مجیدی: افرادی که در کمیته فنی حضور دارند بهترین رزومه شان دعوت به تیم منتخب جوانان تهران است، مسائلی در تیم امید دیدم که در 20 سال عمر فوتبالی ام ندیده بودم

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال امید کشورمان در مورد مسائل مختلف توضیحاتی ارائه کرد.

مجیدی: افرادی که در کمیته فنی حضور دارند بهترین رزومه شان دعوت به تیم منتخب جوانان تهران است، مسائلی در تیم امید دیدم که در 20 سال عمر فوتبالی ام ندیده بودم

به گزارش ، فرهاد مجیدی درباره دلایل استعفایش از سرمربیگری تیم ملی فوتبال امید اعلام کرد: پس از بازی های فصل قبل استقلال، امیرحسین فتحی به من گفت می خواهم برای این تیم مربی خارجی بیاورم و او هم ترجیح داده دستیار ایرانی نداشته باشد و یاری های خودش را به ایران بیاورد. من هم به مدیرعامل استقلال گفتم این موضوع حق مسلم سرمربی است.

او اضافه کرد: مشغول مذاکره با یک تیم لیگ رجحان بودم که امیر مهدی علوی و حمید استیلی از سوی فدراسیون فوتبال با من تماس گرفته و درباره تیم امید صحبت کردند. تنها درخواست من از استیلی این بود که یک مربی بدنساز و یک تمرین دهنده اسپانیایی در کنارم باشند که استیلی موافقت کرد.

مربی ای که می خواستم برای تیم ملی امید بیاورم، سابقه فعالیت در اسپانیول را داشت

مجیدی ادامه داد: مربی ای که می خواستم برای تیم ملی امید بیاورم فردی بود که سابقه فعالیت در رده های 18،19 و زیر 23 سال باشگاه اسپانیول اسپانیا را داشت. این مربیان حرفه ای هستند و قرارداد 6 ماهه نمی بندند، اما فدراسیون فوتبال گفت باید قرارداد به این مدت باشد و برای مبلغ هم روی ماهانه 7 هزار یورو توافق کردیم. پس از آنکه محمدرضا ساکت قبول نکرد با مربی مدنظر قرارداد یک ساله ببندیم با یک مربی صربستانی که هشت سال در تیم های پایه رئال مادرید کار نموده است صحبت کردم. در اسپانیا با او جلسه گذاشتم و درخواست کردم به من یاری کند. مربی صرب هم پذیرفت برای 5 ماه با همان 7 هزار یورو همکاری کنیم. کل مبلغ قرارداد او 35 هزار یورو می شد که 20 درصد هم برای مالیات کسر می شد.

سرمربی سابق تیم ملی امید توضیح داد: بازهم ساکت گفت فدراسیون فوتبال بودجه پرداخت حقوق این مربی را ندارد. حتی به ساکت گفتم می توانید حقوق او را از قرارداد من کسر کنید که بازهم قبول نکرد. اردوی اول و دوم را من و فرشاد ماجدی برگزار کردیم. چهار بار با مسئولان فدراسیون صحبت کردم و از آن ها خواستم برای اردوی سوم دستیار مدنظرم را کنار من قرار بدهند.

هیچکدام از پیشنهاد ها برای دستیاری ام را قبول نکردم

مجیدی اضافه کرد: مرتضی محصص بار ها از من درخواست کرد فریدون معینی را به عنوان دستیار کنارم داشته باشم، اما 3،4 بار با او صحبت نموده و گفتم اجازه بدهید دستیارم را خودم انتخاب کنم. یک روز به ساختمان پک رفتم و محصص در اتاقی به من گفت اگر می خواهی تیمت به المپیک برود می توانی از تجربه معینی استفاده کن؛ به محصص گفتم اجازه بده من روی این موضوع فکر کنم و به شما اطلاع می دهم که این کار را انجام ندادم.

او ادامه داد: یک روز هم با محصص در اتاقم نشسته بودیم که اکبر محمدی آمد و گفت یک راه بیشتر برای اینکه به المپیک بروی نداری و آن هم انتخاب دستیاری است که من معرفی می کنم. گفتم چه کسی مدنظرت است که گفت همین مرتضی محصص. ساکت هم علیرضا امامی فر را پیشنهاد داد که هیچ کدام از این پیشنهاد ها را قبول نکردم.

کجای جهانی سراغ دارید که سرپرست تیم، مدیر فنی هم باشد

مجیدی با اشاره به نقش حمید استیلی در تیم ملی امید اعلام کرد: کجای جهان چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی سراغ دارید که سرپرست تیم مدیرفنی هم باشد. به هیچ وجه چنین چیزی نداریم و مانده ام چه کسی در فدراسیون فوتبال چنین پست هایی را تعریف نموده است. یک جلسه که با حضور میرشاد ماجدی و امیرمهدی علوی برگزار گردید، دیدم حمید استیلی ناراحت است. دلیل ناراحتی اش را پرسیدم که جواب داد چرا ارنج تیم امید را در بازی محبت آمیز با تیم ملی بزرگسالان با من هماهنگ نکردی؟ گفتم لزومی ندارد چنین کاری انجام بدهم چراکه سرمربی من هستم و خودم ارنج می کنم. استیلی گفت چگونه ترکیب را با فرشاد ماجدی چک کردی که جواب دادم او دستیارم است و کسی ارنج را با مدیرفنی یا سرپرست تیم چک نمی نماید. بر فرض که سرپرست تیم مدیرفنی هم باشد. کجای جهان مدیرفنی لباس ورزشی پوشیده و در زمان تمرین وسط زمین می آید؟

او اضافه کرد: من این موضوع را هم می گویم قبول، اما دیگر کجای جهان مدیرفنی یا سرپرست جلسه فنی برای تیم برگزار می نماید؟ پیش از اعزام تیم به ازبکستان استیلی در جلسه ای آغاز به صحبت درباره اصول دفاعی کرد. از او پرسیدم مگر می دانی اصول دفاعی تیم من چیست که با بازیکنان صحبت می کنی یا با خودم برگزاری جلسه بررسی را هماهنگ کردی؟

افرادی در کمیته فنی حضور دارند بهترین رزومه شان دعوت به تیم منتخب جوانان تهران است

سرمربی سابق استقلال تهران اضافه کرد: می گویند فرهاد مجیدی تجربه ندارد و فنی نیست، اما من در کمیته فنی فدراسیون فوتبال باید چه چیزی یاد بگیرم؟ افرادی در کمیته فنی حضور دارند بهترین رزومه شان دعوت به تیم منتخب جوانان تهران است. من در لندن کلاس رفته و 7 ماه با هزینه شخصی برای اینکه کار یاد بگیرم در باشگاه اسپانیول حضور داشتم. در این شرایط باید به ایران بیایم تا حمید استیلی شب بازی به من بگوید موبایل بازیکنان را جمع کنید. به دلیل اینکه 2 نفر از بهترین بازیکنان تیم امید زمان سرمربیگری کرانچار موبایل های خود را در اختیار استیلی قرار ندادند از اردو اخراج شدند.

مسائلی در تیم امید دیدم که در 20 سال عمر فوتبالی ام ندیده بودم

او اضافه کرد: مسائلی در تیم امید دیدم که در 20 سال عمر فوتبالی ام ندیده بودم. این آقایان چند نفر هستند. پس از باخت به ازبکستان هجمه ها علیه من آغاز شد. من تک و تنها هستم. نه رسانه دارم. نه با خبرنگاری دوست هستم و نه سایت های زنجیره ای را برای صبحانه دور هم جمع می کنم. در این مدت یک نفر عضو کمیته فنی از من حمایت نکرد.

مجیدی اضافه کرد: 2 هفته پس از آغاز لیگ می خواستم 2 بازیکن را برای بازی با ازبکستان به تیم ملی امید دعوت کنم، اما به من گفتند نمی توانی چنین کاری انجام بدهی چراکه پیش از این برای بازیکنانی که می خواهند به این کشور بروند طبق نظر حمید استیلی ویزا گرفتیم. در این سه اردو 70 تا 80 بازیکن را به تیم ملی امید دعوت کردیم که از بین آن ها حدود 80 درصد به هیچ وجه در لیگ برتر بازی ننموده اند. از 11 بازیکنی که مقابل ازبکستان بازی دادم 8 بازیکن برای اولین بار در طول این فصل در ترکیب ثابت به میدان رفته اند.

پس از بازی تیم امید با بزرگسالان فهمیدم حمید استیلی مدیرفنی تیم است

مجیدی توضیح داد: فیلم جلسه بررسی برگزار کردن استیلی را دارم و می توانم آن را به مردم نشان بدهم. من پس از بازی تیم امید با بزرگسالان فهمیدم حمید استیلی مدیرفنی تیم است. بر فرض هم که سمت او این باشد کجای جهان وقتی سرمربی داخل زمین است مدیرفنی با لباس ورزشی داخل زمین می گردد و به بازیکن نکته می گوید؟

او اضافه کرد: استیلی می گفت امید نورافکن باید دفاع وسط بازی کند، اما من گفتم به هیچ وجه امید را در این پست بازی نمی دهم. عارف آقاسی، اکنون بهترین دفاع وسط تیم امید است و در تمام دیدار های فولاد ثابت بازی می نماید، اما ساکت می گفت او اردو را ترک نموده و نمی گذارم به تیم ملی امید بیاید. قبل از اعزام به ازبکستان به ساکت زنگ زده و خواهش کردم با توجه به اینکه تیم من دفاع ندارد عارف عذرخواهی کند و با ما به این کشور بیاید، اما ساکت قبول نکرد و گفت امکانش نیست. اکنون چه اتفاقی اتفاق افتاده که با جدایی من آقاسی هم به تیم ملی امید دعوت شد.

اگر اصولم را زیرپا می گذاشتم اکنون بهترین مربی بودم

سرمربی سابق تیم ملی امید گفت: با من جوان این کار را کردید، ولی با سایر افراد نکنید. اگر کل رسانه های جهان هم علیه من بنویسند اهمیتی ندارد و کار خودم را می کنم. این افراد که برای نیمکت تیم ملی امید احترام قائل نشدند، اما من به حرمت بازیکنان تیم ملی امید استعفاء دادم. اگر اصولم را زیرپا می گذاشتم اکنون بهترین مربی بودم و کنار این آقایان کار می کردم.

تاج خیلی ضعیف عمل کرد

مجیدی اضافه کرد: تمام این مسائل را به مهدی تاج گفتم، اما او به عنوان رئیس فدراسیون و نفر اول فوتبال مملکت در این زمینه خیلی ضعیف عمل کرد. از طرفی روزی که مرا انتخاب کردند کیکاووس سعیدی از کمیته ملی المپیک هفت صبح صحبت نموده و می گوید با ما هماهنگ نشده است. اکنون که استیلی سرمربی شده با او هماهنگ شده است؟ از افرادی مانند سعیدی که برای فوتبال تصمیم می گیرند می خواهم یک بازی رده سنی امید را ببینند. من رفته ام و دیده ام بعضی بازیکنان روی موکت بازی نموده و پس از اینکه داور سوت سرانجام را می زند، آن موکت را جمع می نمایند.

او اضافه کرد: آقایان فکر جوان های کشورمان باشید. اینکه رسانه ها را برای کوباندن یک نفر دور میز صبحانه تان جمع کنید برای من اهمیتی ندارد. اگر 100 برابر بدتر از این اقدام ها را هم انجام می دادید خودم پای اصولم ایستاده و در تیم امید نمی ماندم. این ها واقعا چند نفر هستند و به قول معروف چند نفر به یک نفر.

تیمی که 70 درصد بازیکنانش در لیگ برتر بازی نمی نمایند چگونه می توانید بشناسید

مجیدی ادامه داد: تیمی که 70 درصد بازیکنانش در لیگ برتر بازی نمی نمایند چگونه می توانید بشناسید. با توجه به اینکه بازی ها را می دیدم فهرستی که من تهیه نموده بودم با فهرستی که روز گذشته بیرون آمد خیلی متفاوت بود. یک بازیکن فولاد خوزستان در پست دفاع راست سال جاری در تمام بازی ها حضور داشته است، اما در فهرست استیلی نیست. من باید بازی ها را می دیدم و براساس داشته هایم بازیکن انتخاب می کردم.

مجیدی در سرانجام گفت: کمیته فنی می گوید به من برنامه بده. آقایان شما سردرنمی آورید که من می خواهم چه کار کنم و سواد ندارید. اکبر محمدی در تیم جوانان تهران ذخیره بوده است و مرتضی محصص هم از روزی که من دوستش یعنی معینی را به عنوان دستیار انتخاب نکردم، مرا مربی ضعیفی دانست. من فوتبالم را از تیم بهمن و زمانیکه استیلی بازیکن آن بود آغاز کردم و همواره هم حرمت نگه می دارم، اما فوتبال اصولی دارد و اگر یک نفر را به عنوان سرمربی انتخاب می کنید باید به او احترام بگذارید. حمید استیلی می گوید من روی کار مجیدی نظارت می کردم، اما اگر اسم این حرکت که او بازیکن را از روی نیمکت بلند کند می گردد نظارت از همه عذرخواهی می کنم. با جوان هایی که می خواهند در فوتبال کار نمایند اینگونه رفتار نکنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 386

به "مجیدی: افرادی که در کمیته فنی حضور دارند بهترین رزومه شان دعوت به تیم منتخب جوانان تهران است، مسائلی در تیم امید دیدم که در 20 سال عمر فوتبالی ام ندیده بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجیدی: افرادی که در کمیته فنی حضور دارند بهترین رزومه شان دعوت به تیم منتخب جوانان تهران است، مسائلی در تیم امید دیدم که در 20 سال عمر فوتبالی ام ندیده بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید