جهاد دانشگاهی در الگودهی علمی و فناورانه پیشرو باشد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران/اردبیل رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در حوزه علم و فراوری محصولات پژوهشی باید نقش پیشتاز و ممتازی را ایفا نماید.

جهاد دانشگاهی در الگودهی علمی و فناورانه پیشرو باشد

سیدحمیدرضا طیبی در سفر به اردبیل و در جمع کارکنان جهاد دانشگاهی واحد اردبیل اظهار کرد: سند منظره جهاد دانشگاهی برای افق 1404 تدوین شده که در این سند برنامه های راهبردی و سهم جهاد دانشگاهی در پیشبرد اهداف علمی و شاخص های توسعه ای تعیین و مدون شده است.

وی با اشاره به اینکه همه واحدهای جهاد دانشگاهی در کشور باید با تمام ظرفیت ها و مزیت های استانی فعال بوده و در راستای اعتلای وجهه علمی و فناورانه این نهاد انقلابی گام بردارند، اظهار داشت: در سفری که چند سال گذشته به اردبیل داشتم این استان از کمترین امکانات برخوردار بود اما سال جاری با کوشش مسئولان استانی جهاد شاهد رشد کمی و کیفی این نهاد علمی، آموزشی و جهادی در اردبیل هستیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی دستاوردهای جهاد دانشگاهی را در همه ابعاد مهم و تاثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: در جهاد دانشگاهی اهداف علمی و فناورانه را در توسعه فن آوری و اقتصاد دانش بنیان پیگیری می کنیم که در اردبیل نیز شاهد این کوشش های همکاران هستیم.

طیبی هدف از تاسیس جهاد دانشگاهی را ایجاد یک نهاد الگوساز در بیان توان کشور برای رسیدن به پیشرفت های علمی و فناوری های نوین توصیف کرد و اضافه کرد: عناصر رسیدن به پیشرفت توسعه فرهنگی، توسعه فناورانه، توسعه آموزش های تخصصی و ایجاد کارآفرینی است که در این میان، جهاد دانشگاهی کوشش کرد در همه این زمینه ها الگوسازی های خوبی را به جامعه ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت های واحد اردبیل در دستیابی به فناوری فراوری نشاسته صنعتی برای استفاده در صنایع نفت و حفاری اشاره و اظهار کرد: فناوران جهاد دانشگاهی اردبیل در رقابت با برترین تکنولوژی ها برای ایجاد این کارخانه وارد عمل شده و امروز خوشحالیم که شاهد راه اندازی این خط فراوری در اردبیل هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی ابراز امیدواری کرد؛ با خودکفایی ایران در فراوری این نشاسته صنعتی زمینه صادرات این محصول به کشورهای همسایه فراهم آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1942

به "جهاد دانشگاهی در الگودهی علمی و فناورانه پیشرو باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاد دانشگاهی در الگودهی علمی و فناورانه پیشرو باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید