معرفی 25 تا از زیباترین دهکده های دنیا و شهرهای کوچک بهشتی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، و اما دهکده ها …

سحر و جادوی دهکده های زیبای دنیا حتی از شهرهایی مثل ونیز ایتالیا هم بیشتر است. قصد نموده اید که این بار سفری به سحرآمیزترین نقاط زمین داشته باشید، با ما همراه شوید.

معرفی 25 تا از زیباترین دهکده های دنیا و شهرهای کوچک بهشتی

معرفی 25 تا از زیباترین دهکده های جهان

اگر شناخت کافی درباره دهکده های مجذوب نماینده و شهرهای کوچک پنهان در دل طبیعت ندارید، نگران نباشید. ما در این مقاله یک سفر مجازی به این نقاط ناشناخته را با هم تجربه می کنیم. برویم و ببینیم که این جاذبه های شگفت انگیز کجا قرار دارند.

1. هالستات؛ رویایی پنهان در قلب اتریش (Hallstatt, Austria)

درست در قلب اتریش، در میان دریاچه هالستات و کوه های داچتین (Dachstein) دهکده ای زیبا قرار گرفته است. هالستات یکی از قدیمی ترین دهکده های اتریش است و نامش در بین زیباترین دهکده های جهان می درخشد.

جالب است بدانید که اغلب عکس هایی که از منظره ها بهشتی اتریش گرفته شده­اند متعلق به این دهکده تاریخی هستند.

موقع گشت زنی در این دهکده می توانید سری به کلیساهای قدیمی آن بزنید یا اینکه به سراغ دریاچه نمکی زیرزمینی هالستات بروید.

اگر فکر می کنید دیدنی های این دهکده اتریشی تمام شده، سخت در اشتباه هستید! شما هنوز مهم ترین بخش هالستات را هنوز ندیده اید. این دهکده قدیمی یک موزه دارد که آثار باستانی موجود در آن قدمتی هفت هزارساله دارند.

از همه این ها که بگذریم، نشستن در ساحلچه شفاف و روشن هالستات که در مقابل کوه های سر به فلک کشیده قرار گرفته است، به تنهایی برای حبس کردن نفستان در سینه کافی است.

به میزان ای این منظره مجذوب نماینده است که حتی باوجوداینکه میدانید دهکده هالستات واقعی است، اما تصور می کنید به سرزمین قصه ها سفرنموده اید و این دهکده همان بهشت وعده داده شده است.

2. سیمیان لَروتوند؛ سرزمین گل های اسطوخودوس در فرانسه (Simiane La Rotonde, France)

سیمیان لَروتوند، دهکده ای زیبا و خیره نماینده در جنوب فرانسه است. درختان زیتون و گل های بنفش رنگ اسطوخودوس این دهکده را محصور نموده اند و جلوه ویژه ای به این نقطه از زمین بخشیده اند. همین منظره بکر و بافت خاص دهکده دست به دست هم داده تا سیمیان لَروتوند، یکی از زیباترین دهکده های جهان شود.

می خواهید بدانید در این دهکده های هیجان انگیز چه چیزهایی در انتظارتان است؟ در کوچه های سنگ فرش شده که قدم بزنید و از کنار خانه های سنگی که عبور کنید، بی شک سبک معماری قدیمی دهکده شما را شیفته خودش می نماید.

آروماتراپی یا رایحه درمانی یکی از موضوعات موردتوجه در این دهکده است. البته که هر جای دیگر هم این حجم از گل های طبیعی را داشته باشد، حتما حرف های زیادی درباره این روش درمانی سنتی دارد.

می خواهید رایحه درمانی را در یک فضای بکر و دست نخورده تجربه کنید، سری به قلعه قرون وسطایی دهکده بزنید و از گشت زدن در بین گل های معطر و رنگارنگی لذت ببرید. این سرزمین شگفت انگیز در نزدیکی باغ والسینتز (Valsaintes garden) واقع شده است.

3. سینک تِرا؛ ادغام پنج سرزمین در یک نقطه از ایتالیا (Cinque Terre, Italy)

سینک تِرا به معنی پنج سرزمین است. در این نقطه، پنج دهکده ماهیگیری متفاوت دست به دست هم داده اند و به­همراه جهت ساحلی خیره نماینده، دنباله های کوهستانی بی نظیر و معماری های کلاسیک زیبا، یک جاذبه بی همتا را به وجود آورده اند.

سینک تِرا با داشتن سواحل ناهموار و منطقه شهری رمانتیک، احساس زندگی در ایتالیا واقعی را به گردشگران منتقل می نماید. به همین دلیل هم هست که نامش در بین زیباترین دهکده های جهان قرارگرفته و افراد زیادی عاشق دیدنش هستند.

4. اورتاهیزر؛ دهکده بکر و دست نخورده در قلب ترکیه (Ortahisar, Turkey)

جالب است بدانید که، تمام نقاط اطراف این دهکده خودشان را برای پذیرایی از گردشگران متعدد آماده نموده اند و در طول سال پذیرای افراد زیادی هستند. بااین وجود، زیبایی اورتاهیزر یک چیز دیگر است.

این دهکده زیبا هنوز هم که هنوز است بافت سنتی اش را حفظ نموده، و قدم هایش را آهسته برمی دارد و تاریخ را ورق میزند.

بافت سنتی خاصی که اورتاهیزر دارد، گردشگران را مسحور خودش می نماید و چه بخواهند و چه نخواهند به این دهکده زیبا سرک می کشند.

موقع حضور در این دهکده، می توانید در غارهای زیرزمینی نوشیدنی و غذا بخورید، به دیدنی قلعه 78 متری پوشیده از سنگ اورتاهیزر بروید، یا اینکه اطلاعاتتان را درباره نحوه نگهداری میوه ها در غارهای زیرزمینی افزایش دهید. این غارها، همان جایی هستند که مرکبات را در آن ها نگهداری می نمایند، تا زمانی که کامل برسند و قابل استفاده باشند.

5. اویا؛ دهکده سفید و آبی یونان (Oia, Greece)

عکس های گرفته شده از یونان را که نگاه کنید، یک جاذبه متفاوت را می بینید. خانه هایی سفیدرنگی که سقف های گنبدی شکل آبی رنگ دارند. خانه هایی که با تمام ساختمان هایی که تابه حال دیده اید متفاوت هستند. اینجا همان دهکده اویا است.

جالب است بدانید که خورشید مهمان بالکن یا ایوان این خانه های برفی است؛ بنابراین موقع اقامت در یکی از این خانه ها، می توانید خودتان را به یک حمام آفتاب جانانه دعوت کنید.

از جاذبه های این دهکده زیبا می توان به گالری های هنری آن اشاره نمود. البته طی کردن پله های مارپیچی و دیدن مغازه های اویا هم خالی از لطف نیست.

این جاذبه ها، با منظره بندر عمودی (port Ammoudi) و کوه آتش فشانی سانتورینی (Santorini volcano) کامل می شود.

راستی…

می­دانستید که علت پیدایش زادگاه این دهکده زیبا، همین کوه آتش فشانی سانتورینی و فعالیت های بی وقفه آن در گذشته بوده است. به همین دلیل هم است که جزیره ای که این دهکده در آن قرار گرفته است، به عنوان جزیره سانتورینی شناخته می شود.

6. شیراکاوا-گو؛ یک دهکده کوهستانی زیبا در ژاپن (Shirakawa-go, Japan)

در پایین دست کوهستان هاکو-سان (Haku-san)، یک دهکده آرام و سنتی به نام شیراکاوا-گو قرار گرفته است. این دهکده کوهستانی زیبایی خیره نماینده اش را مدیون رودخانه زیبایش، مزارع برنج و خانه های سنتی­اش است.

سقف خانه های این دهکده با پوشال های خشک پوشانده شده و برخی از آن ها قدمتی 250 ساله دارند. جالب است بدانید که، برخی از این خانه ها آخرین گزینه به جای مانده از نمونه خودشان در ژاپن هستند.

باوجوداین گفته ها، باید هم دهکده کوهستانی شیراکاوا-گو، به عنوان یکی از زیباترین دهکده های جهان شناخته شود.

موقع سفر به این منطقه سعی کنید که با محلی ها نشست وبرخاست داشته­باشید و با هنر سنتی رنگ آمیزی و بافتنی های سنتی ژاپنی بیشتر آشنا شوید.

یادتان باشد…

تا در این دهکده هستید، حتما دستور تهیه نودل سوبا (soba noodles) که از آرد گندم سیاه درست می شود را یاد بگیرید. چون خوردن این غذای گرم در آب وهوای سرد کوهستانی خیلی می چسبد.

7. ایت بین- هَدو؛ دهکده قرمزرنگ مراکش (Ait Ben-Haddou, Morocco)

ایت بین- هَدو یک دهکده سنتی در جنوب مراکش است که از آجرهای سفالی قرمزرنگ ساخته شده است. برای رفتن به این دهکده باید 32 مایل از مرکز پرتکاپو فیلم مراکش فاصله بگیرید. ایت بین- هَدو درست در نزدیکی کوه های اطلس قرار گرفته است.

در گذشته تجار پس از عبور از صحرا وارد این دهکده سنتی می شده اند، سپس ادویه های و طلاهایی که همراهشان داشته اند را به داخل شهر می برده اند. به واسطه این رفت وآمدها، خانه های سنتی زیادی از تجار قدیمی در این منطقه به یادگار مانده است.

اگر سفر به مراکش را در پیشِ رو دارید، حتما سری به این دهکده سرخ رنگ که یکی از زیباترین دهکده های جهان است بزنید.

8. کوا وان؛ یکی از دهکده ماهیگیری مسحورنماینده در ویتنام (Cua Van, Vietnam)

هالانگ بِی (Ha Long Bay) ویتنام به خاطر طبیعت زیبا و خیره نماینده اش مشهور شده است. کوا وان، یکی از دهکده های ماهیگیری است که در امتداد هالانگ بِی قرار گرفته است و محبوب ترین جای این منطقه است.

کوا وان آرام در میان خلیج زمردی زیبا و کوه های سر به فلک کشیده محصورشده و همین بکر و خاص بودن این دهکده ماهیگیری است که، نام کوا وان را در بین زیباترین دهکده های جهان قرار داده است.

آشنا شدن با فرهنگ پرجنب وجوش روستایی، زندگی در یک دهکده ساحلی متفاوت و کشف غارهای متعدد تنها بخشی از جاذبه های این دهکده ماهیگیری هستند.

اگر می خواهید همه چیز را درباره کوا وان بدانید و زندگی در دل طبیعت محض تجربه کنید، راهش این است که بلیط سفر به ویتنام را خریداری کنید و بروید و این دهکده مجذوب نماینده را از نزدیک ببینید.

9. آلبروبلو؛ دهکده قرن چهاردهمی ایتالیا (Alberobello, Italy)

آلبروبلو یک شهر کوچک یا دهکده ایتالیایی است که معماری خانه هایش در جهان همتا ندارد. این خانه های قرن چهاردهمی عجیب وغریب با الهام از کندوی زنبور عسل ساخته شده اند.

ساختمان های محلی آلبروبلو از جنس سنگِ آهک هستند و سقف آن ها مخروطی شکل است. با این طراحی خاص، در نگاه اول تصور می کنید که برف سنگینی در این منطقه باریده و پس از سفیدپوش شدن خانه ها، یک نفر روی سقف آن­ها نقش و نگار ایجاد نموده است.

وقتی در این دهکده زیبا هستید، می توانید به موزه های کوچک آن سرک بکشید، خرید کنید، یا اینکه غذاهای محلی و خاص آلبروبلو را بچشید.

10. جازکار؛ دهکده آبی رنگ اسپانیا (Júzcar, Spain)

جازکا دهکده ای زیبا در اسپانیا است که در گذشته به علت دیوارهای سفیدپوشش به نام pueblo blanco شناخته می شده است.

اما؛ در سال 2011، جازکار شکل و شمایل متفاوتی پیدا کرد. در این سال، شرکت سونی با توافق رهبران دهکده دیوار خانه ها را به رنگ آبی در آورد و لقب دهکده Smurf برای آن انتخاب شد. در حقیقت، قرار بود این روستا برای فیلم Smurfs استفاده شود.

از آن موقع، این دهکده همچنان به رنگ آبی به جای مانده و شادابی و سرزندگی در آن موج می زند. البته آرامش جاری در فضا به واسطه این رنگ آب بیشتر شده و هر کسی در پی یک جای دنج می شود، به سراغ جازکا می رود.

11. راین؛ دهکده ای زیبا در نروژ (Reine, Norway)

راین، دهکده ای با جمعیتی در حدود 300 نفر در نروژ است که کمتر گردشگری حتی از وجود آن خبر دارد. درست در دهانه Reinefjord و در نزدیکی قله های لوفتن (Lofoten peaks)، دهکده ماهیگیری زیبا و آرام راین ساخته­شده است.

می خواهید تعطیلات متفاوتی را برای خودتان رقم بزنید، به این دهکده ماهیگیری زیبا بروید. یک جهان سکوت و آرامش در این منطقه در انتظارتان است.

البته راین جاذبه های دیگری جز آرامش بی میزان اش هم دارد. موقع حضور در این جزیره می توانید به دیدنی نهنگ ها بروید، ساعت های روزتان را با ماهیگیری سپری کنید، یا اینکه در دل طبیعت کمپ بزنید و ستاره های درخشان شب را دیدن کنید.

البته اگر می خواهید رابطه قوی تری با طبیعت برقرار نموده و روی آب های روشن و شفاف شناور شوید، پیشنهاد می کنیم کایاک سواری را تجربه کنید.

12. سیدی بو سعید؛ و ساختمان­هایی با معماری یونانی در تونس (Sidi Bou Said, Tunisia)

درست در بیست کیلومتری مرکز تونس، شهر زیبای سیدی بو سعید در بالای صخره ای شیب دار و مشرف به دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر زیبا یک مقصد نهایی برای گردشگرانی است که در پی مکانی با جاذبه های متفاوت هستند.

ازجمله جاذبه های این منطقه می توان به قدم زدن در کوچه های سنگ فرش شده، سرک کشیدن به مغازه های کوچک محلی، بازدید از کاخ Ennejma Ezzahra با معماری خاص Neo-Moorish و دیدنی خانه های با معماری یونانی که سفید و روشن با درب های آبی رنگ هستند اشاره نمود.

البته تمام جاذبه های سیدی بو سعید یک طرف و دیدن غروب و طلوع خورشید در ساحل دریای مدیترانه یک طرف. برای آرامش خیال، چه بهتر از اینکه ساعت ها به آبی دریا خیره شوید و شکست نور را روی آن دیدن کنید و درنهایت، تلاقی خورشید و دریا را موقع غروب ببینید.

13. دهکده پینگان، سرزمین خوشه های سبز برنج در چین (Pingan Village, China)

دلتان لک زده که شالیزارهای برنج دور و بَرتان را بگیرد و هرلحظه بوی برنج تازه به مشامتان برسد، دهکده پینگان چین مقصد مطلوب شما است. این دهکده زیبا، 1200 متر بالاتر از سطح دریا قرارگرفته و یک زندگی روستایی مجذوب نماینده در آن جریان دارد.

موقع حضور در این دهکده، می توانید جاده های باریک کوهستانی را پشت سر بگذارید و از کوه های اطراف روستا بالا بروید. در نقطه بالای کوه، یک منظره شگفت انگیز از دهکده سنتی پینگان و مزارع برنج را خواهید دید.

البته ماندن در این روستا لطف های دیگری جز استشمام بوی برنج و دیدن طبیعت تازه و سبز هم دارد. آداب ورسوم سنتی چین در این روستای مجذوب نماینده موج می زند. پیشنهاد می کنیم مدتی را با محلی ها سپری کنید و با فرهنگ مردم یکی از زیباترین دهکده های جهان بیشتر آشنا شوید.

14. وِنگن؛ یک روستای کوهستانی رویایی در قلب سوئیس (Wengen, Switzerland)

وِنگن در گذشته محلی برای زندگی کشاورزان ساکن دامنه آلپ بود؛ اما این روزها، گردشگران دست از سر این دهکده زیبا برنمی دارند.

زمستان ها که کوه های آلپ پوشیده از برف است، وِنگن به یکی از محبوب ترین منطقه ها برای اسکی بازها تبدیل می شود. تابستان ها هم که عاشقان طبیعت حتی برای دقیقه ای وِنگن را رها نمی نمایند.

باوجوداین رفت وآمد گردشگران، وِنگن همچنان بافت سنتی اش را حفظ نموده است. به همین دلیل نام آن را می توان در بین زیباترین دهکده های جهان دید.

کلبه هایی که در دامنه کوه پراکنده ساخته شده اند و منظره ها کارت پستالی دشت های سرسبز، کوه های سر به فلک کشیده و آسمان آبی، ازجمله جاذبه های وِنگن هستند.

باور کنید که شنیدن مانند دیدن نمی شود! در سفر سوئیس خودتان بروید و این دهکده شگفت انگیز را که یکی از جاذبه های سوئیس است دیدن کنید.

15. بورانو؛ دهکده ای رنگارنگ در قلب ایتالیا (Burano, Italy)

رنگ ها همواره سرِ ذوقتان می آورند؟ سفری به بورانو ایتالیا داشته باشید. خانه های این دهکده با رنگ های گرجهتی رنگ آمیزی شده اند و یک جهان شور و هیجان را به بازدیدنمایندگان هدیه می دهند.

از خانه های رنگی دهکده بورانو که بگذریم، نوبت به کانال های آب سبزرنگی می رسد که حکم خیابان های آبی دهکده را دارند. جالب است بدانید که بورانو در 20 کیلومتری ونیز قرار گرفته است و این موقعیت جغرافیایی خاص، در شکل گیری کانال های آبی آن بی تاثیر نبوده است.

موقع گشت زنی در خیابان های این دهکده، با مغازه هایی روبرو می شوید که پارچه هایی از جنس تور می فروشند. این پارچه ها هنر مردم بورانو را در برودری دوزی (lacemaking) نشان می دهد. پس از عبور از مغازه ها، نوبت به دیدن برج ناقوس قرن هفدهمی دهکده می رسد. به دیدن این برج بروید و از لحظاتتان در بورانو لذت ببرید، چراکه شاید دوباره فرصت نشود که سفری به این شهر کوچک رنگی مجذوب نماینده داشته باشید.

16. بیبری؛ شگفت­انگیزترین شهر کوچک انگلیس (Bibury, England)

اگر به قصه خواندن علاقه مند باشید، حتما در داستان های قدیمی مجذوب نماینده خوانده اید که همه چیز از یک خانه متفاوت در دل طبیعت و از ساحل آغاز می شود. دهکده بیبری، درست همان جایی است که در این قصه ها نوشته شده است. خانه های قدیمی که از سنگ ساخته شده اند و حاشیه رود کلن (River Coln) را پرنموده اند.

این منظره چه چیزی کم دارد؟ درست است، یک علفزار سرسبز که باد علف ها را در آن به حرکت در بیاورد و یک تصویر رویایی بسازد.

خانه هایی که در این دهکده قرار دارند، متعلق به قبل از قرن 17 میلادی هستند. همین موضوع نشان می دهد که دهکده بیبری چقدر قدمت دارد.

اگر دستی در نوشتن دارید یا رویای سفر همواره در سرتان است، بیبری همان جایی است که جسم و جانتان به آن احتیاج دارد. البته علاقه مندان به تاریخ، نقاش ها و عکاس ها هم علاقه زیادی به سفر به این دهکده خاص، زیبا و شگفت انگیز دارند.

17. کلمار؛ دهکده زیبا و پرگل فرانسوی (Colmar, France)

آیا بهشت همان جایی نیست که هرکسی یک گلدان پر از گل های رنگی پشت پنجره خانه اش دارد؟ گل هایی که عطرشان فضا را عطرآگین نموده و رنگ و زیبایی شان، جانی دوباره به رهگذران می بخشد. به راستی، دهکده کلمار فرانسه دستِ­کمی از بهشت وعده داده شده در روی زمین ندارد.

کلمار بخش کوچکی از منطقه تاریخی آلزاس (Alsace) واقع در شمال شرقی فرانسه است. همان جایی که در میان تاکستان های زیبا محصورشده است.

خانه های با معماری رنسانسی، کانال های آب جاری در گوشه و کنار دهکده، نوشیدنی های محلی، و شب های روشن و پرشور و هیجان، همان چیزی است که در دهکده سحرآمیز کلمار انتظارتان را می کشد.

اگر می خواهید روزهای اوج کلمار را ببینید، سفرتان را برای زمان برگزاری رویدادهای مهم و فستیوال های محلی دهکده برنامه ریزی کنید.

18. فنگ هوانگ؛ یک شهر کوچک باستانی در چین (Fenghuang Ancient Town, China)

علاقه مند هستید که درباره چین باستان و آداب ورسوم آن موقع اطلاعات کسب کنید. سفری به شهر کوچک فنگ هوانگ داشته باشید. این شهر باستانی در دامنه کوه و کنار رودخانه تووجیانگ (Tuojiang) ساخته شده است.

جالب است بدانید که قدمت ساخت این شهر باستانی به سال 1704 برمی شود و آنچه در این دهکده می بینید، با چین مدرن امروزی زمین تا آسمان تفاوت دارد.

و در آخر اینکه، دهکده باستانی فنگ هوانگ، هم کنون یکی از زیباترین دهکده های جهان و جاذبه های چین است و گردشگران زیادی از آن دیده می نمایند.

19. هابیتون؛ خانه مجذوب نماینده هابیت­ها در نیوزلند (Hobbiton, New Zealand)

از دوستداران ارباب حلقه ها هستید و می خواهید خانه هابیت­ها را از نزدیک ببینید، سری به دهکده زیبای هابیتون در نیوزلند بزنید.

جالب است بدانید که، اول قرار بود خانه هابیت­های اینجا به صورت موقتی و برای فیلم­برداری ساخته شوند؛ اما اهالی این مزرعه شرط کردند که این خانه ها باید همواره در این مزرعه بمانند و عضوی از آن باشند.

به این طریق دهکده هابیتون زیبا ساخته شد و امروزه یکی از زیباترین دهکده های جهان است. اگر سفر نیوزلند را در پیش رو دارید، حتما نام این دهکده را در بین جاذبه های دیدنی نیوزلند قرار دهید.

20. لارونگ گار؛ دهکده ای بودایی نشین در تبت (Larung Gar, Tibet)

در شرقی تری منطقه فلات بزرگ تبت، دهکده ای قرار گرفته است که بزرگ ترین مرکز تعلیم و تعلم بودایی ها در جهان است. لارونگ گار پر از خانه های قرمزرنگ است و حدود 40 هزار بودایی در این منطقه زندگی می نمایند.

برای اینکه با آداب ورسوم بودایی ها آشنا شوید و یک دهکده شلوغ با ساختمان­هایی درهم تنیده را از نزدیک ببیند، لارونگ گار برترین مقصد برایتان است.

21. پالنگان؛ یک روستای پلکانی زیبا در ایران خودمان (Palangan, Iran)

دیدن زیبایی های جهان، همواره پول و ویزا نمی خواهد. گاهی وقت ها فقط باید اراده کرد و دل به جاده زد. اگر این جاده رو به کردستان باشد، شما را به یکی از زیباترین دهکده های جهان می رساند. پالنگان همان دهکده کوچک زیبا است. این روستای در دل کوه قرار گرفته است و جمعیت آن حدود هزار نفر تخمین زده شده است.

جالب است بدانید که، خانه های پلکانی این دهکده زیبا در اطراف دره سرسبز تنگیور ساخته شده اند. مجذوب نمایندهیت این خانه ها یک طرف، چشمه ها و آبشارها و رودخانه پر آب پالنگان طرف دیگر. همه این زیبایی ها با هم یک قاب عکس مجذوب نماینده از طبیعت بکر ایران ساخته اند. قاب عکسی که دیدنش برای هر گردشگری یک تجربه به یادماندنی است.

برای زندگی در دل کوه و در کنار محلی های خونگرم آماده هستید؟ همین الان برنامه ریزی کنید و اولین تعطیلات بهاری یا تابستانی پیش رو را به دیدنی یکی از زیباترین دهکده های جهان اختصاص دهید.

23. روتنبرگ؛ شهر کوچک قرون وسطایی آلمان (Rothenberg, Germany)

زندگی در یک شهر قرون وسطایی که دورتادور آن را دیوار بلندی محصور نموده چه حسی دارد، این را زمانی متوجه می شوید که روزهایی را در روتنبرگ بگذرانید. این شهر کوچک در شهر بایرن یا باواریا (Bavaria) و در بالای رودخانه Tauber قرار گرفته است.

قلعه سرخ، نامی است که برای این شهر کوچک انتخاب نموده اند. جالب است بدانید که، انتخاب این نام از روی حدس و گمان و… نبوده! بلکه به خاطر سقف قرمزرنگ خانه های روتنبرگ است که نام قلعه سرخ رنگ را برایش انتخاب نموده اند.

ازجمله جاذبه های روتنبرگ که به عنوان جاذبه های آلمان هم شناخته می شوند می توان به شهر قدیمی یا تالار شهر (Town Hall))، کلیسای سنت جیکوب (St. Jacobs Church)، باغ قلعه (The Castle Gardens)، موزه جرایم قرون ­وسطی (Medieval Crime Museum) و موزه کریسمس (The Christmas Museum) اشاره نمود.

در کل، این شهر کوچک یا دهکده قرون وسطایی به میزان ای چیزهای دیدنی دارد که می توانید چند روز را در آن سپری کنید بدون اینکه خسته شوید.

24. روندا؛ تجربه زندگی در لبه پرتگاه در اسپانیا (Ronda, Spain)

آیا می شود لبه پرتگاه زندگی کرد؟ شاید عجیب به نظر برسد اما، اهالی روندا در 100 کیلومتری مالاگا اسپانیا سال ها است خانه هایشان را لبه پرتگاه ساخته اند.

قدمت شهر کوچک روندا به دوران پادشاهی ژولیوس سزار برمی شود. همین نشان می دهد که خانه های ساخته شده در لبه پرتگاه گاهی می توانند از خانه های ساخته شده روی زمین صاف و هموار مستحکم تر باشند.

جالب است بدانید که روندا به دو بخش شهر قدیمی و شهر تازه تقسیم شده و حدود 34 هزار جمعیت دارد. هر یک از این شهرها در یک طرف دره­ای عمیق قرارگرفته اند و یک رودخانه در بین آن ها جاری است. آن چیزی که مردم این دو بخش را به هم وصل می نماید، پل های سنگی محکمی هستند که روی پرتگاه ساخته شده اند.

می خواهید بدانید که موقع اقامت در این شهر کوچک چه منظره ای را می بینید؟ کافی است چشم هایتان را ببندید و خودتان را در ارتفاع 740 متری زمین تصور کنید.

25. بروژ؛ یکی از جاذبه های اصیل بلژیک (Bruges, Belgium)

تاریخ اروپا را که ورق بزنید، ردِ پای شهر کوچک بروژ بلژیک به خوبی در آن معین است. این شهر کوچک شگفت انگیز، دوران حکومت ژولیوس سزار را به خودش دیده و روزگاری، یکی از مراکز مهم تجاری بلژیک بوده است.

جالب است بدانید که مرکز شهر تاریخی بروژ، جزء میراث جهانی یونسکو است. این منطقه بیضی شکل 430 هکتار مساحت دارد و 20 هزار نفر از جمعیت شهر در آن ساکن هستند.

از دیگر جاذبه های بلژیک که در بروژ انتظارتان را می کشد می توان به برج بلفری ( Belfry )، موزه گرونینگژ (Groeninge Museum) و کلیسای جامع بانوی ما (Church of Our Lady) اشاره نمود.

و در انتها…

در این مقاله برخی از کوچک ترین شهرها و زیباترین دهکده های جهان را به شما معرفی کردیم. باورتان بشود یا نه! زندگی در زیباترین دهکده های جهان به گونه ای متفاوت با سایر جاها در جریان است. باید خودتان یک بلیط خریداری کنید و بروید و ببینید که زندگی در یک شهر کوچک به جای مانده از قرون وسطی یا دهکده ماهیگیری خلوت و آرام چه حسی دارد.

منابع:

View finder.expedia

designsmaz

cntraveler

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2027

به "معرفی 25 تا از زیباترین دهکده های دنیا و شهرهای کوچک بهشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 25 تا از زیباترین دهکده های دنیا و شهرهای کوچک بهشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید