فقط 1000دانشجوی خوابگاهی واکسن زده اند، واکسیناسیون یک بیستم برای بازگشایی دانشگاه کفایت نمی کند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه به زودی شروع می گردد، گفت: امید این است واکسیناسیون دانشجویان تا انتها مهر انجام گردد تا بتوانیم از آبان شاهد حضور بیشتر دانشجویان در کلاس ها باشیم.

فقط 1000دانشجوی خوابگاهی واکسن زده اند، واکسیناسیون یک بیستم برای بازگشایی دانشگاه کفایت نمی کند

دکتر سعدالله نصیری قیداری در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب گزارشی از فرایند واکسیناسبون در دانشگاه شهیدبهشتی ارائه داد و اضافه کرد: خوشبختانه ما توانستیم واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه را شروع کنیم و این کار به خوبی پیش رفت و تا به امروز تمامی اعضای هیات علمی به همراه کارکنان دز اول واکسن را دریافت کردند و دز دوم هم تا چند روز آینده به اتمام می رسد.

وی در ادامه گفت: واکسیناسیون در دانشگاه شهیدبهشتی به زودی شروع می گردد اما واکسیناسیون دانشجویان باید یک سیاست کشوری در وزارت علوم باشد و واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارکنان به وسیله خود دانشگاه ها امکان پِذیر بود اما در مورد دانشجویان باید سیاست واحدی از سوی دولت داشته باشیم.

وی گفت : ما از اینکه دانشجویان در اولین فرصت امکان حضور در فضای فیزیکی دانشگاه داشته باشند، استقبال می کنیم اما اجازه نداریم در مورد حضور یافتن یا نیافتن آنها در دانشگاه سرخود تصمیم بگیریم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت : در حال حاضر ما دقیقا نمی دانیم تا کی واکسیناسیون دانشجویان انجام خواهد شد و آیا برای ما مقدور خواهد بود تا خاتمه مهر دوز اول و دوم واکسن را به تمامی دانشجوبان بزنیم یا خیر. امید این است واکسیناسیون دانشجویان تا خاتمه مهر انجام گردد تا بتوانیم از آبان شاهد حضور بیشتر دانشجویان در کلاس ها باشیم.

وی تاکید نمود : در مورد حضور دانشجویان در دانشگاه ها فقط موضوع تصمیم مدیریت دانشگاه نیست بلکه خانواده ها هم تصمیم گیرنده هستند و اینکه آیا خانواده ها در شرایطی که واکسیناسیون کامل نشده و پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت نگردد، حاضر هستند فرزندان خود را به دانشگاه بفرستند. به طور کلی آرزوی ما این است که شاهد حضور دانشجویان باشیم اگرچه آموزش مجازی در بسیاری از جنبه ها مفید است اما نمی تواند جای آموزش حضوری را بگیرد و ارائه دروس کارگاهی و آزمایشگاهی هم به شیوه مجازی نیست ممکن نیست.

قیداری تاکید نمود: در حوزه تغذیه، خوابگاه و رستورانهای دانشگاه نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم چرا که تامین سلامت دانشجویان برای ما مهم است اما به طور کلی حضور دانشجویان در این مراکز به سیاست دولت در حوزه واکسن بستگی دارد و این که تزریق دوز دوم واکسن چه زمانی اتفاق خواهد افتد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید به اینکه حدود 1000 نفر از دانشجویان ساکن خوابگاه ما واکسن دریافت کردند، گفت: این تعداد دانشجو فقط یک بیستم جمعیت دانشجویی این دانشگاه را شامل می گردد و برای بازگشایی حضوری دانشگاه کفایت نمی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1700

به "فقط 1000دانشجوی خوابگاهی واکسن زده اند، واکسیناسیون یک بیستم برای بازگشایی دانشگاه کفایت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط 1000دانشجوی خوابگاهی واکسن زده اند، واکسیناسیون یک بیستم برای بازگشایی دانشگاه کفایت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید