عضو ارشد انصارالله: توافق چین و ایران، شکست آمریکاست خبرنگاران

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از اعضای ارشد جنبش انصارالله ضمن تبریک به تهران و پکن به مناسبت امضای سند برنامه همکاری جامع موسوم به برنامه 25 ساله، این گام دو طرف را شکست سیاسی آمریکا خواند.

عضو ارشد انصارالله: توافق چین و ایران، شکست آمریکاست خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن و از اعضای ارشد جنبش انصارالله، شامگاه روز (شنبه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر امضای سند برنامه جامع همکاری جامع میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را تبریک گفت.

عضو ارشد انصارالله در این خصوص نوشت: توافق چین با ایران را تبریک می گوییم؛ توافقی که [اینگونه]خلاصه می گردد: شکست سیاسی آمریکا، شکسته شدن تحریم های آمریکا علیه ایران، برخورداری چین از حاکمیتی بی کم و کاست همچون متحدان اروپایی آمریکا که از حق وتو برخوردارند، تفکر برای ساختن به جای نابودی و ویرانی مانند الگوی چینی مخالف الگوی آمریکایی و متحدانش با فروش تسلیحات ویران کننده برای کشتار مردم مبنی بر دوشیدن [کشورهاست].

سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه 25 ساله، روز شنبه (دیروز)، در تهران به امضای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی همتای چینی او رسید.

در سال 1394 جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر کردند که برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع میان دو طرف توافقی صورت گرفت. پس از رایزنی ها و مذاکرات در روز هفتم فروردین 1400 محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را در تهران امضا کردند.

این سند ظرفیت ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه های مختلف از جمله مالی، فرهنگی و ... را مورد بحث قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1474

به "عضو ارشد انصارالله: توافق چین و ایران، شکست آمریکاست خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو ارشد انصارالله: توافق چین و ایران، شکست آمریکاست خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید