توافقاتی در زمینه استقرار مجدد نیرو های آمریکایی در عراق و خروج این نیرو ها از پایگاه های نظامی عراق به دست آمد و دو هزار و پانصد نظامی آمریکایی هم از این کشور خارج شده اند.

نخست وزیر عراق اضافه کرد: پیش از سفرم به واشنگتن با همه احزاب و گروه های سیاسی عراق ملاقات داشتم. در برقراری روابط با آمریکا باید منافع ما در زمینه های مالی ، آموزش، بهداشت و امنیت حفظ گردد. ما هیچ تهدیدی از جانب آمریکا در خصوص تعطیلی سفارتش در بغداد دریافت نکردیم. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1165

به "نخست وزیر عراق به چند کشور اروپایی سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر عراق به چند کشور اروپایی سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید