صنعاء: با وجود ریاض، صلح بی معناست

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که مسئولان یمنی به فرستاده سازمان ملل گفته اند که باید کاهش محاصره به عنوان مقدمه ای بر برطرف کامل آن باشد.

صنعاء: با وجود ریاض، صلح بی معناست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که باید محاصره این کشور به سرانجام برسد.

شرف به شبکه خبری المیادین گفت: با وجود سلطه عربستان بر تصمیم ات [طرف مقابل]، هیچ مقدماتی برای صلح در کار نخواهد بود. نباید دنیا فریب سعودی را بخورد که آنچه در یمن رخ می دهد، یک جنگ داخلی است.

وی با بیان اینکه مسئولان یمنی برای فرستاده سازمان ملل شرط گذاشته اند که کاهش محاصره به عنوان مقدمه ای بر برطرف کاملآن باشد، توضیح داد: از آتش بس استقبال کردیم، ولی خواهان اجرای عملی آن هستیم، نه صرفا اظهارنظر.

وزیر خارجه یمن خاطر نشان کرد: ما در صنعاء، تحت محاصره هستیم و آسیب دیده ایم، نه سایر طرفهای که در هتلهای ریاض زندگی می نمایند.

در همین ارتباط، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن انتقاد از اهداف سفر هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل متحد در امور این کشور را زیر سوال برد و اصرار بر این سفر را قبل از اجرایی شدن مطالبات انصارالله تعجب آور دانست.

الحوثی در توییتر خود نوشت: آیا فعالیت بانکی و پرداخت حقوق ها ازسرگرفته شده و یا تسهیلاتی که آمریکا برای شروع سفرهای پزشکی از سازمان ملل متعهد شده بود را انجام داده است؟ واقعاً چه مطالبه ای صورت گرفته است؟

این نقدها از عملکرد سازمان ملل در رسیدگی به مطالبات جنبش انصارالله یمن، در حالی مطرح می گردد که هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، قرار است امروز از زمان تصدی این مسئولیت، برای نخستین بار وارد صنعاء گردد.

پیش از این رهبران جنبش انصارالله یمن به علت عدم تحقق خواسته ها و مطالبات خود از جمله برطرف محاصره بندر الحدیده و از سرگیری فعالیت فرودگاه بین المللی صنعا از ملاقات و گفت وگو با وی خودداری می کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1980

به "صنعاء: با وجود ریاض، صلح بی معناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء: با وجود ریاض، صلح بی معناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید