خبرنگاران نخست وزیر روسیه از اثربخشی 4 واکسن کرونای ساخت این کشور اطلاع داد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مسکو- خبرنگاران - نخست وزیر روسیه بیان کرد: چهار واکسن کرونای ساخت روسیه تاثیرات مصونیت بخشی خود را نشان دادند.

خبرنگاران نخست وزیر روسیه از اثربخشی 4 واکسن کرونای ساخت این کشور اطلاع داد

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، میخاییل میشوستین روز چهارشنبه در دومای روسیه گفت که در زمان حاضر چندین مرکز پژوهشی-علمی روسیه به کار ساخت واکسن کرونا می پردازند.

وی اضافه نمود: ازجمله وزارت بهداشت، وزارت آموزش و علوم روسیه، سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه و آژانس فدرال میکروبیولوژی و باکتریولوژی روسیه در حال ساخت واکسن کرونا هستند.

نخست وزیر روسیه گفت: در زمان حاضر ساخت این واکسن در 17 سازمان علمی روسیه جریان دارد و بیش از 26 نوع واکسن کرونا در کشور ساخته می گردد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه، چهار واکسن تاثیر مصونیت بخشی خود را نشان دادند. در خصوص دو واکسن کرونا آزمایش بالینی در مراحل نهایی واقع شده است که شامل مرکز گامالیا و وزارت دفاع روسیه می گردد. در مرکز وکتور و مرکز تحقیقاتی واکسن روسیه نیز برای آغاز آزمایش واکسن آماده می شوند.

گفتنی وزیر بهداشت روسیه به تازگی بیان کرد که واکسن کرونا ساخت این کشور برای پیشگیری از ابتلای مردم به این ویروس همه گیر به زودی ثبت می گردد تا به صورت رسمی در اختیار عموم قرار بگیرد.

میخاییل موراشکو در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نخستین واکسن کرونا فراوری شده در روسیه قرار است در ماه اوت (ماه آینده میلادی) انجام بگیرد.

وی اعلام نمود: آزمایش واکسن ساخته شده در پژوهشگاه اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، نتایج خوبی داشته است.

روسیه تا به امروز چندین واکسن کرونا ساخته و آزمایش بالینی یکی از واکسن ها به سرانجام رسیده و نخستین گروه از داوطلبان روس شامل 18 نفر که واکسن کرونا به آنها تزریق شده بود روز پنجشنبه هفته گذشته از بیمارستان دانشگاه سیچینوای مسکو مرخص شدند.

وزیر بهداشت روسیه اعلام نمود که مرحله سوم تحقیقات درباره واکسن کرونا ممکن است به موازات آغاز فراوری انبوه آن آغاز گردد و در همین حال جمع آوری اطلاعات در خصوص تاثیر واکسن ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص ساخت واکسن دیگر کرونا در مرکز پژوهشی وکتور در نووسیبیرسک توضیح داد: کار کارشناسی در این زمینه جریان دارد و ممکن است پس از دو هفته مجوز برای آغاز مراحل آزمایش بالینی این واکسن صادر گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1042

به "خبرنگاران نخست وزیر روسیه از اثربخشی 4 واکسن کرونای ساخت این کشور اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر روسیه از اثربخشی 4 واکسن کرونای ساخت این کشور اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید