برنامه 1400 برای 16 هزارمیلیارد تومان بودجه شهر تصمیم گیری می نماید

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران، احمد عاملی ظهر شنبه در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه 1400 شهرداری اصفهان گفت: این برنامه طی پنج سال آینده برای 16 هزار میلیارد تومان اعتبار شهرداری اصفهان برنامه ریزی خواهد داشت.

برنامه 1400 برای 16 هزارمیلیارد تومان بودجه شهر تصمیم گیری می نماید

وی با اشاره به اینکه این برنامه تاثیربسزایی در آینده شهر اصفهان خواهد داشت، ابراز داشت: از این رو نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان نه تنها باید برای پنج سال آینده شهر اصفهان تصمیم بگیرند بلکه لازم است، برنامه ای داشته باشند تا آینده شهر را جهت دهی نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به بخشی از چالش های شهر اصفهان اشاره نمود، اضافه نمود: کمبود و بحران آب بخش عمده ای از مشاغل کشاورزی را از بین می برد، مشاغلی که شاغلان آن تخصص کافی برای اشتغال در بخش های دیگر را ندارند. با این حال با از میان رفتن کشاورزی، هجوم مهاجرت به شهر برای یافتن فرصت های شغلی بیشتر خواهد شد؛ شهری که در حال حاضر نیز از تراکم جمعیتی زیادی رنج می برد.

وی آلودگی هوا را نیز از دیگر معضلات شهر اصفهان دانست و گفت: این معضل نفس اصفهان را تنگ نموده و این در حالی است که شهرداری هم در روند فعلی با صرف هزینه های بسیار در حوزه حمل و نقل، صرفا مشروعیت بیشتری به خودروها می دهد؛ تصمیمی که شاید همین برنامه بتواند آن را متوقف کند و اصفهان را به شهر پیاده مداری و دوچرخه سواری راهنمایی کند.

عاملی در ادامه با اشاره به اینکه نسل پرجمعیت دهه 60 به سن ازدواج و اشتغال رسیده اند و بیکاری هنوز هم تک رقمی نشده است، اضافه نمود: در عین حال صندلی نفت هم در اقتصاد جهانی رو به تنزل است و دیگر نمی توان روی مشاغل متعدد دولتی برای برطرف مشکل اشتغال حساب کرد که این مسئله اقتصاد شهری را در برهه ای حساس قرار می دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرکز پژوهش ها به عنوان بازوی علمی شورا، تصمیم به ارزیابی برنامه شهرداری با سازوکاری منحصربه فرد گرفت که در کشور بی سابقه است، ادامه داد: مرکز پژوهش ها با همکاری اتاق فکر استان، کارگروه عالی ارزیابی برنامه اصفهان 1400 را با حضور جمعی متشکل از حدود 25 نفر از متخصصان زبده ایرانی سراسر جهان از دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، صنعتی اصفهان، هنر اصفهان، اصفهان، شهید بهشتی تهران، تهران و دانشگاه های نیوکاسل انگلستان، تورنتو کانادا، نیوکاسل استرالیا و ام آی تی امریکا تشکیل داده و در حال ارزیابی این برنامه است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه نمود: این کارگروه، برنامه را از منظر نخبگان، مسئولان و شهروندان ارزیابی خواهد نمود و کارگروه ارزیابی برنامه تاکنون چندین جلسه داشته و شیوه نامه ارزیابی برنامه را نیز تهیه نموده است. این شیوه نامه برای نزدیک به 15 دستگاه کلیدی مدیریت شهری ارسال شده تا از نظرات آنها استفاده گردد.

وی اضافه نمود: همچنین در اقدامی مبتکرانه، شیوه نامه برای معاونان شهردار، مدیران کلیدی شهرداری، شهرداران مناطق، و مدیران عامل سازمان های شهرداری نیز ارسال شده تا آنها نیز در امر ارزیابی برنامه مشارکت داشته باشند و برای اعضای شورا نیز به وسیله نامه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر نخبگان و مسئولان، برای اولین بار در تاریخ برنامه ریزی شهرداری، نظرسنجی از شهروندان درباره قسمت های اصلی برنامه نیز در حال اجرا است، ادامه داد: نتایج این ارزیابی جامع، بزودی در اختیار اعضای شورای شهر قرار خواهد گرفت تا برنامه ریزی های بعدی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 392

به "برنامه 1400 برای 16 هزارمیلیارد تومان بودجه شهر تصمیم گیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه 1400 برای 16 هزارمیلیارد تومان بودجه شهر تصمیم گیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید