بیل گیتس از ترامپ برای کاهش بودجه سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بیل گیتس بنیان گذار شرکت مایکروسافت در پیغام توئیتی از اقدام دونالد ترامپ در خصوص در کاهش بودجه سازمان جهانی بهداشت انتقاد و نسبت به این رفتار هشدار داد.

بیل گیتس از ترامپ برای کاهش بودجه سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بیل گیتس در حساب شخصی توئیتر خود در واکنش به اقدام دونالد ترامپ در تعلیق و کاهش یاری های اقتصادی به سازمان دنیای بهداشت نوشت: تعلیق بودجه سازمان دنیای بهداشت درمیانه بحران سلامت دنیای امری بسیار خطرناک است.

گیتس درادامه نوشت: کوشش آنها (سازمان دنیای بهداشت) کاستن از شیوع کووید-19 است و اگر این کوشش متوقف گردد، هیچ نهاد و سازمان دیگری نمی تواند جایگزین آنها گردد، دنیا بیش از هر زمان دیگری به سازمان بهداشت دنیای احتیاج دارد.

بیل گیتس پیش از این در همایشی در مارس 2015 میلادی گفته بود خطری که در آینده بشر را تهدید می نماید سلاح اتمی نیست بلکه ویروس و اپیدمی است که دنیا را تهدید می نماید.

وی گفته بود: دنیا برای اپیدمی بعدی آماده نیست.

وی درمورد شیوع ویروس ابولا گفته بود: چراکه ابولا ویروسی نبود که به وسیله تنفس و هوا سرایت کند، اکنون ما با موشک روبرو نیستیم بلکه با میکروب ها روبرو ایم و دنیا در صورت بروز اپیدمی دیگر با کمبود نیروهای پرستار و پزشک روبرو است.

واکنش ها به اقدام ترامپ

مایکل بورچیورکیو (Michael Bociurkiw) سخنگوی سابق سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) درباره این اقدام ترامپ به سی ان ان گفت: در چنین شرایطی این اقدامی خطرناک است، در واقع این خود ترامپ بود که در مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا دیر اقدام کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در واکنش این اقدام رئیس جمهوری آمریکا گفت که اکنون زمان مناسبی برای کاهش منابع اقتصادی مورد احتیاج سازمان دنیای بهداشت نیست.

دبیرکل سازمان ملل شامگاه سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای مطبوعاتی اضافه نمود همان گونه که پیش از این گفتم کووید-19 یکی از مسائل خطرناک است که دنیا در طول حیات خود با آن روبرو بوده است.

وی ادامه داد: این بالاتر از همه بحران های بشری با پیامدهای شدید سلامتی و اقتصادی- اجتماعی است؛ به باور من، سازمان دنیای بهداشت باید حمایت گردد همانگونه که برای کوشش های دنیای در پیروزی بر جنگ علیه کووید-19 بسیار حیاتی است.

ادعای ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه دنیا درگیر همه گیری ویروس کرونا است، قصور مدیریتی خود را متوجه سازمان دنیای بهداشت کرد و گفت در حال آنالیز متوقف کردن تامین بودجه این سازمان دنیای است.

ترامپ عصر روز گذشته(سه شنبه) در نشست خبری روزانه خود درباره آخرین شرایط کرونا در آمریکا که این روزها بدترین شرایط را در سطح دنیای دارد، مطرح نمود و سازمان دنیای بهداشت را به خاطر انتقاد از تصمیم این کشور برای ممنوعیت سفر از چین مورد سرزنش قرار داد.

وی هفته گذشته اعلام نموده بود این سازمان چین محور شده است در حالی که بودجه واریزی آمریکا به این سازمان، حدود 10 برابر چین است.

ترامپ اضافه نمود: همه می دانند در آنجا چه می گذرد. اقتصادیات دهندگان آمریکایی بین 400 تا 500 میلیون دلار در سال برای آنها تامین می نمایند در حالیکه چین تقریبا 40 میلیون دلار یاری می نماید.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر دنیا از مرز دو میلیون نفر گذشت و جان باختگان مبتلا به این ویروس نیز بالغ بر 126 هزار نفر رسید.

آمریکا دراین میان با بیش از 614 هزار مبتلا و بالغ بر 26هزار جانباخته در صدر سایر کشورها قرار گرفته است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 876

به "بیل گیتس از ترامپ برای کاهش بودجه سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس از ترامپ برای کاهش بودجه سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید