تور ترکیه تابستانی: استقبال سودان از میانجیگری ترکیه در حل اختلافات مرزی با اتیوپی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سودان از میانجیگری ترکیه برای حل بحران مرزی بین این کشور و اتیوپی استقبال کرد.

تور ترکیه تابستانی: استقبال سودان از میانجیگری ترکیه در حل اختلافات مرزی با اتیوپی

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه تابستانی در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به نقل از آناتولی، مریم المهدی، وزیر خارجه سودان اظهار داشت: ما برای تقویت روابط تاریخی خود با ترکیه و توسعه چشم اندازهای همکاری با آن کوشش می کنیم.

وی در ادامه اضافه نمود، سفر عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای ریاستی حاکمیتی سودان به ترکیه در ماه اوت گذشته، موفقیت آمیز بوده و روابط بین دو کشور را در چارچوب درست آن قرار داده است.

وزیر خارجه سودان بعلاوه توضیح داد، در جریان این سفر چندین توافقنامه و تفاهم نامه امضا شد و خارطوم از میانجیگری ترکیه برای حل بحران مرزهای بین سودان و اتیوپی استقبال می نماید.

ترکیه روابط خوبی با اتیوپی و سودان دارد و عبدالفتاح البرهان پیشتر به آنکارا سفر نموده بود و توافق های دفاعی و مالی با هدف تقویت روابط دوجانبه امضا شد.

از سوی دیگر، اتیوپی از اعزام نیروهای ویژه از اقلیم های أمهره، سیداما، گامبلا برای تقویت امنیت و ثبات اقلیم بنی شنقول جایی که سد النهضه در آن واقع شده اطلاع داد.

به همین دلیل، معاون رئیس دفتر امنیت و صلح اقلیم بنی شنقول واقع در شمال غربی اتیوپی اظهار داشت، این نیروها تحت نظارت مرکز شرایط فوق العاده این اقلیم و با هدف مشارکت در حفظ و حمایت از موقعیت سد النهضه پس از نفوذ چند تن از نیروهای جبهه تیگرای به این اقلیم در دوره اخیر و کوشش آنها برای حمله به این سد عمل خواهند کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1714

به "تور ترکیه تابستانی: استقبال سودان از میانجیگری ترکیه در حل اختلافات مرزی با اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه تابستانی: استقبال سودان از میانجیگری ترکیه در حل اختلافات مرزی با اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید