تورم فرانسه صفر شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، موسسه ملی آمار و مطالعات مالی فرانسه خاطرنشان کرد که متوسط نرخ تورم سالانه این کشور از منفی نیم درصد در ماه سپتامبر به صفر در صد در ماه اکتبر افزایش یافته است.

تورم فرانسه صفر شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش یورونیوز، بر پایه گزارش این موسسه، افزایش قیمت مواد غذایی بیشترین سهم را در به صفر رساندن نرخ تورم ایفا نموده است؛ به طوری که تورم اقلام خوراکی از 0.9 درصد در ماه سپتامبر به 1.5 درصد در ماه اکتبر رسیده است. در مقابل بیشترین افت قیمت در بخش انرژی اتفاق افتاده و شاخص تورم این بخش در ماه گذشته میلادی منفی 7.8 درصد بوده است.

موسسه ملی آمار و مطالعات مالی فرانسه همچنین گزارش داد که فراوری ناخالص داخلی کشور در سه ماهه سوم سال 2020 و به لطف بازگشایی نسبی فعالیت های مالی در دوران کاهش شتاب شیوع ویروس کرونا، 18.2 درصد رشد نموده است.

با این حال این موسسه تاکید نمود که فراوری ناخالص داخلی فرانسه همچنان پایین تر از سطح آن پیش از همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته است و مقایسه نقطه ای آن با سه ماهه سوم سال 2019 نیز حکایت از افت 4.3 درصدی دارد.

بر همین اساس، نرخ بیکاری در فرانسه در خاتمه سه ماهه سوم امسال میلادی به 9 درصد رسیده است. این نرخ پیش از شیوع ویروس کرونا تا 8.4 درصد کاهش یافته بود.

دولت فرانسه همزمان با وقوع موج دوم شیوع ویروس کرونا، از 30 اکتبر(9 آبان) گذشته اجرای سیاست قرنطینه مجدد چهار هفته ای را در این کشور شروع نموده است.

با این وجود دولت امانوئل ماکرون امیدوار است با ادامه فعالیت بخش صنعت و کشاورزی و خدمات عمومی و دیگر فعالیتهای ضروری در این دور از قرنطینه عمومی، فرایند رشد فراوری در پی نمودار شدن علائم افزایش نرخ تورم ادامه یابد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1195

به "تورم فرانسه صفر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم فرانسه صفر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید