اجلاس رؤسای اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر در دانشگاه گیلان شروع به کار کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بیست و دومین اجلاس تخصصی رؤسای اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر با حضور رؤسا و معاونان در دانشگاه گیلان شروع به کار کرد.

اجلاس رؤسای اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر در دانشگاه گیلان شروع به کار کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بیست و دومین اجلاس تخصصی رؤسای اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر با حضور رؤسا و معاونان بیش از 30 عضو اتحادیه از کشور های فدراسیون روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و ایران در دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان شروع به کار کرد.

در این نشست در ارتباط با مسائلی همچون برنامه های آموزشی مشترک، مسابقات دانشجویی و علمی، نقشه راه اتحادیه و امضای پروتکل بحث و گفتگو خواهد شد.

مصاحبه در ارتباط با نحوه تعامل دانشگاه های علوم پزشکی، کنوانسیون تهران و نقش دانشگاه ها در توسعه اجتماعی و مالی منطقه کاسپین از دیگر محور های این نشست دو روزه در دانشگاه گیلان است.

بنابراین گزارش، از میان دانشگاه های خارجی شرکت کننده در این اجلاس نیز می توان به دانشگاه های دولتی آستراخان، دانشگاه دولتی داغستان، دانشگاه علوم پزشکی آستراخان، دانشگاه معماری و مهندسی عمران آستراخان، دانشگاه دولتی کالمیک و دانشگاه فنی آستراخان از فدراسیون روسیه، دانشگاه های آکتائو و نفت و گاز آتیرائواز کشور قزاقستان و دانشگاه دولتی باکو از کشور آذربایجان اشاره نمود.

اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر شامل 57 عضو است که 7 دانشگاه از کشورآذربایجان، 12 دانشگاه، 2 پارک علم و فناوری و 13 مرکز تحقیقاتی از ایران، 11 دانشگاه و 5 موسسه تحقیقاتی از فدراسیون روسیه شامل داغستان و کالمیک، 4 دانشگاه و 2 موسسه تحقیقاتی از کشور قزاقستان و یک دانشگاه از کشور ترکمنستان می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 364

به "اجلاس رؤسای اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر در دانشگاه گیلان شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجلاس رؤسای اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر در دانشگاه گیلان شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید