عطش سفر به تبریز ایجاد گردد، میراث فرهنگی دبیر کمیته ویژه 2018

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران، انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری دنیا اسلام در سال 2018 بهانه ای شد تا نشست هم اندیشی فعالان گردشگری آذربایجان شرقی با حضور استاندار برای آنالیز آمادگی میزبانی از کشور های اسلامی در این سال برگزار گردد که مشخص اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به عنوان دبیر کمیته ویژه برای سال 2018 از مهمترین خروجی های این نشست بود.

عطش سفر به تبریز ایجاد گردد، میراث فرهنگی دبیر کمیته ویژه 2018

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه پرواز به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

عطش و علاقه سفر به تبریز ایجاد گردد

استاندار آذربایجان شرقی پیش از ظهر پنجشنبه در این نشست بر اهمیت گفتگو و هم اندیشی با فعالان گردشگری برای استفاده بهتر از فرصت انتخاب تبریز به عنوان شهر دنیای گردشگری دنیا اسلام تاکید و توضیح داد: باید عطش و علاقه سفر به تبریز را نزد گردشگران ایجاد کنیم چرا که ارزش هر اثر تاریخی با چند چاه نفت برابری می نماید و با توجه به افت قیمت دنیای نفت باید از این فرصت ایجاد شده برای فاصله دریافت از سیاست تک محصولی و اتکا به نفت استفاده کنیم و به فرصت ها و پتانسیل هایی مانند گردشگری روی آوریم.

اسماعیل جبارزاده زمینه سازی برای اشتغال جوانان را بزرگترین معروف حال حاضر جامعه و ایجاد زیر ساخت های گردشگری را از اولویت های مطرح ملی و استانی برای تحقق این هدف دانست و اضافه کرد: بر همین اساس با سنگ اندازی ها درحوزه فعالیت سرمایه گذاران و توسعه گردشگری برخورد می کنیم و همه موظف هستند در کنار بخش خصوصی باشند چرا که بخش بزرگی از مسئولیت این حوزه متوجه بخش خصوصی است که باید آستین ها را برای این رویداد بزرگ بالا بزند و منتظر دولت نماند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی و مدیریتی استان خواهان تشکیل کمیته ویژه با حضور نمایندگان صنوف مختلف حوزه گردشگری برای پی گیری اهداف و برنامه ها برای سال 2018 به دبیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان شرقی شد.

فرزین حق پرست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز با تبریک این انتخاب به فعالان حوزه گردشگری استان گفت: تبریز از دیر باز مهد تمدن، فرهنگ و عرفان بوده است و مجموع ظرفیت های موجود در حوزه تاریخ، هنرو گردشگری از شاخصه های مطرح برای انتخاب تبریز بوده است.

رسول زاده رییس جامعه هتل داران استان نیز در این نشست مسافران فصلی را از مسائل مهم هتل داران استان دانست و بر توافق تمامی هتل داران براستمرار و انجام طرح استاندارد سازی مراکز اقامتی که توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید و با انتقاد از تبدیل کلاس های درس برای پذیرش معلمان در فصل های گردشگری توضیح داد: شان معلم بالاتر از اقامت در کلاس های درس است و ما آماده ایم تا تخفیفات ویژه برای معلمان و جامعه فرهنگیان در نظر بگیریم.

فرصت سوزی در مورد گردشگری سلامت بدلیل سوء مدیریت

تبریزی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان نیز در این نشست گفت: عدم مدیریت درست و به جای گردشگران سلامت این فرصت را از ما گرفت و عبور بی توقف و چندین باره گردشگران اروپایی از تبریز، دغدغه فعالان حوزه گردشگری استان بوده چرا که آذربایجان شرقی و مرکزیت آن تبریز در پروازهای مستقیم اروپایی و حتی منطقه ای محدودیت زیادی دارد و این موضوع به هیچ وجه با اهداف و برنامه های مدنظر برای میزبانی دنیا اسلام همخوانی ندارد.

رییس انجمن صنفی مهمان پذیران استان هم دراین نشست با تاکید بر اینکه عمده مسافران مهمان پذیرها قشر ضعیف جامعه هستند خواهان مساعدت دولت برای پرداخت یارانه و وام به صاحبان مهمان پذیرها برای نوسازی، بهسازی و ارتقا کیفیت خدمات شد و با اشاره به فعالیت مراکز غیر مجاز در قالب خانه ها و آپارتمان ها در شهر تبریز گفت: متاسفانه این مراکز در فضای مجازی تبلیغات می نمایند و مهمانان و اتباع خارجی را به شکل غیر قانونی در این مراکز اسکان می دهند و حتی به عنوان راهنما در بحث توریسم سلامت و زد و بند با بعضی مراکز درمانی به چهر ه و اعتبار تبریز خدشه وارد می نمایند.

جامعه فعالان گردشگری نیازمند فراوری فکر است

تقی زاده مشاور استاندار در حوزه گردشگری نیز دراین نشست فراوری فکر را از ضرورت های جامعه فعالان حوزه گردشگری استان دانست و از نبود فکر و برنامه برای بهره گیری از موهبت های زمستانی و فصل سرد سال در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی ابراز تاسف کرد.

وی با بیان اینکه آموزش در تمام جوانب حوزه گردشگری حتی تسلط بر زبان انگلیسی و آداب رفتار و برخورد برای فعالان و افراد مرتبط با گردشگران باید مورد توجه ویژه قرار گیرد خواهان توانمند سازی و ارتقا آگاهی های عمومی جامعه در این حوزه شد.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا در سایه هماهنگی و همکاری مسئولین و ارتقا کیفی خدمات سفر و گردشگری دراستان، در نهایت ارتقا فرهنگی و مالی آذربایجان شرقی را ببینیم.

لازم به ذکر است تاکید بر تامین زیرساخت های فرهنگی و تبلیغاتی در کنار زیرساخت های عمرانی، مانند برند سازی، دشواری بروز رسانی تجهیزات هتل ها بدلیل مسائل گمرکی، تغییر رویکرد و مدیریت انحصاری و سلیقه ای بعضی شرکت های هواپیمایی فعال در استان، خطر تعطیلی مهمان پذیر ها بخاطر نبود حمایت و تداوم عملکرد شهرداری در توسعه و گسترش کمپ های گردشگری در داخل شهر از دیگر دیدگاه های مطرح از سوی جامعه فعالان گردشگری استان در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 649

به "عطش سفر به تبریز ایجاد گردد، میراث فرهنگی دبیر کمیته ویژه 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطش سفر به تبریز ایجاد گردد، میراث فرهنگی دبیر کمیته ویژه 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید