بوئینگ با افزایش بدهیا متعلق به بانک ها است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، هرچند بوئینگ جزو شرکت های مجاز به دریافت یاری اقتصادی 17 میلیارد دلاری دولت آمریکا بود اما کمپانی تصمیم گرفت به جای دریافت این یاری و باز کردن پای مسئولان دولتی به شرکت، کمبود نقدینگی را به وسیله اوراق قرضه جبران کند. این کمپانی ابتدا قصد فروش 10 تا 15 میلیارد دلار اوراق قرضه را داشت اما با استقبال بالا این میزان به 25 میلیارد دلار رسید.

بوئینگ با افزایش بدهیا متعلق به بانک ها است

فروش این اوراق برغم بعضی مزایا، هزینه های سنگینی را نیز به شرکت تحمیل می نماید. Robert Stallard، تحلیلگر Vertical Research Partners پیش بینی نموده که با نرخ بهره 5 درصدی، سالیانه حدود 1.2 میلیارد دلار به هزینه های بهره این شرکت اضافه خواهد شد و در واقع از نظر وی می توان گفت بوئینگ حالا متعلق به بانک ها است.

با این حساب کل بار بدهی این شرکت بالغ بر 54 میلیارد دلار خواهد بود که 22 برابر از پیش بینی اقتصادی آنها بیشتر است و کاهش آن به سطحی منطقی به سال ها زمان احتیاج دارد. این خبر بد به معنی عدم پرداخت سودهایی است که بوئینگ در دو دهه گذشته سهامداران را به آن عادت داده بود.

بخش عمده ای از بحران های کنونی این شرکت ناشی از شیوع کرونا است که عملا صنایع هوایی را زمین گیر نموده است. این شرکت در سه ماهه نخست سال 2020 متحمل زیان 641 میلیون دلاری شده بود و درآمد آنها طی مدت مذکور 16.9 میلیارد دلار عنوان شد که 26 درصد از سال گذشته کمتر بود. این افت قابل توجه بوئینگ را ناگزیر به تعدیل 16 هزار نفر از پرسنل کرد که برابر با 10 درصد از کل نیروهای شرکت بود.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 921

به "بوئینگ با افزایش بدهیا متعلق به بانک ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ با افزایش بدهیا متعلق به بانک ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید