جلیقه زردها به خیابان های فرانسه بازگشتند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، پس از لغو نسبی محدودیت های اجتماعی در فرانسه در روزهای اخیر که به دنبال شیوع کرونا در این کشور اعمال شده بود، جنبش اعتراضی به اوضاع مالی این کشور و سیاست های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه موسوم به جلیقه زردها، امروز دوباره به خیابان ها آمدند.

جلیقه زردها به خیابان های فرانسه بازگشتند

معترضان جلیقه زرد برای ادامه اعتراضات خود که از بیش از یک سال پیش شروع شده است به خیابان های پاریس آمده اند.

این در حالیست که آخرین تجمع اعتراضی جلیقه زردها 27 اردیبهشت ماه امسال برگزار شده بود که در آن تعدادی از معترضان از سوی پلیس فرانسه بازداشت شدند.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از 17 ماه نوامبر سال 2018 میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان شروع شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش است.

مجلس فرانسه در اثنای تظاهرات های گسترده مردمی در این کشور لایحه ضد خرابکاری دولت این کشور که با هدف تشدید برخورد با اقدامات به اصطلاح مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواستار استعفای او هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 982

به "جلیقه زردها به خیابان های فرانسه بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلیقه زردها به خیابان های فرانسه بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید