جزیره موریس کجاست ؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، راهنمای سفر به جزیره موریس

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره یکی از زیباترین جزایر اقیانوس هند به نام جزیره موریس سخن خواهیم گفت.پس اگر قصد سفر به جزایر اقیانوس هند را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

جزیره موریس کجاست ؟

جزیره موریس کجاست؟

یکی از کشورهای جزیره ای با طبیعت زیبا و دیدنی که دارای آب و هوای گرم و استوایی می باشد، جزیره موریس است این جزیره در جنوب غربی اقبانوس هند واقع شده است و دارای مکانهای ساحلی مختلفی جهت اقامت مسافران و گردشگران است که هر ساله این جزیره سفر می نمایند تا از سفر به این جزیره خاطره ای خوش برای خود و خانواده خود بجا بگذارند. با خبرنگاران همراه باشید.

جمهوری موریس کشوری جزیره ای با طبیعتی بسیار متفاوت و زیبا است. ساحل ها، اقامتگاه ها، سنت ها و بسیاری جاذبه های دیگر این کشور مسافران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می خواند.

آشنایی مختصر با جزیره موریس

موریس در جنوب غربی اقیانوس هند و در شرق ماداگاسکار قرار گرفته است. این کشور شامل جزایر موریس، جزیره رودریگز و جزایر خارجی (شامل جزایر آگالگا، مجمع الجزایر سنت براندون، جزیره ترومیلن، مجمع الجزایر چاگوس و غیره) است. مرکز موریس بزرگ ترین شهر آن یعنی پورت لوئیس نام دارد که از سال 1810 تا 1963 مستعمره انگلیس به شمار می رفت.

زبان رسمی این کشور انگلیسی است اما در واقع مردم موریس چند قومیتی، چند فرهنگی و چند زبانه هستند.

این جزایر به خاطر پوشش گیاهی و جانوری مخصوصی که دارند بسیار معروف هستند. بیش تر معروفیت جزیره به خاطر دودو (Dodo) است که در میان دیگر گونه های پرندگان از طریق فعالیت های انسانی، تنها مدت کوتاهی پس از اقامت مردم در جزیره (در سال 1681)، منقرض شد.

این جزیره تنها جزیره آفریقا است که بیش ترین جمعیت آن هندو هستند.

خلاصه ای از تاریخ

اولین نشانه های وجود این جزیره در تاریخ نشان می دهند که اولین بار از طریق یک ملوان عرب در حدود سال 975 دیده و به نام دینا اروبی نام گذاری شد.

در سال 1507 پرتغالی ها این جزیره خالی از سکنه را پیدا کردند و آن را به نام یکی از کشتی های خود سرن یا کرن (Cirne) نامیدند. ملوان پرتغالی دیگری به نام دون پدرو ماسکارین آن را مجمع الجزایر ماسکارین نام نهاد.

پرنس موریس

در سال 1598 یک دریاسالار به نام ویبراند وان وارویک در ناحیه گرند پورت پهلو گرفت و به افتخار پرنس موریس، مباشر جمهوری هلند، نام آن را موریس نهاد.

بعدها جزیره به استعمار فرانسه در آمد و نامش به جزیره فرانسه تغییر کرد. در سال 1810 طی جنگ های ناپلئونی، فرانسوی ها جزیره را تسلیم بریتانیای کبیر کردند. در این زمان انگلیسی ها نام آن را به موریس بازگرداندند.

موریس در سال 1968 استقلال خود را از انگلیس بازگرفت.

جغرافیا

مساحت تمام کشور 2040 کیلومتر مربع و شامل جزیره اصلی موریس و چند جزیره دیگر است. دومین جزیره بزرگ رودریگز نام دارد که مساحت آن به 2600 هکتار می رسد. سنت براندون یکی از مجمع الجزایر کشور بوده که شامل تعداد بی شماری ریگ تپه، تپه های زیرآبی و جزیره های کوچک است. سنت براندون در 430 کیلومتری شمال شرق موریس قرار گرفته است و بیش تر به عنوان مکانی مناسب برای ماهیگیری استفاده می گردد. منطقه انحصاری مالی تقریبا 2/3 میلیون کیلومتر مربع از اقیانوس هند را دربرمی گیرد که شامل جزایر سیشل نیز می گردد.

جزایر موریس

این جزیره از طریق بیش از 150 کیلومتر ساحل های شنی احاطه شده است و سومین صخره مرجانی بزرگ جهان که اطراف جزیره را فراگرفته از تالاب ها مراقبت می نماید. کمی دورتر از ساحل موریس 49 جزیره خالی از سکنه وجود دارد که بعضی از آن ها به عنوان منطقه های طبیعی برای گونه های در خطر استفاده می شوند.

جزیره موریس حدود 8 میلیون سال پیش از طریق فعالیت های آتشفشانی به وجود آمد، از این رو از لحاظ جغرافیایی جوان است. این جزیره به همراه سنت براندون، رییونیون و رودریگز بخشی از جزایر ماداگاسکار به شمار می فرایند. این جزیره از طریق حلقه ای از رشته کوه هایی با ارتفاعات مختلف (از 300 تا 800 متر بالاتر از سطح دریا) احاطه شده است.

نسیم شمال این جزیره موقعیت مناسبی برای ورزش های آبی چون موج سواری به وجود می آورد. شرق جزیره دارای ساحلی بکر و غرب جزیره میزبان غروب های فوق العاده زیبا، امواج غلتان و مرکز جمهوری موریس، پورت لوئیس است.

این جزیره تنها جزیره آتشفشانی واقع در قلب اقیانوس هند است و در شرق ماداگاسکار و جنوب سیشل قرار گرفته است. این زمین جزیره ای قدیمی با یک فرودگاه، شبکه خوبی از جاده ها و تعداد زیادی اقامتگاه های ساحلی و هتل هایی است که امتداد ساحل های این جزیره را فراگرفته اند. فاصله تمام هتل ها تا فرودگاه کم تر از 1 ساعت و 15 دقیقه است.

قسمت مرکزی جزیره کوهستانی است و با یک گردش در سطح شهر متوجه می شوید که چرا این جا به قدیمی ترین مقصد گردشگاه های ساحلی معروف است. این اقامتگاه ها از استانداردهای بالایی برخورداند و بیش تر آن ها 5 ستاره و دارای سرویس دهی های عالی هستند.

آب و هوای جزیره موریس

آب و هوای این جزیره گرمسیری است و دمای آن از 22 درجه سانتی گراد تا 34 درجه متغیر است. در این جزیره تنها 2 فصل وجود دارد: تابستانی گرم و شرجی، از نوامبر تا آوریل، با دمای 24/7 درجه سانتی گراد و زمستانی خنک و خشک از جون تا سپتامبر با دمای 20/4 درجه سانتی گراد. تفاوت دما بین فصل ها تنها 4/3 سانتی گراد است. بارندگی سالانه از 900 میلی متر در ساحل تا 1500 میلی متر در زمین مرتفع متغیر است. بیش تر بارندگی ها در تابستان رخ می دهد. زمین های مرتفع خنک تر از منطقه ها ساحلی هستند و بارندگی را دو برابر منطقه ها دیگر تجربه می نمایند.

گونه های زیستی

این کشور منزلگاه گونه های گیاهی جانوری بسیاری بوده و هست اما سکونت انسان و ورود گونه های غیر بومی به این منطقه باعث انقراض یا تهدید بعضی گونه های گیاهی و جانوری شده است. پیش از ورود پرتغالی ها در سال 1507 هیچ پستاندار خاکی در این جزیره وجود نداشت. امروزه بیش از 100 گونه گیاهی و جانوری منقرض و در معرض خطر هستند که از دهه 1980 فعالیت هایی جهت محافظت از این گونه ها صورت گرفته و می گردد.

کم تر از 2 درصد از جنگل های اصلی جزیره، در پارک ملی بلک ریور جورجس، رشته کوه های بامبوس در جنوب شرق و رشته کوه های موکا-پورت لویی در شمال غرب به جای مانده است.

زمانی که جزیره کشف شد، این جزیره منزلگاه 4 میلیون ساله پرنده ای به نام دودو، از تیره کبوتریان بود. تاجرانی که کشتی های خود را در این جزیره متوقف می کردند بسیاری از این پرنده ها را شکار می کردند. بعدها که هلندی ها وارد این منطقه شدند با خود جانورانی چون میمون، خوک و موش آوردند که تخم های دودوها (آن ها بر روی زمین لانه می ساختند) را می خوردند. طی 100 سال ورود انسان ها، نسل این پرنده 1 متری منقرض شد.

حمل و نقل در موریس

اتوبوس : اتوبوس ها مقرون به صرفه هستند و از 6 صبح تا 6:30 عصر (البته یکی سرویس بین پورت لوئیس و کیورپایپ تا ساعت 11 شب) کار می نمایند. هر 15 دقیقه و گاها زودتر، یک اتوبوس آماده حرکت است.

تاکسی : تاکسی ها برترین وسیله برای گشتن در جزیره هستند.

تور هلیکوپتر :تورهای بسیاری افراد را برای یک ساعت دور تا دور جزیره با هلیکوپتر می گرداند که هزینه آن 26000 روپیه می گردد.

  • جزایر مصنوعی دبی
  • جزایر ناز قشم
  • آشنایی با معروف ترین و توریستی ترین جزایر یونان
  • برترین جزایر اروپا برای سفر در این تابستان Europe
  • سفری رویایی به زیباترین جزایر خصوصی جهان
  • بهشت در جزایر اوآهو هاوائی
  • معرفی زیباترین جزایر بهشتی آسیا - بخش دوم
  • آشنایی با جزایر پرنس در استانبول
  • سفر به جزایر دیدنی کوک در اقیانوس آرام
منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2051

به "جزیره موریس کجاست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره موریس کجاست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید