این کارها را قبل از آغاز خانه تکانی انجام دهید

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران (پانا) - اگر قصد خانه تکانی و تمیز کردن خانه خود را برای ایام عید دارید حتما اصول و اقدامات پیش از خانه تکانی را برای جلوگیری از مسائل و آسیب جسمی جدی بگیرید.

این کارها را قبل از آغاز خانه تکانی انجام دهید

به گزارش سایت نمناک، با نزدیک شدن به ایام عید، زمان خانه تکانی ها نیز فرا می رسد، و هر کس با توجه به شرایط خود اقدام به تمیز کردن خانه و آماده شدن برای ورود به سال نو می نماید. تمیز کردن منزل گاهی بسیار سخت و مشکل به نظر می رسد.با این وجود قبل از آغاز خانه تکانی، می بایست اقداماتی انجام شود که خانه تکانی را راحت تر کند.دور ریختن وسایل اضافی و دور ریز یکی از مهمترین اقدامات پیش از خانه تکانی است. در این بخش با کارهای قبل از تمیز کردن منزل بیشتر آشنا می شوید.

برنامه ریزی را قبل از آغاز خانه تکانی انجام دهید

اگر قصد خانه تکانی برای ایام عید دارید حتما از یک ماه مانده به فروردین ماه، آغاز به تمیز کاری کنید زیرا نگهداشتن انجام کارها برای روزهای آخر، فشار زیادی به سلامت بدن وارد می نماید و احتمال آسیب تماشا را افزایش می دهد. هر روز اندازهی از کارها را انجام دهید و به اندازه مناسب استراحت کنید تا با رسیدن به ایام عید، انرژی کافی داشته باشید.البته این خانه تکانی را نباید فقط به محل زندگی خود معطوف کنید. تماشا یک خانه تمیز توام با تغییرات، در روحیه شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

به سراغ بالش ها بروید

بالش ها را اگر در زیر میکروسکوپ نگاه کنید بسیار متعجب خواهید شد. سلول های مرده پوست، مایعات بدن، کنه ها، کپک ها و باکتری ها و حشره های میکروسکوپی دیگر سلامتی رابه خطر انداخته و موجب به هم ریختن خواب می شوند ،تنها بخشی از آلودگی های رایجی هستند که در بالا یا درون بالش ها وجود دارند. متخصصان توصیه می نمایند هر 18 ماه یکبار بالش ها را تعویض نمائید . استفاده از روکش ها و شستن هر 3 ماه یکبار بالش ها ، باعث افزایش عمر استفاده از بالش می شود.

دور ریختن غذاهای اضافی در یخچال

به طور معمول بیش از دو یا سه روز نمی توان غذا را درون یخچال نگهداری کرد زیرا امکان فاسد شدن و مسمومیت آن بسیار است. بنابراین غذاهایی که بیش از این زمان در یخچال مانده اند را دور بریزید.نگهداری غذاهای مانده در فریزر بهتر از یخچال است زیرا تا 4 ماه سالم باقی می ماند.

دور ریختن کاغذهای باطله

بدون شک در کتابخانه و یا کشوها، انبوهی از کاغذها وجود دارد که شاید اندازه اندکی از آنها مهم است و بقیه را به خاطر وسواس نگه داری می کنید. خانه تکانی فرصت مناسبی برای حذف این نوع کاغذها است. فقط اسنادی را نگهداری کنید که در آینده، قابل استفاده می باشند.

دور ریختن برس های کثیف دستشویی

یکی از وسایلی که برای بتمیز کردن سرویس بهداشتی مورد احتیاج است، برس های توالت می باشد، اما به علت آلودگی بسیار آن ، باید به طور مرتب و یا هر 6 ماه یکبار تعویض شود. البته تعویض آن بستگی به اندازه و نوع مصرف شما دارد. ضد عفونی کردن برس و دسته، بر عمراین وسیله می افزاید.

به داروها رسیدگی کنید

اغلب داروهایی که در طول سال تهیه می نمایند در صورت عدم مصرف و اتمام تاریخ انقضاء ممکن است تبدیل به مواد سمی و خطرناک شوند. داروها را آنالیز کنید و اگر تاریخ مصرف آنها تمام شده بود، جدا نموده و دور بریزید. البته روش صحیح دور ریختن داروهایی مانند قرص، شربت، پماد و کپسولها این است که آنها را به داروخانه تحویل بدهید تا به صورت درست و ایمن، دفع شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1951

به "این کارها را قبل از آغاز خانه تکانی انجام دهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "این کارها را قبل از آغاز خانه تکانی انجام دهید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کارها را قبل از آغاز خانه تکانی انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید