چین برای پیشگیری از موج دوم کرونا،راستا ریلی با روسیه را بست

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، با افزایش شمار مبتلایانی که از خارج از کشور به ویژه به وسیله روسیه وارد چین شده اند نگرانی ها از شوک موج دوم کرونا در این کشور بالا گرفته است به همین دلیل پکن جهت ریلی خود با روسیه را بسته است تا از شیوع مجدد کرونا جلوگیری کند.

چین برای پیشگیری از موج دوم کرونا،راستا ریلی با روسیه را بست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

خبرگزاری شینهوا گزارش نموده است بسیاری از موارد ابتلای جدید مربوط به افرادی است که از مرزهای چین با روسیه به کشور بازگشته اند به همین دلیل تمامی ارتباطات ریلی میان مناطق مرزی دو کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا قطع شده است.

از سوی دیگر کمیسیون بهداشت ملی چین امروز دوشنبه از شناسایی 108 مبتلا به کرونا در کشور اطلاع داد که 98 نفر آنها از دیگر کشورها وارد چین شده اند این افراد اکثرا شهروندان چین هستند که از خارج برگشته اند این میزان بالاترین رقم مبتلایان از ششم مارس به این طرف است.

رسانه های دولتی چین گزارش کردند از 28 مارس ورود اتباع خارجی به چین ممنوع شده است با این حساب مبتلایان وارداتی عمدتا چینی های ساکن کشورهای دیگر هستند که در اخبار این رسانه ها فقط با عنوان مبتلایان وارداتی یاد می گردد و توضیحاتی درباره چینی بودن و شمار دقیق آنها و اینکه چطور وارد شده و از کجا آمده اند، داده نمی گردد.

این موضوع باعث سردرگمی شده است مبنی بر اینکه این افراد اتباع کشورهای دیگر هستند که با وجود ابتلا به کرونا به چین بازگشته اند اما با نظرداشت بسته بودن مرزها به روی اتباع خارجی، قاعدتا این مبتلایان جدید که می توانند عامل شیوع دوباره باشند، شهروندان چینی هستند.

البته دولت در کوشش است با تحت نظر قرار دادن و قرنطینه های اجباری و جلوگیری از ارتباط این شهروندان چینی با دیگران به هر شکل اجازه شیوع دوباره به کرونا ندهد.

بزرگترین نگرانی از شهر مرزی سویی فونخه چین در مرز با روسیه است که در روزهای اخیر شماری از مبتلایان از این منطقه وارد چین شدند و الان آمارها حاکی است شمار مبتلایان به 300 نفر رسیده است که 100 نفرشان ناقلان خاموش هستند و شهر در قرنطینه کامل است.

در چین 82 هزار و 160 نفر به کرونا مبتلا شده اند که از میان آنها 77 هزار و 663 نفر بهبود یافته و سه هزار و 341 نفر فوت نموده اند.

از سوی دیگر مجلس کره شمالی امروز برای نخستین بار از ماه اوت نشست بزرگی تشکیل داد این کشور کماکان در حال رایزنی درباره پیشگیری از وقوع کرونا است و تاکید می نماید هیچ موردی از ابتلا نداشته است.

در این منطقه شرق آسیا، کشورهای دیگر کماکان برای مهار کرونا در کوشش هستند کره جنوبی در این میان می کوشد تا شمار مبتلایان را به صفر برساند.

کره جنوبی اگرچه برای شش سال متوالی محبوبیتش در میان گردشگران افزایش یافته، اما همین کشور پس از کرونا شاهد افت 18 درصدی صادرات بوده است این کشور علاوه بر این در حال همکاری با دیگر کشورها برای پیشگیری از بیماری است و 600 هزار کیت آزمایشگاهی را فردا سه شنبه برای آمریکا ارسال خواهد نمود.

وزارت بهداشت ژاپن همچنان از مردم خواسته است طرح فاصله گذاری را اجرا نموده و تا حد امکان از خانه ها خارج نشوند و منطقه هوکایدو هم به جمع مناطق دیگر برای اعلام شرایط اضطراری ملحق شده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 871

به "چین برای پیشگیری از موج دوم کرونا،راستا ریلی با روسیه را بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای پیشگیری از موج دوم کرونا،راستا ریلی با روسیه را بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید