کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در لیست میراث جهانی به ثبت رسید

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در لیست میراث جهانی به ثبت رسید.

کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در لیست میراث جهانی به ثبت رسید

علیرضا خزائلی با اشاره دنیای شدن کاروانسرای سعدالسلطنه اظهار کرد: با کوشش هیأت اعزامی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرونده ثبت دنیای کاروانسراهای ایران در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث دنیای یونسکو که در ریاض عربستان در حال برگزاری است، تأیید و به ثبت رسید و کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین به همراه 53 کاروانسرای تاریخی کشور در میان آثار دنیای جای گرفتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین ضمن تبریک این رویداد به مسئولین و مردم اصیل و فرهنگ دوست استان اعلام کرد: ثبت دنیای سعدالسلطنه به عنوان اولین اثر دنیای استان، شکوه تاریخ و فرهنگ قزوین را برای دنیایان بیش از پیش آشکار می نماید و دستاوردهای بیشماری را برای استان به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دنیای شدن سعدالسلطنه جایگاه واقعی تاریخی قزوین را به دنیایان معرفی می نماید، اظهار داشت: کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین به عنوان بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده درون شهری ایران یک شاهکار در بین کاروانسراهای موجود در دنیا است که نام آن در فهرست یونسکو، معتبرترین مرجع گردشگری دنیا، به ثبت رسید و این اتفاق می تواند نویدبخش حضور گردشگران بین المللی در این مجموعه باشد.

خزائلی ضمن تقدیر از مساعدت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و پیگیری مسئولین استانی به ویژه استاندار در کسب این موفقیت بزرگ گفت: تاریخ ثبت دنیای کاروانسرای سعدالسلطنه بی شک در تقویم افتخارات این مرزو بوم ماندگار خواهد شد، افتخار امروز قزوین به گذشتگان این دیار است و امیدوارم افتخار آیندگان این مرز و بوم به ما و امروز باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2209

به "کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در لیست میراث جهانی به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در لیست میراث جهانی به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید