مروری بر سرخط اخبار روز اجتماعی خبرنگاران

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، 70 درصد دختران فراری به خانواده برمی گردند، واکنش ساجدی نیا به وقایع ترافیکی شورای شهر، تکذیب خبر دوبرابر شدن واردات پالم به ایران، برجام محیط زیستی، استخدام 300 معلول در آموزش و پرورش و مروری بر گلایه های همیشگی شهرداری در مورد عدم پرداخت اعتبارات سرخط برخی از اخبار روز اجتماعی خبرنگاران است.

مروری بر سرخط اخبار روز اجتماعی خبرنگاران

به گزارش خبرنگاران، اداره اخبار اجتماعی خبرنگاران امروز 50 خبر در حوزه های خانواده، آموزش و پرورش، سلامت، محیط زیست، شهری و حوادث منتشر کرده است که برخی از مهمترین اخبار روز اجتماعی در پی می آید:

70 درصد دختران فراری به خانواده بازمی گردند/ کودک آزاری مهم ترین دلیل بی سرپرستی

یکی از مهمترین خبر امروز به اظهار نظر یکی از مسئولان در مورد بچه ها کار و دختران فراری مربوط است، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه کودک آزاری مهم ترین دلیل بی سرپرستی است، بر لزوم توجه به بچه ها کار و خیابان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: 90 درصد فرارها از خانه به دلیل توهین، تحقیر و مسائل درون خانواده است و 10 درصد نیز به دلیل ارتباط عاطفی، دوستی، پولدارشدن دختران و ... انجام می شود که 60 تا 70 درصد دختران به خانواده های خود بازمی گردند.

جزییات دستگیری سارقان مسلح سوپرمارکت

رییس پلیس پایتخت جزییات دستگیری سارقان مسلح سوپرمارکت ها در پایتخت را تشریح کرد و اظهار کرد: یکشنبه هفته گذشته خبر سرقت مسلحانه از چند سوپرمارکت در غرب تهران به پلیس خبر داده شد که بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و همکاران من در پلیس آگاهی در کمتر از 24 ساعت پیروز به شناسایی سارقان شدند. در عرض کمتر از 72 ساعت مأموران پلیس اقدام به شناسایی و دستگیری این افراد کردند، 5 سارق در عملیات پلیس دستگیر شدند که 3 نفر از آنها مخفیگاهشان در تهران بوده و دو نفر دیگر در قرچک ورامین بود. این افراد با تهدید سلاح گرم به اصناف و مغازه های سوپرمارکت مراجعه کرده و اقدام به سرقت از آنان کرده بودند، این افراد تا به امروز در بازپرسی ها و تحقیقات اولیه به 5 فقره سرقت در تهران به همین شیوه اعتراف کرده اند.

شرط تامین اجتماعی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در گفت وگو با خبرنگاران، علت تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل مجلس را تصویب ماده 13 برنامه ششم توسعه مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد و همسان سازی حقوق بازنشستگان دانست و گفت: با همسان سازی حقوق موافق ایم اما باید بار مالی آن تامین شود.

وزارت بهداشت افزایش واردات پالم را رد کرد

خبر مهم سرویس سلامت مربوط به بحث داغ روغن پالم بود، که اخیرا اظهاراتی در مورد دو برابر شدن وارات پالم به کشور مطرح شد؛ رسول دینافرایند معاون وزیر بهداشت، در گفت وگو با خبرنگاران، اظهاراتی مبنی بر واردات دو برابری روغن پالم به کشور را تکذیب کرد و گفت: میزان واردات پالم در سال 95 نسبت به سال 94 فراتر نرفته است.

اعمال قانون برای خودروهای فاقد معاینه فنی، طرح LEZ نیست

امروز یکی از اخبار مهم سرویس شهری به بحث LEZ مربوط بود که نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تشریح جریمه 50 هزارتومانی خودورهای فاقد معاینه فنی از طریق کنترل مکانیزه خودروها، اظهار کرد: طرح کاهش (LEZ) یک طرح بلندمدت، مشخص و قابل پیش بینی است و امسال صرفا بستر اولیه آن پیاده سازی خواهد شد. طرحی که امسال اجرا شد اصلا طرح کاهش نیست. امسال فقط معاینه فنی را پیش بردیم و بارها تاکید کردیم که این طرح کاهش نیست و طرح معاینه فنی است.

حکایت گلایه های همیشگی شهرداری و پرداخت های دولت

این تیتر گزارش امروز سرویس شهری خبرنگاران در مورد میزان پرداختی های دولت به شهرداری، میزان درآمدهای شهرداری از منابع مختلف و چالش همیشگی بین دولت و شهرداری در مورد اعتبارات است که خبرنگار خبرنگاران در فرایند این گزارش علاوه بر ارائه آمار و ارقامی به نقل از وزارت اقتصاد، به ذکر اظهارات سید حسین هاشمی استاندار تهران و عیسی فرهادی، فرماندار تهران و محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز پرداخته است.

دلیل اصرار شهرداری به تشکیل سازمان گردشگری مشخص نیست

دیگر خبر حوزه شهری، مربوط به انتقاد یک عضو شورای شهر تهران از تصمیم شهرداری تهران برای ایجاد سازمان گردشگری است؛ مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن اعلام مخالفت صریح خود با ایجاد سازمان گردشگری ذیل شهرداری تهران، گفت: با وجود محدودیت مالی شهرداری و حجم گسترده پروژه های شهری در دست اجرا، شهرداری به دنبال ایجاد یک سازمان جدید است که مشخص نیست چه منفعتی برای شهر خواهد داشت.

واکنش ساجدی نیا به وقایع ترافیکی شورای شهر

هفته گذشته در جلسه علنی شورای شهر تهران، برخی از اعضا انتقاداتی را درباره ترافیک شهر تهران مطرح کرده و پس از آن نیز یکی دیگر از اعضای شورای شهر در حساب توییتر خود ابهاماتی را درباره جابه جایی رییس پلیس راهور پایتخت و ترافیک تهران بیان کرد که واکنش های زیادی را به دنبال داشت.

مهمترین خبر امروز سرویس حوادث و انتظامی نیز مربوط به واکنش فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در مورد برخورد اعضای شورای شهر نسبت به شرایط ترافیک شهر تهران است؛ سردار حسین ساجدی نیا در حاشیه طرح دستگیری سارقان مسلح سوپرمارکت ها در جمع خبرنگاران درباره وقایع رخ داده در جلسه علنی شورای شهر تهران و اظهارات تندی که درباره پلیس از سوی اعضای شورای شهر و همچنین در فضای توییتر مطرح شده بود، گفت: پلیس قصد ورود به حواشی را ندارد و ما ضمن تشکر از اعضای شورای شهر تهران که همواره در کنار پلیس بوده و ما را در ماموریت هایمان یاری کرده اند، باید بگویم که تعدادی از اعضا اظهاراتی را بیان کردند که خودشان در همان جلسه پاسخش را دادند. البته حق ما برای پیگیری این موضوع و اظهاراتی که مطرح شد، محفوظ است.

تمدید تحریم های 10ساله در حوزه محیط زیست بی تأثیر است

مهمترین خبر حوزه محیط زیست خبرنگاران، مربوط به اظهار نظر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد برجام محیط زیستی و تاثیر تمدیدهای 10 ساله آمریکا علیه ایران در حوزه محیط زیست مرتبط بود؛ که در این باره معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تشریح تاثیرات برجام در حوزه محیط زیست کشور و افزایش مبادلات و سرمایه گذاری های بین المللی، در مورد تاثیر تمدید تحریم های 10 ساله آمریکا علیه ایران در حوزه محیط زیست اظهار نظر کرد و گفت: فعالیت ها و ارتباط های محیط زیستی تحت تاثیر تحریم های 10 ساله قرار نخواهد گرفت.

تداوم آلودگی هوا تا خاتمه امروز/ کاهش آلودگی در روز آینده

اما دیگر خبر مهم امروز سرویس محیط زیست خبرنگاران یه بحث مهم آلودگی هوا ارتباط داشت که احد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش باران از شنبه شب در تهران از بهبود کیفی هوای تهران و کاهش آلودگی خبر داد.

استخدام 300 معلول در آموزش و پرورش/ پیگیری اخذ مجوز جذب نیرو در آموزش و پرورش استثنایی

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت وگو با خبرنگاران، از جذب 300 معلول در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی 10 هزار نفری که اخیرا برگزار شد خبر داد و گفت: به دنبال اخذ مجوز آزاد برای جذب نیرو در آموزش و پرورش استثنایی هستیم.

وی درباره سهمیه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آزمون استخدامی 10 هزار نفری وزارت آموزش و پرورش که اخیرا برگزار شد اظهار کرد: سهمیه سازمان آموزش و پرورش استثنایی به صورت دقیق هنوز مشخص نشده است.

فراکسیون زنان مجلس کند عمل می کند

این اظهار نظر یکی از فعالان حوزه زنان در مورد عملکرد فراکسیون زنان است که سرویس خانواده خبرنگاران بدان پرداخته است؛ زهرا نژاد بهرام یک فعال حوزه زنان در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه فراکسیون زنان کند عمل می کند، گفت: ما از اعضای این فراکسیون انتظار بیشتری داریم البته برخی از اعضای آن فعالیت های فردی انجام می دهند.

به گزارش خبرنگاران، پربازدیدترین اخبار اجتماعی اداره اجتماعی خبرنگاران در روز شنبه (چهارم دی) به شرح زیر است:

تمدید تحریم های 10ساله در حوزه محیط زیست بی تأثیر است

جزییات دستگیری 5 سارق مسلح سوپرمارکت در تهران

واکنش ساجدی نیا به وقایع ترافیکی شورای شهر

صد رحمت به حیوانات در قیاس با داعش

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 730

به "مروری بر سرخط اخبار روز اجتماعی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر سرخط اخبار روز اجتماعی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید