توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در شمال شرق تهران کلید خورد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران- خبرنگاران- در مراسم ویژه هفته درختکاری که امروز در منطقه پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید، ضمن کاشت 400 اصله نهال، طرح توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در شمال شرق تهران به طور رسمی کلید خورد.

توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در شمال شرق تهران کلید خورد

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه تربیت مدرس، حمید ظهرابی معاون سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم که امروز از سوی دانشگاه تربیت مدرس و پارک علم و فناوری این دانشگاه برگزار گردید، توجه به توسعه علمی اکولوژی را از اهم فعالیت های لازم در عرصه حفاظت از محیط زیست عنوان نمود.

ظهرابی در ویژه برنامه ای در جمع مسئولان دانشگاه و پارک علوم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و کارآفرینان، با اشاره به اهمیت علم اکولوژی و اکوسیستم ها در برنامه ریزی های کلان کشوری گفت: مدیریت ما باید به سمت مدیریت زیست بومی حرکت کند تا بر اساس تغییر اقلیم و شرایط محیط زیست تغییرات اکوسیستم را مدیریت و زمینه توسعه ای را فراهم کنیم.

وی در ادامه نداشتن دانش فراوری را از نقصان های علمی کشور ذکر کرد و توضیح داد: اینکه چه بکاریم ، کجا بکاریم و چگونه بکاریم؟ علم است. متاسفانه در سال های اخیر بهره برداری های نادرست در بالادست باعث ایجاد مسائل بسیاری از جمله از بین رفتن سفره های آب زیرزمینی شده که بر مسائل گذشته اضافه نموده است، لیکن باید به تنوع، اکوسیستم، اقلیم و مدیریت زیست بومی واقف باشیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه ضمن اشاره به سابقه تاسیس 15 ساله پارک علم و فناوری، بر نقش مهم این مجموعه در زمینه های مختلف فعالیت ها اشاره نمود و اضافه نمود: مجموعه علم و فناورانه مدرس به عنوان پارک دانشگاهی، بنیه عظیمی ازعلم و فناوری را فراهم آورده است.

ابراهیمی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت توسعه پایدار اکوسیستم، گفت: در عین حال که درحال توسعه هستیم، ملاحظات اکوسیستم را رعایت خواهیم کرد.

**8398**1584

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 99

به "توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در شمال شرق تهران کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در شمال شرق تهران کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید