جزییات اتهام به فرهاد مجیدی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، طرح مجلس برای یارانه کالا در روز های اخیر به جدال با دولت بدل شده است. دولت می گوید منابع اقتصادی این طرح روشن نیست و در نتیجه قابل اجرا هم نیست از طرف دیگر شورای نگهبان هم مصوبه مجلس را برگردانده و می گوید باید منابع اجرای آن روشن گردد. هنوز تعیین نیست مجلس چگونه می خواهد مشکل طرح را برطرف کند، اما در این بین اختلاف بر سر اجرای طرح دامن فرهاد مجیدی سرمربی پیشین فوتبال استقلال را گرفته و او را وارد یک جدال لفظی با نماینده قم و عضو هیات رئیسه مجلس نموده است.

جزییات اتهام به فرهاد مجیدی

به گزارش خبرنگاران، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و عضو هیات رئیسه مجلس روز گذشته توئیتی منتشر کرد و نوشت که پیشنهادکوپنی شدن کالا های اساسی برای دسترسی عموم مردم با قیمت مناسب داشتم که دولت با ان مخالفت کرده است. به عقیده نماینده دلیل این مخالفت هم ان است که ارز 4200 تومانی مختص افراد خاص است واجناس آن هم دست مردم نمی رسد.

البته این ادعایی عظیم است که از سوی این نماینده مطرح می گردد انتظار می رود با واکنش دولت همراه گردد. اما او در راستای مستند کردن حرف خود مدعی شد فرهاد مجیدی فوتبالیست مشهور 9بار درلیست تخصیص ارز دولتی بوده است. این نماینده اصولگرا البته به توئیت خود رنگ و بوی سیاسی هم داده و با هشتگ تکرار نکنید و علی برکت الله آن را منتشر کرده است.

جدال مجیدی با نماینده قم

تکذیب فرهاد مجیدی

ادعای امیرآبادی فراهانی به سرعت از سوی مجیدی تکذیب شد. این فوتبالیست در این باره شرح داد که هیچ وقت در ایران شرکت و فعالیت بازرگانی نداشته ام و تا به حال حتی یک ریال هم ارز دولتی نگرفته ام.

مجیدی اضافه نمود: علیه این فرد که متاسفانه نماینده مجلس هم هست، اعاده حیثیت و شکایت خواهم کرد.

مربی پیشین استقلال همچنین نوشت: دروغ می گویند تا وایرال بشوند. آدرس غلط می دهند تا برای اندکی شهرت، مردم را مقابل دزدی ها و اختلاس ها فریب بدهند. البته ما در اطراف فوتبال و استقلال با این بی اخلاقی ها آشنا هستیم و اگر نظارتی بود، با مدیران حقه بازی که حالا تمام دروغ هایشان ثابت شده، برخورد قاطعانه می کردند.

این احتمال هم مطرح شد که ممکن است حضور نام فرهاد مجیدی در لیست دریافت ارز دولتی مربوط به باشگاه استقلال بوده باشد که یکی از مقامات این باشگاه هم این موضوع را رد کرده است.

امیر آبادی می گوید ادعایش توسط حراست وزارت صنعت تائید شده است

واکنش نماینده مجلس

امیرآبادی فراهانی در واکنش به تکذیبیه مجیدی توئیت دیگری منتشر کرد.

او نوشت: آقای فرهادمجیدی نسبت به خبر ارز 4200 تومانی در واکنشی عجولانه تکذیب وتهدید به شکایت کردند. حال بفرمایند علت مراجعه ایشان در تاریخ های 28و31 تیرماه 99 به دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت چه بوده؟ تابقیه مطالب و اسناد را پس از شکایت ایشان به دادگاه ارائه نمایم.

این توئیت دوم تا به امروز با واکنش مجیدی روبه رو نشده است.

امیرآبادی، اما امروز در جمع خبرنگاران شرحات بیشتری درباره ادعای خود داد.

او گفت: یک ماه پیش یکی از وارد کنندگان غله کشور گزارشی مبنی بر اینکه یکی از بازیکنان سابق فوتبال در حال دریافت ارز دولتی برای شرکت هایی است که به نام خود او نیست به من ارائه کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: این وارد کننده غله و نهاده های دامی حتی مدعی است که با فرهاد مجیدی در این باره درگیر شده است و به او گفته است که در این فضا و مکان به دنبال چیست؟ و بهتر است به حرفه و پیشه خود بپردازند.

فراهانی با بیان اینکه برای صحت سنجی گزارش دریافت شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه نگاری شده است، اضافه نمود: حراست صمت اعلام کرده است که فرهاد مجیدی در دو نوبت به دفتر خدمات بازرگانی مراجعه کرده و درخواست او به دستور یکی از مسوولان این وزارت خانه در کارگروه تخصیص ارز دولتی تایید شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که مجیدی مدعی شده شرکتی ندارد که برای آن ارز دولتی دریافت کند، توضیح داد: مجیدی شاید صاحب شرکت یا عضو هیات مدیره نباشد، ولی او مراجعاتی برای دریافت ارز داشته که زمان حضور، افرادی که با او در این باره ارتباط داشتند و ارز دولتی که اختصاص یافته است، در وزارت صمت ثبت و تایید شده و اسناد آن هم موجود است.

فراهانی با اشاره به اینکه فوتبالیست مشهور دیگری نیز به وسیله یک شرکت معدنی پیگیر انجام واردات نهاده های دامی است، گفت: برای این فرد هم استعلام شده که اگر اسم این فوتبالیست مشهور هم تایید گردد نام او را اعلام می کنیم. برهمین اساس بهتر است هر فردی به حرفه خود بپردازد و قرار نیست به عنوان مثال من نماینده یا هر فرد دیگری با سوء استفاده از صندلی و شهرت و ارتباط با مسوولان به هر کاری دست بزنیم.

ادعای امیر آبادی از دو جنبه قابل آنالیز است اول اینکه آیا فرهادی مجیدی فوتبالیست ارز دولتی دریافت کرده است؟ شاید اساسا فرهاد مجیدی مورد ادعا فرد دیگری باشد.

دوم اینکه دریافت ارز دولتی به خودی خود اشکال و ایرادی ندارد نحوه مصرف آن جای بحث دارد. پس صرفا اینکه بگوییم مجیدی ارز دولتی دریافت کرده است پس دولت ارز را حیف و میل کرده است درست نیست. باید روشن گردد که این ارز صرف چه کاری شده تا پس از آن بتوانیم قضاوت درستی انجام دهیم.

خبرنگاران کوشش کرد صحت ادعا علیه فرهاد مجیدی را از وزارت صنعت پیگیری نماید که متاسفانه با پاسخی همراه نبود.

جدال طرفداران استقلال و پرسپولیس

در این بین توئیت های امیرآبادی فراهانی با واکنش طرفداران پرسپولیس و استقلال روبه رو شد. از یک سو طرفداران استقلال فراهانی را نماینده ای پرسپولیسی لقب دادند و او را متهم کردند که به فساد های موجود در فوتبال و به ویژه حول باشگاه پرسپولیس بی توجهی است و حالا برای استقلال حاشیه سازی می نماید.

کاربری در این باره نوشته است: عجیب نیست که نماینده مجلس در برابر افشاگری مدیرعامل تیم حکومتی روزه سکوت گرفته و حالا بدون مدرک برای بازیکن سابق تیم دیگر داستان سرایی می نماید؟ آیا رانت خواران میلیاردی و شناسنامه دار از نگاه مجلس مخفی هستند؟

از سوی دیگر طرفداران پرسپولیس این ادعا را نوعی افشاگری قلمداد کردند و به کری خوانی های همیشگی پرداختند. در چند سال اخیر بار ها طرفداران آبی پوشان پایتخت اعتراض کردند که تیم قرمز پوش از حمایت ویژه دولتی برخوردار است حالا پرسپولیسی ها اظهارات نماینده قم را دلیلی در رد این ادعا مطرح می دانند.

اما کاربرای زیادی هم درباره صحت ادعا ابراز تردید کرده اند. فرهاد عشوندی خبرنگار ورزشی در این باره نوشته است: پست فرهاد مجیدی اگه درست باشه و ادعای امیرآبادی فراهانی دروغ باید فقط افسوس خورد برای مجلسی که عضو هیات رئیسه مجلسش به این سادگی اتهام می زنه.

کاربرانی هم گفته اند به فرهاد مجیدی بیش از یک نماینده مجلس اعتماد دارند و خوب است که امیرآبادی اسنادش را به قوه قضائیه ارائه کند.

عده ای هم دست به کار شدند و کوشش کردند ادعای مجیدی را مبنی بر اینکه هیچ شرکتی در ایران ندارد، رد کردند. آن ها می گویند براساس آگهی های روزنامه رسمی فرهاد مجیدی در سال 94 شرکت تضامنی بازرگانی ثبت کرده است که کارش واردات و تامین ماشین آلات صنعتی و قطعات یدکی است. البته روشن نیست که این فرد همان فرهاد مجیدی فوتبالیست باشد.

سعید حجاریان سیاستمدار اصلاح طلب نیز متهم به دریافت ارز دولتی برای واردات گندم شده بود

ماجرای سعید حجاریان و واردات گندم

با این حال از این دست ادعاها علیه چهره های مشهور در مجلس جدید سابقه دار است. چندی پیش علی خضریان عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، در اکانت توئیتر خود اعلام کرده که سعید حجاریان از چهره های شناخته شده جریان اصلاحات به واردات گندم می پردازد.

این نماینده وزیر جهاد کشاورزی را در همین رابطه به مجلس کشاند و در همین رابطه از او سوال کرد. این نماینده مجلس مدعی شده بود: جناب سعید حجاریان در 20 اسفندماه سال 1392 و تنها چندماه پس از پیروزی جناب حسن روحانی و استقرار دولت یازدهم، با شراکت فرزندش محسن، اقدام به ثبت شرکتی به نام راشا تندیس پارسیان در حوزه واردات کالا های اساسی کرده است.

این نماینده تاکید نمود که حجاریان شرکت فامیلی و خانوادگی راه انداخته و چندین محموله محصولات زراعی اعم از گندم را به کشور وارد کرده است؛ تا حذف بودجه خودکفایی گندم توسط دولت و ادامه فرایند واردات گندم، ضربه محکمی به فراوری این کالای استراتژیک بزند.

البته سوال این نماینده از وزیر در جلسه مجلس به جایی نرسید. این ادعا توسط نماینده های دیگر و همچنین علی اکبر رائفی پور سخنران مشهور اصولگرا هم مطرح شده بود. با گذر زمان ماجرا روشن شد، هیچ تخلفی رخ نداده بود و شرکت مورد نظر به شکلی قانونی اقدام به واردات کالایی اساسی یعنی گندم در اواخر سال 94 کرده بود.

در بین بعضی رسانه های اصولگرا به شدت بر این ادعا اصرار کردند و حجاریان را سلطان گندم خواندند، اما مدارک منتشر شده از واردات گندم توسط شرکت مزبور نشان می دهد، رقم پایینی ارز دولتی برای واردات دریافت کرده بودند. از سوی دیگر اگر فسادی در این ماجرا وجود داشت احتمالا قوه قضائیه پیگیر آن می شد که خبری در این رابطه در دست نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1236

به "جزییات اتهام به فرهاد مجیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات اتهام به فرهاد مجیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید