طرز تهیه قارچ سوخاری به روش فست فودی ها؛ راز ترد و پفکی شدن آن

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، این روزها قارچ سوخاری از پیش غذاهای محبوب و پرطرفدار در منو رستوران ها و فست فودها به شمار میرود که بزرگ و کوچک آن را دوست دارند. فست فود ها و به ویژه سوخاری ها کالری بالایی دارند اما قارچ سوخاری نسبت به بقیه سوخاری ها سالم تر و کم کالری تر است. اگر هوس این پیش غذای خوشمزه را کردید به راحتی میتوانید در منزل آن را مانند مرغ سوخاری تهیه کنید. درست کردن قارچ سوخاری در منزل کار بسیار آسانی است به خصوص که وقتی قارچ سوخاری در منزل تهیه گردد از سلامت روغن آن اطمینان حاصل میکنید و سالم تر و خوشمزه تر از نوع رستورانی آن است. برای درست کردن قارچ سوخاری روش های زیادی وجود دارد با دستوری که در خبرنگاران بلاگ به شما آموزش میدهیم. میتوانید قارچ سوخاری فوق العاده ترد و خوشمزه تهیه کنید بدون اینکه روکش سوخاری قارچ از آن جدا گردد.

طرز تهیه قارچ سوخاری به روش فست فودی ها؛ راز ترد و پفکی شدن آن
مواد لازم قارچ سوخاری:
قارچ300 گرم
آرد سفید1پیمانه یا 125 گرم
آب یا دلستر ساده بدون طعم1 پیمانه یا 250 میلی لیتر
پودر پانکو یا پودر سوخاری2 پیمانه حدودی
نشاسته ذرتنصف پیمانه یا پنجاه گرم
نمکیک چهارم قاشق غذاخوری
بکینگ پودریک چهارم قاشق غذاخوری

1- داخل ظرفی آرد سفید و نشاسته ذرت رو مخلوط کنید (آرد و نشاسته ذرت ترجیحا الک شده باشن تا ناخالصی داخلشون نباشه)

و نمک را اضافه میکنیم.

2- بکینگ پودر رو به مخلوط آرد اضافه کنید توجه کنید که میزان نمک گفته شده رو بسته به ذائقه تون میتونید بیشتر یا کمتر کنید

مواد خشک رو با همزن دستی کاملا مخلوط کنید.

3- آب یا دلستر ساده رو در دو مرحله به مواد خشک اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید تا در نهایت کاملا صاف و یکدست بشه، غلظت مایه نه خیلی سفت و نه خیلی آبکی است.

4- قارچ ها رو شسته و بلافاصله با دستمال کاملا خشک کنید و اجازه بدید چند دقیقه ای بمونه تا رطوبتش کاملا خشک بشه(بهتره این کار رو در ابتدا انجام بدین)

خشک بودن قارچ ها موقع کاور کردن یکی از نکات اساسی تهیه قارچ سوخاری ست چون اگه قارچ خیس باشه یا رطوبت داشته باشه لایه سوخاری کاملا به قارچ نمیچسبه و موقع خوردن جدا میشه بعلاوه خشک کردن سریع قارچ ها بعد از شستن اهمیت داره چون باعث میشه قارچ آب رو به خودش جذب نکنه و بعد از پخت آبکی نشه.

قارچ های خشک شده رو به صورت برعکس روی ظرفی بچینید، اینکه ساقه قارچ رو کوتاه کنید یا بلند نگه دارید کاملا اختیاری هست

داخل هر قارچ از قسمت ساقه و مرکز اون یک عدد سیخ چوبی فرو کنید.

5- به یاری سیخ چوبی قارچ رو کاملا داخل مایه ای که تهیه کردیم فرو کنید و بعد از داخل مایه خارج کنید و اضافات مایه رو بگیرین یعنی اجازه بدین مایه اضافی کاملا شره کنه و بریزه و با تکان دادن قارچ به این عمل سرعت ببخشین.

6- بعد قارچ رو داخل پانکو یا پودر سوخاری قرار بدین و با دست از پانکو روی قارچ بریزین و به یاری سیخ قارچ رو حرکت بدین تا کناره و پشت و روی اون کاملا با پانکو کاور بشه. همه قارچ ها رو به همین روش کاور کنید و داخل ظرف بچینید.

7- داخل ظرف گود و کوچکی روغن مخصوص سرخ کردن بریزین (از ظرف کوچک بهره ببرید تا میزان کمتری روغن مصرف بشه)

ظرف رو روی حرارت میانه قرار بدین تا کاملا داغ بشه و بعد قارچ ها رو داخل روغن قرار بدین تا ظرف پر بشه و روغن روی قارچ ها رو بگیره. وقتی قارچ ها کمی طلایی شدن حرارت رو کم کنید تا کاملا مغز پخت بشن و وقتی کاملا سرخ شدن (ممکنه حدود شش الی هفت دقیقه طول بکشه)

اونها رو از روغن خارج کنید و داخل صافی قرار بدین تا روغن اضافی اونها خارج بشه (یا قارچ ها رو روی دستمال های روغن گیر قرار بدین تا روغن اضافیشون گرفته بشه)

8- قارچ سوخاری رو میتونید به همراه انواع سبزیجات و سیب زمینی سرخ نموده سرو کنید برترین سس برای قارچ سوخاری سس سیر هست ولی میتونید اون رو با سس گوجه فرنگی، سس خردل یا سس فلفل تند هم سرو کنید بعلاوه میتونید به صورت ساده و خالی هم اون رو میل کنید چون به میزان کافی خوشمزه و عالی هست.

نکات کلیدی طرز تهیه قارچ سوخاری:

  • حرارت موقع سرخ کردن قارچ ها نباید بالا باشه چون باعث میشه قسمت سوخاری دور قارچ خیلی سریع سرخ بشه و وسط اون خام بمونه.
  • برای نتیجه عالی حتما از قارچ های تازه و توپر بهره ببرید چون نقش زیادی در نتیجه کارتون داره.
  • برای داشتن قارچ سوخاری با پنیر کافیه در مرحله اول قسمت ساقه قارچ ها رو کاملا جدا کنید و داخل قارچ پنیر پیتزا یا پنیر پارمزان قرار بدین و بقیه مراحل رو به ترتیب انجام بدین بهتره این پنیر ها حالت رنده شده نباشن. بعلاوه داخل قارچ رو میتونید با مایه گوشتی مثل مایه ماکارونی یا با مرغ پر کنید اما سعی کنید مواد چرب نباشه و حالت شل و آبکی نداشته باشه مواد میانی رو داخل قارچ کاملا فشرده کنید و بقیه مراحل رو به همون ترتیب گفته شده انجام بدین.
  • موقع شستن قارچ ها اونها رو خیلی داخل آب قرار ندین چون قارچ حالت اسفنجی داره و آب رو به خودش جذب میکنه و علاوه بر آبکی شدن قارچ ها بعد از پخت ممکنه موقع سرخ کردن هم خطر ایجاد کنه.
  • بسته به ذائقه خودتون میتونید ادویه و طعم دهنده های دلخواه رو به مایه ای که قارچ رو با اون کاور میکنیم اضافه کنید مثل فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر پاپریکا، پودر سیر یا زعفران دم نموده و …. در صورت استفاده از ادویه ها میتونید اونها رو به مواد خشک اضافه و مخلوط کنید و در صورت استفاده از زعفران دم نموده بعد از اضافه کردن آب یا دلستر اون رو اضافه و مخلوط کنید سعی کنید زعفران غلیظ باشه تا با میزان کم طعم و رنگ دلخواه رو ایجاد کنه و غلظت مایه رو کم نکنه.
  • برای قارچ سوخاری حتما از دلستر کلاسیک یا همان دلستر های تلخ بدون طعم باید استفاده بشه دلستر باعث میشه قارچ سوخاری شما پفکی تر و ترد تر بشه البته باید حتما میزان مواد اولیه گفته شده رو رعایت کنید چون استفاده از دلستر بیش از حد باعث از هم پاشیدن قارچ ها در روغن میشه. در صورتی هم که دلستر نداشتین میتونید از آب بهره ببرید و هیچ مسئله ای ایجاد نمیشه
  • اینکه از پودر سوخاری بهره ببرید یا پانکو تفاوتی نداره اما پانکو به خاطر ذرات درشت ظاهر زیباتری ایجاد میکنه.

امیدوارم از طرز تهیه قارچ سوخاری خوشتان آمده باشد. برای مشاهده غذاهای سریع بیشتر اینجا کلیک کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1810

به "طرز تهیه قارچ سوخاری به روش فست فودی ها؛ راز ترد و پفکی شدن آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قارچ سوخاری به روش فست فودی ها؛ راز ترد و پفکی شدن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید