جزییات ملاقات وزیردفاع ترکیه با الکاظمی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران : وزیر دفاع ترکیه که در راس یک هیئت نظامی بلندپایه به بغداد سفر نموده است، با همتای عراقی خود و نیز نخست وزیر این کشور ملاقات کرد. همچنین مصطفی الکاظمی در ملاقات با خلوصی آکار بر اهمیت پایبندی آنکارا به اجرای تعهداتش در سرمایه گذاری در عراق تاکید نمود.

جزییات ملاقات وزیردفاع ترکیه با الکاظمی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با آدینه عناد سعدون، وزیر دفاع عراق در بغداد، پایتخت این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

آکار پس از استقبال نظامی توسط سعدون، در وزارت دفاع عراق در بغداد پایتخت این کشور و گفت وگوی دوجانبه همراه با همتای عراقی خود در نشست بین هیئت ها شرکت کرد.در این ملاقات ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد مشترک و سایر فرماندهان ارتش کشور نیز حضور داشتند.

آکار در این ملاقات گفت: می توانیم با همکاری بر مسائل موجود در منطقه فائق بیاییم و ثبات و امنیت را در خاورمیانه که از هر لحاظ زیباترین نقطه دنیا است، برقرار کنیم.

وی اضافه نمود: به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق احترام می گذاریم. وحدت سیاسی عراق برای ما یک اصل است. همانطور که همواره می گوییم ما یک هدف داریم آن هم این است که تامین امنیت مردم و مرزهای خودمان است. چشم طمع به خاک هیچ همسایه مان نداریم.

وزیر دفاع ترکیه همچنین با تاکید بر اینکه حضور تروریست ها در شمال عراق برای هر دو کشور نیز یک تهدید مهم است، توضیح داد: همکاری و هماهنگی در مبارزه با گروه تروریستی پ.ک.ک بسیار مهم است. ما با عراق برای هر طور همکاری آماده ایم.

همچنین مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در ملاقات با خلوصی آکار بر اهمیت پایبندی آنکارا به اجرای تعهداتش در سرمایه گذاری در عراق تاکید نمود.

دو طرف در این ملاقات درباره مسائل مورد اهتمام مشترک، تقویت همکاری نظامی میان عراق و ترکیه و نهادینه سازی اصل احترام به حاکمیت عراق بر همه اراضی اش رایزنی کردند.

الکاظمی در این ملاقات بر لزوم فعال سازی توافقات پیشین در جریان سفر اخیر وی به آنکارا و نیز اهمیت پایبندی ترکیه به اجرای تعهدات سرمایه گذاری خود در چارچوب کنفرانس کویت برای حمایت از عراق در سال 2018 تاکید نمود.

نخست وزیر در ادامه بر مخالفت عراق با هر گونه تهدید یا فعالیت تروریستی از خاک عراق علیه ترکیه تاکید نمود و گفت: توانمندی عراق در مقابله با این تهدیدات از رهگذر تداوم اعمال حضور نیروهای امنیتی عراق بر همه اراضی این کشور تقویت می گردد.

الکاظمی با اشاره به اهمیت همکاری نظامی میان دو کشور اظهار کرد: ارتش عراق چند روز پیش صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت و این نهاد به تقویت توانمندی خود با همت خود و یاری دوستانش در ترکیه و ائتلاف ناتو ادامه خواهد داد.

به گزارش میدل ایست نیوز، از سوی دیگر، وزیر دفاع ترکیه ضمن رساندن درود و سلام دولت متبوعش و آرزوی موفقیت برای دولت عراق، از آمادگی ارتش ترکیه برای ارائه حمایت و مشورت در زمینه مبارزه با تروریسم، آموزش و مانورهای مشترک اطلاع داد.

دو طرف همچنین بر اهمیت برطرف تهدیدات تروریستی در نزدیکی مرزهای مشترک اتفاق نظر داشتند و تاکید نمودند که امنیت و ثبات منجر به گگردده شدن زمینه همکاری بیشتر در راستای شکوفایی و پیشرفت دو کشور خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1350

به "جزییات ملاقات وزیردفاع ترکیه با الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات ملاقات وزیردفاع ترکیه با الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید