بدترین فیلم های 2020 از نگاه اینترتینمنت ویکلی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مجله اینترتینمنت ویکلی در شماره اخیرش بدترین فیلم های 2020 را تعیین کرده است که در میان آن ها فیلم های جدید ران هاوارد و رابرت زمه کیس هم به چشم می خورند.

بدترین فیلم های 2020 از نگاه اینترتینمنت ویکلی

هرساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی دسامبر نشریه ها و رسانه های سینمایی جهان بهترین فیلم ها، سریال ها، بازیگران، کارگردان ها و فیلم نامه نویسان را مشخص می کنند، اما در این بین برخی از سینمادوستان به دنبال انتخاب بدترین و ضعیف ترین آثار و اشخاص سینمایی هم می فرایند که اینترتینمنت ویکلی در این راستا بدترین فیلم های 2020 را انتخاب کرده است.

  • 42 فیلمی که در سال 2020 نباید از دست دهید
  • بهترین فیلم های اکشن سال 2020
  • بهترین انیمیشن های سال 2020
  • بهترین سریال های 2020

فیلم های حاضر در لیست انترتینمنت ویکلی لزوما بدترین فیلم های اکران و پخش شده طی 12 ماه اخیر نیستند؛ زیرا آثار ضعیف تر، سطحی تر و ناموفق تری نسبت به این فیلم ها هم در سال 2020 روی پرده رفته یا از طریق سرویس های آنلاین پخش شده اند، اما هیچ کدام از آن ها به اندازه فیلم های حاضر در این فهرست قابل انتظار نبوده اند. در نتیجه عامل ناامید کننده بودن را می توان یکی از علت های مهم انتخاب این آثار به عنوان بدترین قیلم های 2020 به شمار آورد.

1. کاپون (Capone )

  • کارگردان: جاش ترانک
  • بازیگران: تام هاردی، لیندا کاردلیانی، جک لودن و مت دیلون
  • امتیاز متاکریتیک: 46 از 100

این فیلم زندگی نامه ای و جنایی با بازی تام هاردی یکی از فیلم های سال 2020 بوپ که دوست داران سینمای اکشن و مافیایی منتظر آن بودند. فیلم کاپون داستان زندگی آل کاپون، معروف ترین خلافکار آمریکایی در دهه 1920 میلادی پس از گذرندان 11 سال زندان را به تصویر می کشد. از کاپون به عنوان پیشرو و سردمدار جرم و جنایت های سازمان یافته یاد می شود، اما فیلم جاش ترانک و شخصیت آل کاپون آن شباهت چندانی به واقعیت ندارند. فیلم نامه ضعیف، کارگردانی متوسط و بازی نه چندان قابل قبول بیشتر بازیگران از کاپون اثری متوسط و حتی ضعیف ساخته اند.

2. مرثیه هیلبیلی (Hillbilly Elegy)

  • کارگردان: ران هاوارد
  • بازیگران: گلن کلوز، ایمی آدامز، گابریل باسو و هیلی بنت
  • امتیاز متاکریتیک: 39 از 100

شاید ران هاوارد طی یک دهه اخیر درخشش سال های پایانی قرن بیستم و ابتدای هزاره جدید را نداشت، اما هیچ گاه انتظار نداشتیم او فیلمی به بدی مرثیه هیلبیلی بسازد! امتیاز مرثیه هیلبیلی در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 25 از 100 و 39 از 100 است که نشان می دهد این فیلم در کسب رضایت منتقدان اصلا راضی نبوده است. دیوید سیمز از آتلانتیک در نقد خود برای این فیلم آورده است: مرثیه هیلبیلی روایتی اسکارپسند از پیروزی مقاومت یک شخص در برابر مسائلی بی شمار ارائه می دهد. فیلم در انتها مثل یک منشور اخلاقی عمل می کند و واقعا یکی از بدترین فیلم های سال است.

داستان مرثیه هیلبیلی از رمانی به همین نام نوشته جی دی ونس اقتباس شده است و مصائب جوان دانشجویی را بیان می کند که در آستانه دستیابی به شغل دلخواهش به خاطر یک بحران خانوادگی مجبور می شود به محل تولدش بازشود.

3. سرسخت (Irresistible)

  • کارگردان: جان استوارت
  • بازیگران: استیو کرل، کریس کوپر و مک کنزی دیویس
  • امتیاز متاکریتیک: 47 از 100

فیلم سرسخت درباره استراتژیست و طنزپردازی با بازی استیو کرل است که قصد دارد به یک کهنه سرباز بازنشسته کمک کند تا در یک شهر کوچک و محافظه کار در میانه غربی آمریکا به نام میدوست، به عنوان شهردار انتخاب شود، اما هیچ چیز مطابق برنامه ریزی ها پیش نمی رود. شاید خلاصه داستان سرسخت جالب توجه به نظر برسد، ولی باور کنید اگر به کنایه های سیاسی کلیشه ای و شوخی های دست چندم آمریکایی علاقه فراوانی نداشته باشید، تماشای این فیلم تا انتها کار دشواری است!

ضعف فیلم در پیش برد درام و شخصیت پردازی و فضای بیش از اندازه سیاسی اثر از بزرگترین مسائل فیلم ذکر شده اند که در کنار بازی های متوسط و شوخی های نخ نما، این فیلم 100 دقیقه ای را به یکی از بدترین فیلم های 2020 تبدیل کرده اند.

4. آخرین چیزی که او می خواست (The Last Thing He Wanted)

  • کارگردان: دی ریس
  • بازیگران: ان هتوی، ویلم دفو، بن افلک و توبی جونز
  • امتیاز متاکریتیک: 35 از 100

آخرین چیزی که او می خواست داستان یکی از روزنامه نگار واشینگتن پست را روایت می کند که به طور غیرمنتظره ای وارد جهانی خطرناک خرید و فروش اسلحه می شود. جذابیت های این فیلم هم مانند سایر آثار حاضر در این فهرست فراتر از خلاصه داستان اش نمی رود و اثر تازه دی ریس هم فیلمی بسیار ناامید کننده است. ریس کارگردان چندان سرشناس و موفقی نیست، اما سابقه کارگردانی سریال ها و فیلم های قابل تأملی همچون گل گرفته (Mudbound ) و منفور (Pariah) در کارنامه اش به چشم می خورد، ولی آخرین چیزی که او می خواست هیچ نکته مثبتی در متن و اجرا نداشت و اصلا شبیه به آثار خوب او نبود. امتیاز این فیلم در راتن تومیتوز 5 از 100 است که نشان می دهد با چه فیلم ضعیفی روبرو هستیم.

5. جادوگران (The Witches)

  • کارگردان: رابرت زمکیس
  • بازیگران: ان هتوی، اکتاویا اسپنسر و استنلی توچی
  • امتیاز متاکریتیک: 47 از 100

به عقیده بسکمک از سینمادوستان جادوگران بدترین فیلم حاضر در کارنامه رابرت زمکیس است. فیلم سازی که بیش از هر فیلمی او را به خاطر فارست گامپ به خاطر می آوریم در همکاری با گی یرمو دل تورو و کنیا باریس یکی از بدترین فیلم نامه های چند سال اخیر هالیوود را نوشتند! داستان جادوگران اقتباسی از رمانی به همین نام اثر رولد دال است، اما در فیلم هیچ اثری از بار فانتزی و جهانی جذاب کتاب نیست.

علاوه بر زمکیس، نیکلاس روگ هم در سال 1990 فیلمی بر اساس کتاب جادوگران ساخته است. بسکمک از منتقدان فیلم زمکیس را در مقایسه با اثر روگ فیلمی ضعیف و سطحی می دانند که بیشتر پتانسیل های قصه اصلی را هدر می دهد.

منبع: EW

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1275

به "بدترین فیلم های 2020 از نگاه اینترتینمنت ویکلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین فیلم های 2020 از نگاه اینترتینمنت ویکلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید