برگزاری تور واکسن کرونا خلاف قانون است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبلیغ و اجرای تور با وعده واکسن کرونا را فاقد وجاهت قانونی دانست و از برخورد با این موضوع مطابق مقررات اطلاع داد.

برگزاری تور واکسن کرونا خلاف قانون است

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن صدور اطلاعیه در مورد تبلیغ تور با وعده واکسن کرونا در فضای مجازی، بر عدم وجاهت برگزاری چنین تورهایی به لحاظ قانونی تاکید نمود. وی در این نامه توضیح داد:

با توجه به شرایط رکود ناشی از شیوع کرونا در فعالیت های خدماتی مبتنی بر اقتصاد گردشگری از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی و نیز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، متاسفانه بعضی از واحدهای گردشگری به انجام تبلیغات کاذب در بعضی رسانه ها و بعلاوه در فضای مجازی به صورت غیرواقعی و اغوانماینده تور با واکسن کرونا، اقامت در کلبه و ویلاهای غیرمجاز و... اقدام می نمایند که ادامه این گونه فعالیت های کاذب و دروغین می تواند لطمه های جبران ناپذیری بر پیکره ضعیف صنعت گردشگری وارد کند. به منظور حمایت از ذی نفعان و فعالان حوزه گردشگری و جلوگیری از اجرای این گونه اقدامات تبلیغی دروغین و مخرب، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دارندگان مجوز فعالیت در فضای مجازی، صرفا مجاز به معرفی مراکز اقامتی دارای پروانه بهره برداری متبوع هستند و تبلیغ مراکز غیرمجاز و استفاده از آن در برگزاری و اجرای تور فاقد وجاهت قانونی است.

علی رفیعی، معاون گردشگری استان تهران نیز پیروی این نامه، در بخشنامه ای خطاب به تمام تشکل های گردشگری، اقامتی، پذیرایی، تفریحی و حمل و نقل در این استان بر خودداری ایشان از هرگونه اقدام تبلیغی خارج از موارد مندرج در آیین نامه های موجود تاکید نمود. وی در این بخشنامه گفت:

دارندگان مجوز فعالیت در فضای مجازی صرفا مجاز به معرفی مراکز اقامتی دارای پروانه بهره برداری متبوع هستند و هرگونه تبلیغ مراکز غیرمجاز و استفاده از آن در برگزاری و اجرای تور فاقد وجاهت قانونی است و در صورت مشاهده طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است که از پاییز گذشته و هم زمان با توسعه واکسیناسیون کرونا در دنیا، زمزمه هایی در مورد برگزاری تورهای واکسن کرونا شروع شد که علاوه بر تکذیب آن به وسیله مدیران آژانس های مسافرتی، وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز هر نوع تور با این عنوان را غیرمجاز اعلام کردند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1895

به "برگزاری تور واکسن کرونا خلاف قانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تور واکسن کرونا خلاف قانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید