رتبه اول ایران در پیوند کبد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، با اشاره به برنامه های ترویج اهدای عضو، گفت: ایران در پیوند کبد، رتبه یکم جهان را دارد.

رتبه اول ایران در پیوند کبد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شادنوش، با اشاره به برنامه ها و اقدامات خوبی که در زمینه ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور اجرا شده است، گفت: آنچه مسلم است، اینکه در حال حاضر با روش های سنتی گذشته نمی توان حوزه سلامت را مدیریت کرد.

وی با اشاره به وجود 32 هزار بیمار دیالیزی در کشور، گفت: ضرورت ایجاب می کند در هفته 20 هزار دیالیز انجام شود که هر بار 500 هزار تومان هزینه دارد.

شادنوش ادامه داد: وزارت بهداشت در تلاش است که زیرساخت های مناسب تری را برای توسعه فرهنگ اهدای عضو مهیا کند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 50 هزار پیوند کلیه در کشور اجرا شده است، اضافه کرد: 60 درصد از پیوندهای کلیه در کشور، از بیمار مرگ مغزی بوده است.

وی در خصوص جایگاه ایران در موضوع اهدای عضو، اضافه کرد: در سال های اخیر، رتبه جهانی ایران در اهدای عضو بین 20 تا 23 بوده است. با این رتبه در منطقه رقیبی نداریم و اقدامات با سرعت مطلوبی پیش می رود و این موضوع افتخار بزرگی محسوب می شود.

شادنوش ادامه داد: در حال حاضر، رتبه یکم جهان در پیوند کبد به ایران اختصاص دارد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به پیشرفت های علمی و ابداع روش های نوین درمانی در زمینه پیوند عضو در ایران، اضافه کرد: یکی از روش های جدید در پیوند کلیه، میکرولاپاروسکوپی است که در آن، عضو اهدایی فرد بدون بر جای ماندن اثری از جراحی، خارج می شود.

وی تاکید کرد: مبدع این روش ایران بوده و در حال حاضر در سایر کشورها انجام می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 168

به "رتبه اول ایران در پیوند کبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه اول ایران در پیوند کبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید