خبرنگاران تأسف عفو بین الملل از درگذشت فعال سیاسی در زندان سعودی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران- خبرنگاران- سازمان عفو بین الملل روز جمعه از درگذشت فعال سیاسی عربستانی در زندان های سعودی ابراز تأسف کرد.

خبرنگاران تأسف عفو بین الملل از درگذشت فعال سیاسی در زندان سعودی

به گزارش الجزیره، عفو بین الملل افزود: از خبر درگذشت دکتر عبدالله الحامد در زندان که به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز زندانی شده بود، متأثر شدیم.

عفو بین الملل همچنین از مقام های سعودی بار دیگر خواست تا فعالان حقوق بشری بازداشتی در این کشور را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند.

پیش تر حساب کاربری زندانیان عقیدتی عربستان در شبکه توئیتر از مرگ عبدالله الحامد فعال حقوق بشر سعودی و از چهره های مخالف دولت این کشور بر اثر سهل انگاری پزشکی در یکی از زندان های عربستان سعودی خبر داده بود.

بر اساس گزارش ها، الحامد بیست و یکم فروردین سکته کرده بود. در همین ارتباط سازمان مدافع حقوق بشر در عربستان موسوم به القسط به عنوان یک سازمان غیردولتی فعال در خارج کشور بیان نمود که الحامد، بنیانگذار انجمن حقوق مدنی و سیاسی در عربستان و یکی از برجسته ترین چهره های اصلاح طلب در این کشور است که در زندان الحائر ریاض به کما رفت.

سازمان مزبور با صدور بیانیه ای توضیح داد که الحامد در ماه مارس 2013 بازداشت شد و بدون ارائه توضیح در خصوص دلیل صدور حکم به 11 سال زندان محکوم شد.

سازمان القسط تأکید کرد: الحامد یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی در عربستان است که حال عمومی اش بیش از سه ماه پیش بشدت وخیم شد و مقامات سعودی با وجود بالا بودن سن وی که در آستانه 70 سالگی قرار داشت، حاضر نشدند او را آزاد کنند.

تا به امروز هیچ توضیحی از سوی مقامات سعودی در خصوص درگذشت الحامد ارائه نشده است. البته مقامات سعودی همواره هرگونه کوتاهی در حق زندانیان را تکذیب کرده و با هر گونه انتقاد داخلی و یا بین المللی در این خصوص مخالفت می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 906

به "خبرنگاران تأسف عفو بین الملل از درگذشت فعال سیاسی در زندان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تأسف عفو بین الملل از درگذشت فعال سیاسی در زندان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید