شش فیلم پرفروش 2020

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، فیلم های پرخرجی که به امید فروش های میلیاردی به پرده آمده بودند نتوانستند آنچنان که انتظار می رفت درآمد درخوری از گیشه به دست آورند از این رو در هیچ سناریویی باکس آفیس 2020 نمی تواند به داغی سال قبل باشد.

شش فیلم پرفروش 2020

آغاز سال میلادی 2020 با شیوع ویروس کرونا همزمان شد. بسته شدن سینما ها به مدت چند ماه و بعد از آن رعایت فاصله های اجتماعی و ترس مردم از ابتلا به این بیماری ناشناخته، محاسبات تهیه کنندگان را برهم زد.

فیلم های پرخرجی که به امید فروش های میلیاردی به پرده آمده بودند نتوانستند آنچنان که انتظار می رفت درآمد درخوری از گیشه به دست آورند از این رو در هیچ سناریویی باکس آفیس 2020 نمی تواند به داغی سال قبل باشد، چون نه تنها سال جاری خبری از فیلم های بزرگ مارول نیست و آواتار 2 هم که همچنان مشغول تاخیر خوردن است، بلکه شیوع کرونا اکران بسکمک از فیلم ها را به 2021 موکول کرده است؛ پس سال جاری فیلمی روی پرده نمی رود که پتانسیل دو میلیارد دلاری شدن را داشته باشد، در شرایط فعلی فروش نیم میلیارد دلاری هم یک معجزه محسوب می شود.

به همین دلیل تا به امروز رقابت زیاد هیجان انگیزی برای فروش فیلم ها در نگرفته است. البته مارول، دیزنی، وارنر بروس و دی سی، با وجود شرایط نامساعد این روز ها قرار است طی پاییز سال جاری عناوین قابل توجهی را روی پرده ببرند که احتمالا همه آن ها از نظر تجاری پیروز خواهند بود؛ پس هنوز شاید برای نتیجه گیری کلی کمی زود باشد، اما آنچه از همین 9 ماهی که گذشته برمی آید می توان ارزیابی کرد سینمای جهان در مجموع سال خوبی را پشت سر نخواهد گذاشت.

پرفروش های سال

هشتصد: این فیلم با هزینه تولید 80 میلیون دلار تا به امروز 6/ 425 میلیون دلار توانسته از گیشه ها در سراسر جهان به دست آورد که آمار خوبی به نسبت سال جاری محسوب می شود. این فیلم داستان محاصره کردن انباری در سال 1973 توسط امپراتوری ژاپن در زمان نبرد شانگ های را روایت می کند.

چین در آن نبرد باخت، اما پیروز جنگ بود و مقاومت هشتصد قهرمان آن افسانه ای است که تا امروز بر سر زبان ها باقی مانده است. گوآن هو، کارگردان نسل سوم سینمای چین این اتفاقات مهم تاریخ معاصر چین را بازسازی کرده است.

پسر های بد تا ابد: این فیلم با بودجه تولید 90 میلیون دلار توانسته تا به امروز 6/ 424 میلیون دلار از سالن های سینما کسب کند و با اختلاف کمی در رتبه دوم پرفروش ترین فیلم سال قرار گرفته است. پسر های بد تا ابد فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن کمدی به کارگردانی عادل ال اربی و بلال فلاح است.

داستان فیلم، ماجرا های مایک و مارکوس را دنبال می کند که بعد از سال ها و به خاطر وقوع قتل هایی که مربوط به یکی از پرونده های قدیمی است، دوباره مجبور به همکاری با یکدیگر می شوند.

سونیک خارپشت: این فیلم با بودجه 85 میلیون دلار و فروش 7/ 306 میلیون دلار در جایگاه سوم پرفروش های سال قرار گرفته است. سونیک خارپشت در ژانر کمدی اکشن-ماجراجویی به کارگردانی جف فاولر است که براساس فرنچایز بازی ویدئویی ساخته کمپانی سگا به رشته تحریر درآمده است.

داستان آن درباره خارپشتی فرازمینی با سرعت مافوق صوت است که به زمین آمده است و در این میان با پلیسی به نام تام آشنا می شود و به او کمک می کند تا دکتر رباتنیک به قدرت او دست پیدا نکند. این فیلم در 14 فوریه سال 2020، در ایالات متحده منتشر شد.

دولیتل: این فیلم ماجراجویی فانتزی به کارگردانی استیون گیگان با بودجه ساخت 175 میلیون دلار و درآمد 8/ 245 در جایگاه چهارم پرفروش های سال جهان قرار گرفته است.

داستان این فیلم درباره جان دولیتل یک دکتر و دامپزشک بسیار مشهور در دوره ملکه ویکتوریا بریتانیا است که هفت سال پس از مرگ همسرش به گوشه نشینی روی آورده و خود را در خانه اش به همراه حیوانات باغ وحش مخفی کرده است. نکته جالب اینجاست که او قادر است با حیوانات صحبت کند.

انگاشته (Tenet): این فیلم با بودجه ساخت 205 میلیون دلار و درآمد 1/ 239 میلیون دلار در جایگاه پنجم پرفروش های سال قرار گرفته است. این اثر در ژانر علمی- تخیلی اکشن دلهره آور به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان همچنان روی پرده است و انتظار می رود فروش خوبش ادامه یابد.

این اثر داستان دو جاسوس بین المللی حرفه ای را روایت می کند که برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه ای پیچیده می شوند؛ از جمله یک فناوری بی مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده است.

پرندگان شکاری: این فیلم با 6/ 84 میلیون دلار هزینه و درآمد 8/ 201 میلیون دلار در رتبه ششم فهرست پرفروش های سال قرار گرفته است. فیلمی قهرمانی بر پایه تیمی خیالی به همین نام از شرکت دی سی کامیکس است و هشتمین قسمت از فیلم های جهانی سینمایی دی سی اسپین آف فیلم جوخه انتحار (منتشرشده در سال 2016) محسوب می شود.

این فیلم به کارگردانی کتی یان و فیلم نامه آن توسط کریستینا هادسون به رشته تحریر درآمده است. داستان این فیلم درباره هارلی است که بعد از جدایی از جوکر به قهرمانانی، چون قناری سیاه، هانترس و رنی مونتویا می پیوندد تا دختر بچه جوانی را نجات دهد.

منبع: فرادید
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1137

به "شش فیلم پرفروش 2020" امتیاز دهید

2 کاربر به "شش فیلم پرفروش 2020" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش فیلم پرفروش 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید