نخست وزیر اتیوپی: مجبور به جنگ در تیگرای شدیم

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، نخست وزیر اتیوپی در سخنانی هدف کشورش از احداث سد النهضه را تامین احتیاج برق این کشور خاطرنشان کرد و گفت که دولتش ناگزیر به جنگ در منطقه تیگرای شده است.

نخست وزیر اتیوپی: مجبور به جنگ در تیگرای شدیم

آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی با انتشار پیامی در توییتر نوشت: بعضی به وسیله درگیری و جنگ طولانی مدت در اقلیم تیگرای در پی تضعیف دولت اتیوپی هستند.

وی اضافه نمود: جبهه آزادسازی خلق تیگرای به اشکال مختلف ما را تهدید کرد. ما نمی خواستیم وارد درگیری در تیگرای شویم اما ناگزیر به انجام این کار شدیم.

احمد بعلاوه در جریان نشست مجلس کشورش برای تصویب بودجه با اشاره به بحران سد النهضه اظهار کرد: هدف اتیوپی تنها تأمین احتیاج برق خود و کاهش نگرانی های سودان و مصر و بعلاوه ایجاد صلح و رفاه پایدار در منطقه است.

وی گفت: ابتکار عمل سبز ما که شامل کاشت میلیاردها نهال در اتیوپی است، می تواند به مصر و سودان یاری کند تا آب بیشتری از آنچه در حال حاضر دریافت می نمایند، به دست بیاورند.

نخست وزیر اتیوپی ادامه داد: ابتکار عمل سبز ما به افزایش مقدار باران و آب و بعلاوه کاهش مقدار کمبود آب یاری خواهد نمود و این مساله می تواند امنیت آب را برای ما و دیگران در منطقه تضمین کند.

احمد توضیح داد: ما قصد آسیب رساندن به کسی را نداریم و به جای آن در پی توسعه مشترک به وسیله همکاری با دیگران هستیم.

وی در ادامه از کشورهای دنیا خواست که برای ایجاد یک راه چاره همیشگی برای بحران سد النهضه کوشش نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1658

به "نخست وزیر اتیوپی: مجبور به جنگ در تیگرای شدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اتیوپی: مجبور به جنگ در تیگرای شدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید