خبرنگاران فراوری 24ساعته محلول و ژل ضدعفونی کننده در شهرک صنعتی فاز 2 ارومیه

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، ارومیه- خبرنگاران- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: از روز گذشته، آدینه فراوری 24ساعته محلول و ژل ضدعفونی کننده دست، صورت و سطوح برای مقابله با ویروس کرونا در یکی از واحدهای شهرک صنعتی فاز 2 شروع شده و به زودی تمام احتیاج استان در این خصوص رفع خواهد شد.

خبرنگاران فراوری 24ساعته محلول و ژل ضدعفونی کننده در شهرک صنعتی فاز 2 ارومیه

جلال غفارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: پس از شیوع کرونا>ویروس کرونا، خط فراوری یکی از واحدهای فراوریی به فراوری محلول های ضدعفونی کننده تغییر یافت و این واحد هم اکنون فراوری با حداکثر ظرفیت به صورت شبانه روزی شروع نموده تا ابتدا احتیاج مرکز استان و استان را برطرف نموده و در فاز بعدی استان های دیگر را نیز پوشش دهد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون، محلول ضدعفونی کننده دست و صورت در 2 حجم 500 سی سی و 10 لیتری و محلول پاک کننده سطوح در 2 حجم در حال فراوری است و قرار است طی روزهای آینده، ژل ضدعفونی کننده دست و صورت نیز فراوری گردد.

وی ظرفیت فراوری این واحد را روزانه 30 تُن درصورت تامین مواد اولیه خاطرنشان کرد.

وی اظهارکرد: از امروز، پخش عمومی محلول های ضدعفونی در تمام داروخانه های شهر ارومیه به صورت محدود شروع شده و ادامه خواهدداشت ضمن اینکه با دریافت مجوز 2 واحد دیگر، ظرفیت فراوری در استان افزایش و میزان بیشتری از احتیاج استان فراوری و تامین خواهدشد.

به گزارش خبرنگاران، شیوع کرونا>ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، 593 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، 43 نفر جان خود را از دست داده اند.

در آذربایجان غربی نیز 39 نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی 55 ساله نیز روز پنج شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 753

به "خبرنگاران فراوری 24ساعته محلول و ژل ضدعفونی کننده در شهرک صنعتی فاز 2 ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری 24ساعته محلول و ژل ضدعفونی کننده در شهرک صنعتی فاز 2 ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید