صادرات داروهای ایرانی به کشورهای اروپایی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، مصطفی قانعی درباره مصرف داروهای ایرانی در دیگر کشورها، بیان نمود: با توجه به پیشرفت های کشور در 25 سال اخیر در زمینه فراوری داروهای نو ترکیب دانش بنیان، یک واحد فراوری داروی بیماری های خاص در ترکیه راه اندازی شده است.

صادرات داروهای ایرانی به کشورهای اروپایی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: محصولات انحصاری این شرکت دانش بنیان به عنوان بخشی از فعالیت متخصصان ایرانی در داخل کشور، با فراوری در کشور ترکیه، ضمن تأمین احتیاج این کشور، به ارزش 100 میلیون دلار، از دروازه اروپا به 20 کشور جهان صادر خواهد شد.

به گفته قانعی، این واحد فراوریی با همت 8 متخصص ایرانی و با هدف صدور دانش و صادرات محصولات ایرانی راه اندازی شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین توضیح داد: ایران در زمینه فراوری داروهای زیستی در جهان صندلی خوبی دارد. کوشش می کنیم توانمندی های کشور در زمینه فراوری داروهای زیستی به یاری متخصصان داخلی به شکل ویژه ای در جهان معرفی گردد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری راه اندازی شرکت های دانش بنیان، برای معرفی توانمندی متخصصان ایرانی به جهان است. بر همین اساس، با کوشش یک شرکت دانش بنیان داخلی، داروهای ایرانی به بازار جهانی معرفی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 169

به "صادرات داروهای ایرانی به کشورهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات داروهای ایرانی به کشورهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید