سفرهای نوروزی محدود می شود؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران، با نزدیک شدن به تعطیلات عید برای برخی این سوال مطرح است که آیا سفرهای نوروزی با محدودیت روبرو می شود یا خیر؟

سفرهای نوروزی محدود می شود؟

در همین حال طی روزهای اخیر ظرفیت برخی از پروازها، قطارها و اتوبوس ها برای سفرهای نوروزی پر شد. این در حالی است که مقامات بهداشتی از فرایند صعودی کرونا در کشور بارها سخن گفته اند.

همچنین موج اومیکرون اما برخلاف دلتا بچه ها زیادی را درگیر کرد. آن طور که وزیر بهداشت گفت 20 درصد مبتلایان اومیکرون در کشور بچه ها هستند. در چنین شرایطی بسیاری برای سفرهای نوروزی برنامه ریزی کرده اند.

سفرهای نوروزی با محدودیت انجام می شود؟

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درباره محدودیت سفرهای نورزی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به شدت بیماری تصمیم گیری می کند. اما باتوجه به اینکه بخش عمده مردم واکسن دریافت کرده اند، احتمالا محدودیت 100 درصدی برای مسافرت نخواهیم داشت..

او همچنین گفت که مراکز بهداشتی و درمانی در نوروز 1401 در آماده باش کامل هستند.

محدودیت سفر با وسایل حمل ونقل عمومی

اخیرا نیز داریوش باقرجوان، مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت وگو با ایسنا گفت: تنها کسانی که کارت واکسن داشته باشند یا تست منفی کرونای خود را با مهلت کمتر 72 ساعت ارائه کنند می توانند با وسایل حمل ونقل عمومی به سفر بفرایند. نظارت ها در شرایط کرونایی کنونی تشدید شده است..

او ادامه داد: اتصال سامانه امید برای همه شرکت های حمل و نقل جاده ای از این نظر که بتوانند از طریق کد ملی اطلاعات کرونایی مانند شرایط واکسیناسیون و تست PCR مسافران چک شود، انجام شد. برای برخی جزئیات بیشتر زیر ساخت ها نیز تکمیل شده اند..

سونامی سفرهای نوروزی در راه است

فرایند ابتلا به کرونا در کشور صعودی است. پیش از این نیز مقامات بهداشتی از پیک موج ششم در اسفندماه خبر دادند. در همین حال جبار گوهری، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: باتوجه به خستگی ذهنی و روانی مردم به دلیل شیوع کرونا در دو سال اخیر، پیش بینی می شود در نوروز امسال با سونامی سفر روبرو شویم.. (ایسنا)

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، امروز 17 هزار و 545 بیمار نو مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. همچنین 182 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 134 هزار و 420 نفر رسید.

از سوی دیگر پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: کشور ما همچنان در سیر بالافراینده پیک اومیکرون واقع شده است. تا دو سه هفته آینده افزایش میزان مرگ های کرونایی دور از انتظار نیست.. (مهر)

حالا باید دید در چنین شرایطی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفرهای نوروزی چه تصمیمی می گیرد. آیا همانطور که وزیر بهداشت گفت با محدودیت تعطیلات نوروزی 100 درصدی نیست؟

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1929

به "سفرهای نوروزی محدود می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای نوروزی محدود می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید